Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Великий медіа-переділ. Хто стоїть за новими власниками ЗМІ?

[09:52 21 июня 2013 года ] [ Тиждень, 20 червня 2013 ]

17 червня стало відомо, що президент медіа-групи UMH group Борис Ложкін і Геннадій Боголюбов (група “Приват”) продали проект “Фокус” (журнали “Фокус”, “Фокус. Красивая стра­­на”, сайт focus.ua) українській компанії Vertex United. Її співвласники — одесити Борис Кауфман та Олександр Грановський.

Останні не приховують, що для них медіа-актив є не профільним (основний бізнес — Фінбанк і низка готелів), а “іміджевим”. Утім, на думку, що справа може й не обмежуватися двома згаданими бізнесменами середньої руки, наштовхує чітка тенденція до переділу медіа-ринку країни за рахунок виходу на нього нових, переважно невідомих, кінцевих власників. Стосується вона передусім інфор­маційно-аналітичного сегмента, що безпосередньо пов’язаний із формуванням громадської думки і має дуже велике значення напередодні та в період виборчих кампаній.

Навесні в Україні з’явився ще один потужний гравець — “Мультимедіа-інвест груп”. Формальним власником є Ігор Гужва, колишній довголітній редактор газети “Сегодня”, підконтрольної Рінату Ахметову. Утім, на думку експертів, агресивна кампанія з розширення медіа-активів групи свідчить про те, що екс-головний редактор навряд чи може мати значні фінансові ресурси, тож, вочевидь, є лише прикриттям для заможніших людей. Так, 14 травня ТОВ “Вісті мас-медіа”, власником якого є “Мультимедіа-інвест груп”, розпочало випуск щоденної газети “Вести”. Наразі її безплатно роздають біля кожної станції метро. А вже за місяць стало відомо про придбання холдингом супутникового каналу UBR (гендиректором якого став сам Гужва). На сьогодні його цільова аудиторія — бізнесмени, мешканці міст обласного значення, але до кінця року менеджмент заявляє про наміри переформатування в новинний цілодобовий канал “Вести TV”. У планах холдингу також запуск власної радіостанції “Вести FM”.

У контексті активного переділу медіа-ринку, вочевидь, слід розглядати і події довкола телеканалу ТВі, в якого у квітні змінилися власник, керівництво та колектив. Знову ж таки новий формальний власник — дрібний американський бізнесмен родом із України Олександр Альтман, для котрого, як і для Vertex United, що днями придбала “Фокус”, медіа-актив є непрофільним. Тим часом сторони конфлікту, як відомо, тоді публічно звинувачували одна одну в намірах продати ТВі або Вікторові Медведчуку, або одній з основних груп впливу в українському владному конгломераті.

Думки експертів розходяться, під кого збираються ці медіа-активи. Так, перед виходом газети “Вести” у ЗМІ була активно розтиражована інформація, що це проект Віктора Медведчука, запущений на ринок для пропаганди проросійських ідей: Митного союзу, відповідної зовнішньої політики тощо. При цьому у фінансуванні, за однією з версій, бере активну участь Газпром. За даними інших джерел Тижня, Ігоря Гужву нібито спонсорує Дмитро Фірташ. Цікаво, що обидві ці версії необов’язково виключають одна одну з огляду на історію газового олігарха та активність на російському фронті останнім часом Юрія Бойка, одного з представників так званої групи РУЕ. У такому разі може йтися і про взаємодію між Фірташем та Медведчуком в інтересах Кремля. Врешті, в біографії одесита Бориса Кауфмана, який днями став формальним власником видання “Фокус”, є такий факт, як спонсорування свого часу СДПУ(о) Медведчука. Альтернативна версія пов’язує підвищену активність на ринку медіа зі структурами “Сім’ї”. У випадку з “Фокусом” підґрунтям для таких припущень слугує інформація про те, що Кауфман підтримує тісні стосунки з Віктором Януковичем-молодшим. Підвищена активність “Сім’ї” в придбанні медіа-активів була помічена ще торік, і її наслідком стала поява двох щоденних видань, як-от “Взгляд” і “Капитал”, котрі пов’язують із куратором сімейного блоку уряду Сергієм Арбузовим. Перший віце-прем’єр також часто фігурує у ЗМІ як людина, що встановила контроль над низкою каналів (Tonis, Business і “Перший національний”, на якому нещодавно відбулися серйозні кадрові ротації).

Таке пожвавлення структур, раніше не дотичних до медіа-ринку, на тлі прогнозів затягування кризи на ньому може пояснюватися лише одним: в Україні де-факто стартувала президентська кампанія. Схоже, ще до кінця поточного року слід очікувати активізації та навіть завершення переділу медіа-ринку, зокрема й за рахунок досить потужних активів, які все ще належать таким олігархам, як Ігор Коломойський, Віктор Пінчук, Петро Порошенко.

Андрій СКУМІН

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.