Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Шаланди повні — до Одеси!

[11:47 13 ноября 2007 года ] [ Україна молода, №209, 13 листопада 2007 ]

Уперше в історії Україна перероблятиме не російську, а “альтернативну” нафту, яку поставлятимуть морем і залізницею.

Нафтопереробний завод — це вигідний бізнес. Але тільки за однієї  умови: якщо вдасться придбати дешеву і якісну сировину. Покупця —  на бензин, солярку, високоякісну і не дуже, — особливо шукати не  треба: промисловість, аграрний сектор споживають пального традиційно багато. Зрештою, власників приватних автомобілів із кожним роком більшає. Та власної нафти Україна видобуває значно  менше, ніж їй потрібно, і тому змушена

трубі. Це досить часто провокує серйозні проблеми — і політичні, і суто економічні.

Навіть якщо вас з’їли, ви маєте два виходи

За оцінками експертів, вітчизняна економіка на дев’яносто  відсотків залежить від енергоносіїв. Більшість нафтопереробних заводів, як відомо, перебувають у власності росіян. І у періоди

власності України і Татарстану (Росія).

Ще з радянських часів підприємство з’єднано нафтопроводом із Республікою Татарстан. Звідти до підприємства роками надходила сира нафта, а територію заводу вона покидала уже у вигляді світлих нафтопродуктів. Україна у цьому

сторони, започаткували нову еру проблем — Татарстан навідріз відмовився постачати нафту.

голову правління Сергія Глушка, або залишаєтеся без сировини.

Утім пан Овчаренко мав дещо інші плани. На зустрічі із журналістами в Кременчуці він заявив: завод закупив 176 тисяч тонн української нафти, ще 165 тисяч тонн надійде танкерами до Одеси, а звідти, залізницею, — в Кременчук. За його словами, ідея є економічно вигідною і нафту — щонайменше сто тисяч тонн щомісяця —  і далі везтимуть морем, навіть якщо невдовзі відновиться попередня схема — через трубопровід.

Вартість упаковки

Нафтогазові експерти поділилися на два табори. Частина з них вважає, що перекрита

Ідею диверсифікувати надходження нафти, тобто не залежати від єдиного постачальника, у владних ешелонах розглядають уже давно. Цілком можливо, що непоступливість Татарстану змусить українську владу жвавіше лобіювати цей процес. Назагал схема виглядає так: видобуту в Азербайджані та Казахстані нафту танкерами везуть до Одеси, а звідти — залізничними цистернами. Директор центру енергетичних програм Українського центру економічних і політичних досліджень ім. О. Разумкова Володимир Саприкін стверджує:

ринку. Тому може виявитися, що завод втрачатиме небагато, а може, навіть вийти на ціну традиційної російської сировини. Деяким підтвердженням цього факту можуть слугувати контракти на кілька сотень тонн нафти, які нібито підписали вітчизняні бізнесмени впродовж останніх тижнів.

Інколи варто платити дорожче

До безумовних плюсів каспійської нафти належить її якість — менший вміст сірки та склад, більш придатний до переробки. Втім одразу скористатися перевагами казахських та азербайджанських вуглеводнів Україна не зможе — за словами пана Саприкіна, обладнання вітчизняних заводів пристосоване до російської нафти. Тому спочатку треба буде провести невелику реконструкцію цехів.

Володимир Леонідович переконаний: каспійська нафта може бути лише тимчасовим варіантом розв’язання проблеми. Адже бензин Кременчуцького заводу конкуруватиме на ринку із продукцією інших нафтопереробних підприємств — які мають вихід до трубопроводу. І навряд чи зможе перемогти у цьому змаганні.

Утім ніхто не заперечує, що додаткові джерела нафти можуть бути чудовими козирями у перемовинах із цією Росією. Приблизно півроку тому на подібний експеримент зважилася Литва. Оскільки трубопровід до найбільшого у країні нафтопереробного заводу — Мажейкяйського — вже встиг висохнути, вони збудували термінал на Балтійському морі.

Обсяги перевантаження нині не перевищують сотні тисяч тонн. Щоправда, основним альтернативним постачальником була далека Венесуела.

Віталій ЧЕПІЖКО

Юрій ПАТИКІВСЬКИЙ

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.