Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Огляд податкового законодавства за 23 — 27 листопада 2015 року

[17:52 01 декабря 2015 года ] [ Taxlink.com.ua, 30 листопада 2015 ]

24 листопада 2015 року Верховна Рада України проголосувала за проект Закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення передумов для нової моделі ринку природного газу” за № 3073.

Верховна Рада змінила модель нарахування податку для газодобувних компаній

24 листопада 2015 року Верховна Рада України проголосувала за проект Закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо створення передумов для нової моделі ринку природного газу” за № 3073. Цей Закон є одним із цілої низки нормативних актів, спрямованих на законодавчу регламентацію практичного застосування Закону “Про ринок природного газу”, що вступив у дію з 1 жовтня та приведення у відповідність останнього з нормами чинного законодавства. Зокрема, він має привести у відповідність елементи окремих податків у відповідність з нормами Закону “Про ринок природного газу”, шляхом внесення змін до положень ПК України. Зважаючи на це, можна стверджувати, що зазначений Закон має технічний характер.

Основне значення вказаного Закону полягає у запровадженні нового механізму визначення фактичної ціни реалізації природного газу для нарахування рентної плати. Раніше вона встановлювалась виходячи із граничної ціни газу, визначення якої належало до повноважень Національної комісії з регулювання електроенергетики та комунальних послуг. Цей Закон відміняє поняття граничної ціни і фактично нівелює повноваження вказаної Нацкомісії у цій сфері. Так, відтепер для добувачів та постачальників природного газу рента буде нараховуватися за ринковою ціною, в основі якої буде лежати середньозважена ціна імпортованого в Україну газу. Виняток був зроблений лише для однієї газодобувної компанії — ПАТ “Укргазвидобування”, для якої рентна плата буде нараховуватися виходячи з ціни продажу газу.

Окрім вищезазначеного, варто звернути увагу на такі зміни:

  1. Закон було доповнено положенням про застосування на тимчасовій основі (до 1 липня 2017 року) касового методу визначення податкових зобов’язань з податку на додану вартість та податкового кредиту платниками, що надають послуги з постачання, транспортування та/або розподілу природного газу;
  2. До 1 липня 2017 року звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання вугілля на митній території України.

Незважаючи на те, що вказаний Закон є технічним документом, він має досить суттєве значення, оскільки спрямований на практичну реалізацію іншого ще більш важливого Закону України “Про ринок природного газу”. Так, без його прийняття податкові органи не мали б можливості нараховувати газодобувним компаніям рентну плату, зважаючи на відсутність бази оподаткування, створення якої прямо передбачено прийнятим Законом. Таким чином, можна сміливо стверджувати, що цей Закон є важливою складовою реформування вітчизняного енергетичного сектору. Навіть можна закрити очі на окремі твердження, що він певним чином є інструментом кулуарних баталій між Президентом та Прем’єр-міністром за вплив у газовій сфері.

Верховна Рада дозволила віртуальний реверс газу

Одночасно з прийняттям вищевказаного Закону, Верховна Рада України підтримала проект Закону “Про внесення змін до Митного кодексу України щодо створення передумов для нової моделі ринку природного газу” за № 3074. Метою Закону є створення можливостей для здійснення Україною віртуального реверсу газу. Для цього в Митний кодекс пропонується ввести поняття “заміщення природного газу (бекхол)”. Також Законом передбачаються особливості митного контролю та митного оформлення таких операцій із заміщення природного газу.

Згідно із Законом, заміщення природного газу — операція, під час якої приймання, передача природного газу здійснюється шляхом документального оформлення зустрічних потоків природного газу, який перебуває в суміжних газотранспортних системах і який надходить до газотранспортної системи та/або перебуває у газосховищах України, у тому числі під митним контролем, — перевізником, оператором газотранспортної системи України та оператором газосховища без його фізичного закачування в газосховища.

