Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Велика ЄВРОполітика

[16:06 11 ноября 2008 года ] [ Главред, 11 ноября 2008 ]

Час від часу поширюються чутки про перенесення матчів “Євро-2012” зі Львова до Харкова.

Нині навіть кажуть: “Мер Львова Андрій Садовий примудрився “продати Євро””. Про це нібито свідчить три факти. Перший — повільна підготовка до турніру. Другий — неабияка активізація бізнесмена Олександра Ярославського, який шаленими темпами розбудовує спортивну інфраструктуру Харкова. Третій — приятельські стосунки між двома мерами — Садовим та Добкіним. Але все це лише припущення. Насправді судити про готовність міст, які хочуть приймати “Євро”, можна лише за темпами підготовки до чемпіонату.

Поки на ділянці у 25 га на вулиці Стрийській у Львові косили траву, в Харкові на стадіоні “Металіст” активно велись роботи з реконструкції: уже дійшли до підігріву поля вартістю 1,3 млн грн та закладення нового даху... Харківський стадіон має бути введений в експлуатацію в грудні наступного року, тоді як львівська спортивна арена навіть за ідеальних умов ще будуватиметься, — за планом, роботи на стадіоні завершаться лише наприкінці 2010 року.

Із ситуацією у Львові не може розібратися і Євген Червоненко, голова Національного агентства з питань підготовки та проведення “Євро-2012”. “У Львові важко знайти правду — там керівництво міста видає бажане за дійсне, — каже Євген Альфредович. — 15 травня 2009 року стане відомо, які міста України точно прийматимуть “Євро-2012”, а які — потенційно. Це — як у змаганнях: є основний склад збірної і запасний. Але хто готовий, той і гратиме. І якщо сьогодні у Харкові бачимо, як на повний хід іде будівництво стадіону, розпочато роботи з розбудови аеро¬порту, то у Львові — ситуація інша. На мій погляд, у місті є дві великі проблеми. Перша — не зрозуміло, як за умов фінансової кризи міська рада знайде такі великі гроші на будівництво. Друга — відсутність аеропорту. Ми зараз моніторимо ситуацію в усіх містах і скажемо правду, якою б гіркою вона не була”.

Операція “Стадіон”

З часу отримання Україною та Польщею права провести Європейський чемпіонат з футболу у Львові мало що змінилося. “На ділянці, де має будуватися стадіон, проведені перші підготовчі роботи і все те, що передбачено українськими будівельними нормами, — стверджує Олег Засадний, директор департаменту “Євро-2012” Львівської міської ради. — Завершені геологічні роботи, створені під’їзні шляхи. Усе інше — робота генпідрядника. Сподіваюсь, за умов його швидкої активізації наприкінці листопада ми розпочнемо будівництво”.

Але саме питання залучення генерального підрядника — рівняння з багатьма невідомими. Після відмови від послуг австрійської компанії “Альпіна Бау” (нагадаємо, Львівська рада не погодилась на ціну австрійців у ?130 млн, адже під час попередніх перемовин йшлося лише про ?85 млн) нового генпідрядника ще немає. Невідомі й усі можливі претенденти. Серед них: німецька компанія Hochtief (займалась реконструкцією аеропорту “Шереметьєво” у Москві, брала участь у роботах з відбудови стадіону в Дніпропетровську, будуватиме спортивні об’єкти у Сочі до зимової Олімпіади-2014), турецька Yeditepe, українська “Азовінтекс”. Крім того, надійшли пропозиції від іспанської, італійської, канадської, хорватської компаній. Загалом, понад десять зацікавлених фірм.

У Львівській міській раді запевняють — усі можливі генпідрядники готові швидко розпочати будівництво й вкластися майже в усі терміни, погоджені із Союзом європейських футбольних асоціацій (УЄФА). Одне уточнення — будівельні роботи мали б уже розпочатися.

