Методи радикального фінансового лікування застосовували всі цивілізовані країни для подолання наслідків кризи 2008 року. Одним з головних методів було скорочення бюджетних витрат на фінансування органів влади, їх обслуговування.
Ступінь скорочення цих витрат в кожній країні був свій, але в середньому сягав 30% витрат на держоргани. Українська влада законом про бюджет-2011 також змінила фінансування держорганів в середньому на 30%. Однак не в бік скорочення, а збільшення витрат.
А за рахунок чого можна таке збільшення здійснити? Звичайно, МВФ, який завжди підставить своє валютне плече “дешевими” кредитами. Тільки дешевизна цих кредитів обходиться дуже дорого. Громадянам, а не чиновникам.
Чи можна обійтись без кредитів МВФ у час економічних проблем?
Можна, якщо припинити ці проблеми створювати.
Навіть просте скорочення бюджетних витрат — на монопольних бюджетних “паразитів”, на утримання органів влади, — дають більші суми, ніж обсяги кредитів МВФ, які влада бере на плечі платників податків.
Зменшення витрат на бюджетних “паразитів” на 48 мільярдів гривень:
— покриття дефіциту і дотації Пенсійному фонду в цьогорічній сумі 58,2 мільярдів гривень можна зробити на 25 мільярдів гривень менше, скоротивши до пристойних непристойні для України (у 3% пенсіонерів) пенсії у понад 5000 гривень;
— державна монополія “Нафтогаз України”, що працює у найбільш прибутковій сфері, лише в Україні є вічним банкрутом і боржником, що державному бюджету обходиться у 10 мільярдів гривень;
— вугільна галузь, продукцією якої користуються вже давно приватні металургійні і хімічні заводи, чомусь досі фінансується з державного бюджету, цьогоріч на 9 мільярдів гривен;
— витрати на Державну службу автомобільних доріг у сумі 13,7 мільярдів гривень, з яких лише половина призначена на “будівництво і ремонт автодоріг” і за “стандартами” “Укравтодору” завищена від реальної вартості робіт у 2,5-3 рази, — то реальні витрати можна зробити на 4 мільярди гривень менше із збереженням обсягу робіт.
Зменшення витрат на органи влади — на 14,7 мільярдів гривень: якщо виходити з антикризової практики і зменшити (а не збільшити! — слова до уряду!) витрати на утримання органів влади в середньому на 30% порівняно з 2010 роком, то у 2011 році можна було б скоротити бюджетні витрати на:
— Апарат Верховної Ради, президента, Кабінету Міністрів: не 2,45 мільярдів гривень (як в законі про бюджет-2011), а 1,35, тобто скорочення складе 1,1 мільярд гривень;
— Генеральну прокуратуру України: не 2,2 мільярди, а 870 мільйонів, тобто менше на 1,33 мільярди гривень;
— Міністерство внутрішніх справ: не 13,5 мільярдів гривень, а 8,5, тобто на 5 мільярдів менше;
— Службу безпеки України: не 2,9 мільярдів гривень, а 1,9, тобто на 1 мільярд менше;
— Міністерство культури і туризму: не 1,74 мільярди, а 1,24, тобто на 500 мільйонів менше;
— не збільшення витрат Міністерства освіти і науки до 18,6 мільярдів гривень, а збереження минулорічних 17,6, тобто на 1 мільярд менше;
— не збільшення витрат Міністерства охорони здоров'я до 7,6 мільярдів гривень, а збереження минулорічних 6,3, тобто на 1,3 мільярда менше;
— не збільшення витрат Міністерства транспорту і зв'язку до 2,1 мільярда гривень, а збереження минулорічних 1,7, тобто на 400 мільйонів гривень менше;
— Міністерство з надзвичайних ситуацій: не 4,4 мільярда, а 3,4, тобто на 1 мільярд менше;
— Міністерство юстиції: не 1,4 мільярда, а 900 мільйонів, тобто на 500 мільйонів менше;
— Державний комітет водного господарства: не 1,5 мільярда, а 1, тобто на 500 мільйонів менше;
— не збільшення витрат Державної прикордонної служби до 2,2 мільярдів, а збереження минулорічних 1,7 мільярдів, тобто на 500 мільйонів менше;
— не збільшення витрат Державного департаменту виконання покарань до 2,65 мільярдів, а збереження минулорічних 2,4 мільярдів, тобто на 250 мільйонів менше;
— Обласні державні адміністрації: не 2,2 мільярди, а 1,9 мільярда, тобто на 300 мільйонів менше.
Скорочення неефективних статей державних витрат перевищує кредити МВФ.
Отже, лише зменшення витрат на бюджетних “паразитів” (48 мільярдів гривень) та державні органи влади (14,7 мільярдів) дає у 2011 економію державних бюджетних витрат на 62,7 мільярдів.
Для порівняння: у минулому році український уряд отримав транш на суму 1,89 мільярдів доларів США, тобто 15 мільярдів гривень, хоча вищенаведеним методом міг скоротити держвитрати на вдвічі більшу суму.
А у 2011 український уряд розраховує на половину суми із 13 мільярдів доларів, які залишились від програми співпраці з МВФ, тобто на 6,5 мільярдів доларів, або 52 мільярди гривень.
Хоча міг би скоротити бюджетні витрати на 62,7 мільярдів і не ставати у принизливу позицію на світовому фінансовому ринку, і не брати на плечі українських платників податків величезні борги, і не виконувати на вимогу МВФ неадекватні псевдореформи, які ще погіршують нашу і без того одну з найгірших в Європі податково-бюджетну і пенсійну системи.
Так, український уряд міг би все змінити, але не зміг.
Напевне, тому, що для справжніх змін потрібні три складові: знання, вміння і політична воля.
Очевидно, в української влади є проблеми з усіма складовими...
Андрій НОВАК, голова Комітету економістів України
Что скажете, Аноним?
[07:00 13 января]
[22:37 12 января]
13:30 13 января
13:00 13 января
12:30 13 января
12:00 13 января
11:30 13 января
11:00 13 января
10:30 13 января
10:00 13 января
[16:20 05 ноября]
[18:40 27 октября]
[18:45 27 сентября]
(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины
При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены
Сделано в miavia estudia.