Необхідність цього Закону обумовлена 2 факторами:

  1. Необхідність практичної реалізації Закону “Про ринок природного газу”, спрямованого на створення потужного конкурентного вітчизняного енергетичного комплексу. Можливість здійснення віртуального реверсу газу є ключовим фактором для цього, оскільки в подальшому дасть змогу ліквідувати посередництво російського “Газпрому” за транзит газу через українську ГТС;
  2. Можливість здійснення операції заміщення природного газу є вимогою законодавства ЄС до оператора ГТС.

Верховна Рада України скасувала ввізне мито на транспортні засоби, оснащені електричними двигунами

25 листопада 2015 року Верховна Рада України прийняла Закон України “Про внесення змін до Закону України “Про Митний тариф України” щодо скасування ввізного мита на електромобілі” № 1674.

Цим Законом було скасовано ввізне мито на транспортні засоби, які оснащені електричними двигунами. 

Пропонується звільнити від сплати земельного податку ділянки, на яких вирощують та утримують сільськогосподарських тварин

На поточному тижні у Верховній Раді України був зареєстрований проект Закону “Про внесення змін до статті 283 Податкового кодексу України щодо звільнення від сплати земельного податку земельних ділянок, на яких розташовані приміщення, що використовуються для вирощування та утримування сільськогосподарських тварин” за № 3511 від 24 листопада 2015 року.

Зазначеним законопроектом пропонується доповнити перелік земельних ділянок звільнених від оподаткування земельним податком ще однією категорією, зокрема земельними ділянками сільськогосподарських підприємств та фермерських господарств, на яких знаходяться приміщення, що використовуються для вирощування та утримання сільськогосподарських тварин.

Важливість прийняття вказаного законопроекту обумовлена необхідністю підтримки суб’єктів сільського господарства, орієнтованих на виробництво продукції тваринництва, особливо зважаючи на те, що ця галузь має значний експортний потенціал. Така підтримка вже існує у вигляді дотацій, передбачених Законом “Про державну підтримку сільського господарства України”. Однак, надання пільг в оподаткуванні як один з найдієвіших інструментів підтримки та стимулювання з боку держави, має значно підвищити потенціал зазначеної галузі сільського господарства. Тим паче, як зазначає автор законопроекту, її розвиток має повністю компенсувати ненадходження до бюджету з земельного податку.

Пропонується внести зміни до Митного кодексу України та Податкового кодексу України щодо регульованих ринків та деривативів

20 листопада 2015 року у Верховній Раді України був зареєстрований проект Закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо регульованих ринків та деривативів” № 3499 та 24 листопада 2015 року був зареєстрований  проект Закону “Про внесення змін до Митного кодексу України щодо регульованих ринків та деривативів” № 3516.

Законопроектом № 3499 для комплексного врегулювання діяльності на ринках капіталу пропонується внести зміни до статей 14, 39, 70, 95, 141, 170, 173, 196 Податкового кодексу України з метою узгодження термінології, яка запроваджується проектом Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо регульованих ринків та деривативів)”.

Законопроектом № 3516 для комплексного врегулювання діяльності на ринках капіталу пропонується внести зміну до статті 53 Митного кодексу України з метою узгодження термінології, яка запроваджується проектом Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо регульованих ринків та деривативів)”.

Зокрема, пропонується у пункті 8 частини 3 статті 53 Митного кодексу України слова “біржових організацій” замінити словами “операторів регульованих ринків”. 

Фізичній особі — підприємцю пропонується надати можливість визначати витрати з урахування сплачених сум податку, а також витрат на відрядження

20 листопада 2015 року у Верховній Раді України був зареєстрований проект Закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо визначення витрат, понесених фізичною особою — підприємцем від провадження господарської діяльності” за № 3496.