“Зрозуміло, що зміна генпідрядника дещо порушує наші плани, — продовжує Олег Засадний. — За домовленостями з попереднім підрядником роботи мали розпочатися ще 15 жовтня. Зараз у нас дуже напружений період, адже зацікавлених компаній багато: від супервеличезних до локальних, українських, які сьогодні через кризу в будівництві мусять переглядати свою діяльність. Так, з української сторони до нас звернувся “Азовінтекс” — компанія, яка займалася будівництвом промислових об’єктів п’ятої категорії складності. Тож стадіон, роботи над яким позначаються третьою категорією складності, для них — неважкий об’єкт. Але компанія, яку ми оберемо, повинна мати досвід у будівництві стадіону, серйозну матеріальну базу та проектну групу, тобто критерії жорсткі. Сесія затвердила наш план дій, і до 21 листопада ми маємо визначити генпідрядника”.

Йому доведеться збудувати стадіон менше ніж за 20 місяців (а за словами львівських чиновників, компанії-претенденти декларують 18-19 місяців, що знадобляться їм для будівництва).

“Представники “Альпіна Бау” також стверд¬жували, що в Австрії компанія могла б збудувати стадіон за 18 місяців, однак в Україні цей термін буде довшим на шість місяців, оскільки австрійці не знайомі зі специфікою роботи в нашій країні. Такі терміни досить реалістичні, адже конструкції різних стадіонів Європи подіб¬ні (на заводах виливаються залізобетонні конструкції, які складають на місці). Зараз нас більше хвилюють земляні роботи, які треба зробити вчасно, не за умов низьких температур”, — каже директор департаменту “Євро-2012” Львівської міської ради. На його думку, з українськими компаніями працювати зазвичай легше — вони добре розуміють українську законодавчу базу. Західні ж компанії спираються на західноєвропейський досвід та стандарти, часто їм дуже важко перелаштуватися. “Але й це не настільки велика проблема. Головне, аби усім було зрозуміло, що до робіт треба залучати наших фахівців”, — додає Олег Засадний. Інша важлива умова — вкластися у ?85 млн.

Дороги, готелі, аеропорт

Наявність стадіону — це основна умова проведення чемпіонату, але не єдина. У Львові УЄФА непокоять готелі, дороги, аеропорт.

Поки що у місті немає жодного сертифікованого п’ятизіркового готелю (де, власне, має жити “родина УЄФА” — гравці, тренери, судді, функціонери), але є готелі всіх інших категорій. До 2012 року в місті Лева заплановано 2399 номерів у п’ятизіркових готелях (вимоги УЄФА — 2354 номери), 2297 — у чотиризіркових (вимоги УЄФА — 2047 номерів). Крім Львова, у розселенні гостей чемпіонату також братимуть участь й інші туристичні центри, наприклад, Трускавець, який уже сьогодні може надати 20 тис. місць усіх категорій. Покладає сподівання влада й на мотельних операторів, які мають бути зацікавлені у співпраці.

Ще одне питання — організація паркінгів. “Сподіваємося, ніхто не поїде до Львова на власних авто. Зараз УЄФА навіть висуває вимогу: організувати громадський транспорт для VIP-гостей, бо, насправді, у Львові немає, де припаркуватися, — кажуть у міській адміністрації. — І ось це ми маємо пояснити, а також намагатися розробити систему паркінгів навколо міст та налагодити рух громадського транспорту. Нещодавно відбулась презентація проекту п’ятизіркового готелю у центрі міста, і в ньому взагалі не передбачено паркінгу. У жодному п’ятизірковому готелі в центрі Лондона чи Парижа їх немає. Більше того, ми плануємо зробити мале кільце навколо центру міста, яке має максимально обмежити в’їзд транспорту”.

