Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Одна ціна для всіх митниць: вихід чи пастка

[07:40 30 сентября 2015 года ] [ Радіо Свобода, 29 вересня 2015 ]

Українська митниця працює непрозоро, а останні зміни до митного законодавства створюють додаткові можливості для корупції, заявив голова Одеської облдержадміністрації Міхеїл Саакашвілі.

Він наводить конкретні приклади зловживань на Одеській митниці. В уряді ж — навпаки, вважають зміни в роботі митниці кроком до подолання корупції. Представники Державної фіскальної служби (ДФС) звинувачення спростовують і наводять своє тлумачення митних змін. Тим часом і підприємці, які працюють з імпортом, і правники визнають, що у багатьох випадках розмитнювати вантажі стало важче й дорожче.

Державна фіскальна служба змінює правила митного оформлення вантажів, однак вони не є “чесними правилами гри”, заявив голова Одеської облдержадміністрації Міхеїл Саакашвілі. Це лише імітація реформи, яка насправді погіршує стан бізнесу, написав Саакашвілі у Facebook.

“Проігнорувавши надії імпортерів на справедливі ціни розмитнення, прем’єр-міністр підписав постанову №724, згідно з якою усі товари тепер почали розмитнювати не за фактичною (згідно Митного кодексу), а за заздалегідь визначеною ДФС ціною. Сьогодні оформлення на всіх митницях паралізовано. Було заявлено, що постанова була підписана “з метою забезпечення рівних умов здійснення зовнішньоекономічної діяльності”. Якщо бізнес в чомусь і буде рівним, то лише в тому, що зараз він буде однаково безсилий перед маніпулюванням вартістю в ручному режимі з боку ДФС”, — написав Саакашвілі.

Водночас, за словами керівника Одещини, це не єдиний напрямок, за яким відбуваються маніпуляції на митниці.

Саакашвілі наводить приклад: один із підприємців провів зі своїм вантажем на Одеській митниці 30 годин, через те, що товар перевіряли не митники, а працівник фінансової поліції. Який, на думку керівника області, “шукав неіснуючі порушення” і перевищив свої повноваження.

“Ми впіймали на Одещині представника центральної податкової, який шантажував перевізників, щоб вони везли вантажі на інші митниці. І уряд заявив, що іде назустріч нашим вимогам, і вирівнює індикативні показники (митної вартості) на всіх українських митницях. Але те рішення прем’єра, яке готували в ДФС — не лише не виконує наших вимог, але й призводить до ще більш масштабної корупції”, — заявив Саакашвілі. І пообіцяв особисто сконтактуватися з прем’єр-міністром, щоб донести до нього, які труднощі викликали нові митні правила на місцях.

Раніше прем’єр Арсеній Яценюк, презентуючи чинні зміни до митного порядку, доводив, що вони “поліпшать життя” бізнесу. Державна фіскальна служба запровадить єдиний стандарт і ціну розмитнення товарів по всій Україні.

За словами Яценюка, митниця лишається корумпованою через те, що кожна область самостійно визначає, на яких умовах розмитнювати той чи інший товар.

“Державна фіскальна служба запровадить єдиний стандарт і ціну розмитнення товарів по всій Україні”, — пообіцяв Яценюк на початку вересня.

Фіскальна служба: єдина ціна дає змогу шукати ризик зловживань, а не визначає, які митні збори платити

Радіо Свобода звернулося до Державної фіскальної служби за роз’ясненням.

У ДФС пояснили, що зміни до митних норм не передбачають нових методів визначення митної вартості. Працівник митної служби порівнює законтрактовану ціну товару і так звану “орієнтовну митну вартість”, щоб з’ясувати, чи є ризик зловживань. І це не означає, що підприємець змушений буде платити митні збори за орієнтовною вартістю, ідеться у відповіді фіскальної служби Радіо Свобода.

“Використання єдиних орієнтовних показників митної вартості товарів необхідне лише для аналізу, виявлення та оцінки ризиків щодо заявлення декларантом або уповноваженою ним особою неповних або недостовірних відомостей про митну вартість товарів, у тому числі невірному визначенні митної вартості товарів.

При цьому, спрацювання системи управління ризиками є лише рекомендацією посадовій особі органу ДФС більш детально проаналізувати умови зовнішньоекономічної операції… Отже, твердження, що цією постановою бізнес зобов’язують розмитнити свій вантаж за цінами ДФС, не відповідає дійсності”, — повідомляють у ДФС.

Підприємці не побачили “митного покращення”

Тим часом новий порядок розмитнення вантажів вже розкритикували підприємці та перевізники, які забезпечують імпорт товарів до України. Спершу в уряді пропонували встановити єдині ціни на імпортовані товари на той випадок, якщо їхню вартість встановити неможливо, і це дійсно могло би зменшити ризик зловживань, пояснює очільник Профспілки експедиторів Одеської області Віктор Берестенко. Але в остаточній редакції новий порядок дає митникам право визначати ціну товару в будь-якому випадку, навіть коли у контракті вказана інша ціна.

“Постанова Кабміну щодо розмитнення товарів за заздалегідь визначеною ДФС ціною є нічим іншим, як підміною понять. Замість викорінення корупції, вона їй сприятиме, адже надає митникам монополію на встановлення тарифів. Кабмін пропонує проводити розмитнення не за фактичною ціною, а за заздалегідь визначеною ДФС, — каже профспілковець. — Наприклад, ми купили продукт за одну тисячу доларів, привезли в Україну і хочемо заплатити податки. Але Одеська митниця може сказати, що в нас є постанова, згідно якої цей товар коштує не 1000, а 10000 доларів, і змушує платити податки з цієї суми, бо так написано в постанові Кабміну, яка, між іншим, суперечить Митному кодексу”, — пояснює Віктор Берестенко.

За його словами, умови для процвітання корупції на митниці залишаються, адже “прем’єр Арсеній Яценюк доручив вирішити проблему тим, хто цю проблему створює”.

Новий митний порядок, який розкритикував Саакашвілі, дійсно, містить додаткові можливості для корупції, погоджується керівник адвокатської компанії, яка спеціалізується на допомозі бізнесу, Дмитро Йовдій.

“Корупційні ризики — залишаються. Новий порядок дає змогу митникам зловживати й надалі. Так, працівник митної служби може визначати плату за розмитнення товару без прив’язки до його законтрактованої вартості, а це створює поле для корупції”, — каже правник. Відтак, на його думку, про реформування митниці в Україні наразі говорити не доводиться.

“Те, що нам намагаються подати як реформи, як позитив, реформами не є. Якщо ми почитаємо новий порядок митного оформлення вантажів, то там майже нічого не змінилося. Водночас є намагання розробників подати цей документ як позитив. Тобто, маємо піар на пустому місці”, — обурюється Дмитро Йовдій.

Цього року державна статистика засвідчила: потік імпорту та транзитних вантажів до України зменшується. Зокрема, через складні та забюрократизовані процедури оформлення вантажів у портах, і через корупційну складову у транспортних витратах бізнесу. Щоб виправити цю проблему, в Мінтрансі та ДФС анонсували масштабне спрощення митних процедур. Однак наразі у бізнес-середовищі таких позитивних змін не помітили.

Євген СОЛОНИНА

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.