Законопроект спрямований на усунення дискримінації в оподаткуванні податком на доходи фізичних осіб — підприємців та податком на прибуток юридичних осіб. Справа в тім, що юридичні особи враховують у складі витрат суми сплачених податків, в той час як фізичні особи — підприємці — лише суми сплаченого ЄСВ. Окрім того, фізичні особи — підприємці можуть включати до складу витрат затрати на відрядження працівників, але не самого такого підприємця.

Законопроектом пропонується внести необхідні зміни до статті 177 ПК України, які полягають у наступному:

Фізичні особи — підприємці мають враховувати у складі витрат:

Зараз

Пропонується

Витрати на відрядження лише найманих працівників, які працюють у такої фізичної особи — підприємця

Витрати на відрядження найманих працівників, а також такої фізичної особи — підприємця

Лише суми сплаченого ЄСВ

Суми сплачених податків, зборів та інших обов’язків платежів та суми сплаченого ЄСВ

 

Роз'яснення контролюючих органів

Стосовно

Позиція податківців

Назва Листа

Оподаткування ПДВ

При безоплатному постачанні товарів/послуг база оподаткування податком на додану вартість не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг (для самостійно виготовлених товарів/послуг — не нижче їх собівартості).

Лист ДФСУ № 26071/10/28-10-06-11 від 27.11.2015р. “Щодо оподаткування податком на додану вартість операцій з безоплатної передачі товарів (робіт, послуг)”

Платник податку, який за результатами самостійного виявлення факту заниження податкового зобов’язання з податку на додану вартість минулих податкових періодів, подає уточнюючі розрахунки, зобов’язаний сплатити штраф, нарахований відповідно до пункту 50.1 статті 50 ПК України. У разі не сплати платником податку суми узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій) у встановлений ПК України строк, на суму такого грошового зобов'язання нараховується пеня. Сплата суми податкових зобов'язань з податку на додану вартість, які платник визначив в уточнюючих розрахунках до податкових декларацій з податку на додану вартість, суми штрафів та пені сплачуються не з електронного рахунку платника, а з його поточного рахунку

Лист ДФСУ № 25909/10/28-10-06-11 від 25.11.2015р. “Щодо подання уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з податку на додану вартість”

 

У зв’язку з тим, що на теперішній час відсутній регламент (порядок) коригування раніше направлених реєстрів сум податку на додану вартість до ДКСУ здійснення коригувань реєстрів для уточнення інформації, зазначеної у раніше надісланих реєстрах, не є можливим.

ДФСУ № 25898/10/28-10-06-11 від 24.11.2015 р. “Щодо адміністрування ПДВ”

 

Складені починаючи з 01.07.2015 р. та зареєстровані в ЄРПН розрахунки коригування до податкових накладних складених з 01.07.2015 р., враховуються для розрахунку реєстраційної суми незалежно від того, підлягають вони наданню покупцям — платникам ПДВ чи залишаються у платника податку, яким були складені.

ДФСУ № 25895/10/28-10-06-11 від 24.11.2015 р. “Щодо адміністрування ПДВ”

 

Належним чином складена та зареєстрована в ЄРПН протягом 180 днів податкова накладна, яка не була включена до складу податкового кредиту в податковому періоді її складання/реєстрації та з дати складання якої не минуло 365 днів, може бути включена до складу податкового кредиту в наступних звітних (податкових) періодах протягом 365 календарних днів з дати її складання шляхом відображення сум податку в розділі ІІ “Податковий кредит” податкової декларації з ПДВ

Лист ДФСУ № 26013/10/28-10-06-11 від 26.11.2015 р. щодо податкового кредиту

Оскільки відсутність факту реєстрації податкової накладної в ЄРПН за умови відображення сум податку на додану вартість за такою податковою накладною у податкових зобов’язаннях (розділ І податкової декларації з податку на додану вартість) звітного податкового періоду не впливає на декларування платниками податку податкових зобов’язань з податку на додану вартість за відповідний звітний період, то порушення строку реєстрації податкових накладних в ЄРПН не буде порушенням порядку ведення податкового обліку.