Якщо місцева влада сподівається на розуміння автомобілістів, то вона принаймні має створити всі умови, аби Львів став більш доступним. Передовсім йдеться про проект “Євроколія”. Нагадаємо, у липні в рамках економічної місії голландських бізнесменів підписано меморандум між голландськими компаніями “Моварес” та “НЕА”, Львівською облдержадміністрацією та Львівською міською радою щодо розробки концепції прокладання вузької колії європейського зразка від українсько-польського кордону до Львова. Вартість проекту становить ?400 млн. “Згідно з підписаним меморандумом, нам прийшло підтвердження, що уряд Голландії виділив ?133 тис. на розробку концепції. Треба шукати ще ?200 тис. Можливо, нам вдасться виділити ці кошти з міського бюджету. Якщо ні, то сподіватимемося на приватних спонсорів”, — каже Сергій Кіраль, начальник управління зовнішньоекономічних відносин та інвестицій Львівської міської ради. Проте варто зазначити, що ідея будівництва колії, а тим паче до “Євро-2012”, схоже, цікавить не всіх високопосадовців у Києві.

Існують проблеми і з львівським аеропортом. І поки вони вирішуються, на злітній смузі з’явилась яма, а землі, які можна було б використовувати для будівництва злітної смуги, начебто розпродані.

“Роботи в аеропорту — ініціатива Міністерства транспорту, — зазначає директор департаменту “Євро-2012” Львівської міської адміністрації. — За державні кошти злітну смугу продовжують, проводиться реконструкція аеродрому. Щодо смуги, то є два проекти: один передбачає смугу завдовжки 3200 м, інший — 2700 м. Власне, довша смуга й не потрібна, адже аеропорт не прийматиме міжконтинентальні рейси. А ось термінал — це партнерський проект між Мінтранспортом, містом та можливими інвесторами (зараз міністерство оголосило тендер на проектування, наступний крок — оголошення тендеру на оператора). Однак усі розуміють, що термінал є інвестиційно привабливим об’єктом, бо існує думка про важливість львівського аеропорту як транзитного між Західною Європою та країнами СНД”.

Що ж до Харкова, то у місті будуються та реконструюються автомобільні дороги (витрачено вже 38 млн грн), закуповуються нові трамваї. Готелів, щоправда, також не вистачає — так само немає жодного п’ятизіркового. За підрахунками УЄФА, номерів у готелях всіх категорій має бути 3480, сьогодні ж їх тільки 1826. Наразі справу в місті пропонують покращити за рахунок восьми університетських гуртожитків, які реконструюють спеціально до “Євро-2012”.

Політична складова

Без політики, як водиться, в Україні не обходиться жодна велика справа. Тим паче, що великий футбол — це завжди велика політика. “Найголовніша наша проблема — політизація процесу, — скаржаться в мерії. — Річ у тім, що нинішній уряд не задоволений підготовкою до чемпіонату на Львівщині, яка провадилася за попереднього уряду”.

Але чого гріха таїти, навіть за нинішнього уряду у Львові багато проблем. Нещодавно 63 депутати Львівської обласної ради із 120 підтримали звинувачення мера в умисному затягуванні та зриві підготовки міста до “Євро-2012”. Вони також наголосили, що договір між австрійською компанією та міськрадою на проектування стадіону до “Євро-2012” був підписаний без проведення тендерів чи конкурсів. Ще один аргумент — австрійська компанія “Альпіна Бау” була причетна до корумпованого скандалу під час будівництва стадіону в Мюнхені. Зрештою, депутати звернулися до СБУ та прокуратури. Садовий заявив про необхідність проведення дострокових виборів мера та міськ¬ради. Експерти одразу оцінили такий хід мера як рекламний. Адже якщо Садового переобиратимуть після поз¬бавлення Львова права проводити матчі чемпіонату, то посісти крісло мера нинішній міський голова шансів зовсім не матиме, але якби перевибори відбулися зараз, то Садовий знову став би мером. При цьому, в разі зриву будівництва стадіону знову можна було б покласти відповідальність на когось іншого, наприклад, генпід¬рядника. Арифметика проста: Садового зараз підтримують близько 26% львів’ян (наступний у рейтингу — Олег Тягнибок), а “Євро-2012” у своєму місті воліють бачити 80% жителів міста.

Але як би там не було, Львів має важливий аргумент стати містом-господарем європейського чемпіонату, адже це більш туристичне місто, ніж Харків, і проведення “Євро-2012” дасть шанс спрямувати в регіон інвестиції та потік туристів.

Тетяна КАТРИЧЕНКО

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.