Лист ДФСУ № 24784/6/99-99-10-03-02-15 від 20.11.2015 р. щодо застосування адміністративної відповідальності за порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 ПК України

Оподаткування ПДФО

Податковим агентом платника податку під час оподаткування суми, виданої платнику податку під звіт та не повернутої ним протягом встановленого підпунктом 170.9.2 пункту 170.9 статті 170 ПК України терміну, є особа, що видала таку суму під звіт для виконання окремих цивільно-правових дій від імені та за рахунок особи, що їх видала, — у сумі, що перевищує суму фактичних витрат платника податку на виконання таких дій (підпункт “б” підпункту 170.9.1 пункту 170.9 статті 170 ПК України). Cума податку, нарахована на суму такого перевищення, утримується особою, що видала такі кошти, за рахунок будь-якого оподатковуваного доходу (після його оподаткування) платника податку за відповідний місяць, а у разі недостатності суми доходу — за рахунок оподатковуваних доходів наступних звітних місяців до повної сплати суми такого податку. У разі коли платник податку припиняє трудові або цивільно-правові відносини з особою, що видала такі кошти, сума податку утримується за рахунок останньої виплати оподатковуваного доходу під час проведення остаточного розрахунку, а у разі недостатності суми такого доходу непогашена частина податку включається до податкового зобов’язання платника податку за наслідками звітного (податкового) року.

Лист ДФСУ № 25603/10/28-10-06-11 від 18.11.2015р. “Щодо розрахунків з підзвітними особами”

 

З 01.01.2015 по 27.05.2015 року доходи, отримані нерезидентом із джерелом їх походження з України у вигляді процентів, дисконтних доходів, що сплачуються на користь нерезидента, у тому числі проценти за позиками та борговими зобов’язаннями, випущеними (виданими) резидентом оподатковувались за загальними правилами (з відповідним утриманням та перерахуванням податку до бюджету).

Лист ДФСУ № 25599/10/28-10-06-11 від 18.11.2015р. “Щодо оподаткування доходів нерезидентів”

 

Оподаткування податком на прибуток

  1. Доходи у вигляді одержаних штрафів, пені, неустойки за порушення правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежне виконання господарського зобов'язання та понесені витрати у вигляді визнаних платником податку штрафів, пені, неустойки приймають участь при визначенні фінансового результату до оподаткування відповідно до правил бухгалтерського обліку без подальшого його коригування на такі доходи та витрати.
  2. Застосування норми підпункту 140.5.9 пункту 140.5 статті 140 ПК України щодо збільшення фінансового результату до оподаткування на суму коштів або вартість товарів, виконаних робіт, наданих послуг, перерахованих (переданих) протягом звітного року до неприбуткових організацій, що перевищує чотири відсотки оподатковуваного прибутку попереднього звітного року, здійснюється на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку таких господарських операцій, а також копії рішення контролюючого органу про внесення організації (установи) до Реєстру.
  3. Для цілей оподаткування амортизація основних засобів нараховується у разі їх експлуатації для використання у господарській діяльності платника податку.

Лист ДФСУ № 25897/10/28-10-06-11 від 24.11.2015р. “Щодо адміністрування податку на прибуток”

Оподаткування податком на майно

 

 

 

 

У 2015 році юридичні особи — платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, обчислюватимуть суму податку за поточний рік за ставками, встановленими рішеннями сільської, селищної або міської ради в залежності від місця розташування (зональності) та типів об’єктів:

  • для об’єктів житлової нерухомості у розмірі, що не перевищує 2 відсотки розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня 2015 року, за 1 кв. метр бази оподаткування;
  • для об’єктів нежитлової нерухомості у розмірі, що не перевищує 1 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня 2015 року, 1 кв. метр бази оподаткування.

​Лист ДФСУ № 25908/10/28-10-06-11 від 25.11.2015 р. щодо ставок з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Обов’язок щодо сплати земельного податку платником єдиного податку не залежить від результатів його фінансової діяльності.

Лист ДФСУ № 23954/6/99-99-15-03-02-15 від 10.11.2015 р. щодо сплати земельного податку у разі переходу на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності

Адміністрування податків

У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів платник податків зобов’язаний:

 — у 5-денний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення митної декларації;

 — відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

У разі пропажі або знищення первинних документів, облікових регістрів і звітів керівник підприємства:

  • письмово повідомляє про це правоохоронні органи;
  • наказом призначає комісію для встановлення переліку відсутніх документів та розслідування причин їх пропажі або знищення. Результати роботи комісії оформляються актом, який затверджується керівником підприємства, установи. Копія акта надсилається органу, в сфері управління якого перебуває підприємство, а також ДФС у 10-денний строк.

Лист ДФСУ № 24797/6/99-99-22-04-02-15 від 20.11.2015 р. щодо відновлення платниками податків втрачених документів, що є предметом перевірки, у тому числі, норм законодавства, на яких ґрунтується вимога про надання документів по взаємовідносинах з контрагентами за межами 1095-денного терміну їх зберігання.

 Іноземна компанія може стати на облік у контролюючому органі за місцем придбання об’єкта нерухомості з одночасним наданням документів, передбачених чинним законодавством.

Лист ДФСУ № 24798/6/99-99-11-02-02-15 від 20.11.2015 р. щодо порядку взяття на облік нерезидента у разі отримання іноземною компанією майнових прав на житловий будинок та земельну ділянку.

Застосування РРО

Користувачам зареєстрованих та введених в експлуатацію до 01.01.2015 р. електронних контрольно-касових апаратів, що подають до органів фіскальних органів тільки інформацію про обсяг розрахункових операцій (Z-звіти), встановлено перехідний період тривалістю 1 рік для доопрацювання або заміни існуючої касової техніки на таку, яка забезпечує подання по електронних каналах зв’язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків. Отже, якщо зареєстрований у органах ДФС до 01.01.2015 р. РРО із версією програмного забезпечення … буде доопрацьований і забезпечуватиме подання по електронних каналах зв’язку електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, такий РРО може використовуватись з 01.01.2016 р.

Лист ДФСУ № 24966/6/99-99-22-07-03-15 від 24.11.2015 р. щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій.

Фізичні особи — підприємці — платники єдиного податку другої і третьої груп, обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн. грн., при продажу проїзних і перевізних документів на автомобільному транспорті з видачею талонів, квитанцій, квитків з нанесеними друкарським способом серією, номером, номінальною вартістю мають право не застосовувати РРО. При цьому форма, зміст та обов'язкові реквізити розрахункових документів повинні відповідати вимогам Положення № 614. У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн. грн., застосування РРО для такого платника єдиного податку є обов’язковим.

Лист ДФСУ № 24853/6/99-99-22-07-03-15 від 23.11.2015 р. щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій автомобільними перевізниками.

Єдиного податку

Фізичні особи — підприємці, які здійснюють видобування та реалізацію води, згідно з підпунктом 291.5.1. пункту 291.5 статті 291 Кодексу не можуть бути платниками єдиного податку.

Лист ДФСУ № 10767/Б/99-99-17-02-02-14 від 18.11.2015 р. щодо можливості фізичних осіб — підприємців, які здійснюють видобування та реалізацію води, бути платниками єдиного податку

Касових операцій

 

Враховуючи графік роботи підприємства та банку, готівкові кошти, що надійшли до каси підприємства у п’ятницю, мають бути здані до банку не пізніше наступного робочого дня банку та підприємства у суботу, або використані для потреб підприємства першого робочого дня в сумі, що перевищує ліміт каси.

Лист ДФСУ № 24664/6/99-99-22-07-03-15 від 19.11.2015 р. щодо строків здавання готівкової виручки

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.