Якщо ви коли-небудь шукали у Google “очищувачі повітря відгуки”, вас, імовірно, цікавила інформація, яку можна знайти на вебсайті на кшталт HouseFresh. Цей сайт у 2020 році створила Жизель Наварро зі своїм чоловіком, які протягом десяти років займалися тим, що досліджували й писали про продукти для забезпечення якості повітря у приміщеннях. Вони заповнили свій підвал різноманітними очищувачами, проводили з ними скрупульозні науково обґрунтовані тести та писали на їхній основі статті, щоб допомогти споживачам зробити правильний вибір серед засилля реклами.

HouseFresh — приклад квітучої індустрії незалежних оглядачів, які створюють саме той оригінальний контент, який, за словами Google, він хоче просувати. І справді, незабаром після запуску вебсайту технологічний гігант почав показувати HouseFresh згори своїх результатів пошуку. Вебсайт перетворився на успішний бізнес із 15 штатними працівниками. Наварро мали великі плани на майбутнє.

Аж потім, у вересні 2023 року, Google зробив одне із низки великих оновлень свого пошукового алгоритму.

“Це нас знищило”, — каже Наварро.

“Раптом пошукові слова, які раніше приводили людей до HouseFresh, почали скеровували їх на сторінки великих глянцевих журналів, які явно навіть не тестують продукти. Їхні статті сповнені неправдивої інформації”.

Оновлення алгоритму Google

Друге оновлення алгоритму Google відбулося у березні — і воно було ще гіршим. Кількість щоденних відвідувачів HouseFresh різко скоротилася з тисяч до кількох сотень.

“Ми були просто розчавлені”, — каже Наварро. За останні кілька тижнів HouseFresh довелося звільнити більшу частину своєї команди. Якщо нічого не зміниться, каже вона, їхній сайт приречений.

Представник Гугл розповів BBC, що компанія запускає зміни в у своєму пошуковому алгоритмі лише після ретельного тестування, яке підтверджує, що такі зміни будуть корисними для користувачів, і що компанія надає власникам вебсайтів допомогу, ресурси та можливості для зворотного зв'язку щодо їхнього рейтингу в пошуку Google.

Google твердо обстоює позицію, що такі зміни принесуть користь інтернету і що зміни в алгоритмі пошуку — це лише початок. Минулого тижня генеральний директор Google Сундар Пічаї виступив на щорічній конференції розробників компанії та оголосив про один із найзначніших кроків у історії пошукової системи.

AI Overviews — штучний інтелект Google

У майбутньому, сказав Пічаї, пошук Google на багато ваших запитань даватиме власні відповіді, згенеровані штучним інтелектом. Ця функція під назвою AI Overviews вже доступна для користувачів у Сполучених Штатах.

“Результатом є продукт, який виконує роботу за вас”, — сказав Пічаї.

AI Overviews — це лише одна з низки кардинальних змін, які Google вніс у свій основний продукт за останні два роки. Компанія каже, що її нещодавні спроби оновити пошук започаткують захопливу нову еру технологій і допоможуть розв'язати багато проблем, які мучать інтернет.

Але критики твердять, що може бути й навпаки. Оскільки Google переробляє свої алгоритми та використовує штучний інтелект для переходу від власне пошукової системи до системи пошуку та створення відповідей, багатьох хвилює те, що це може призвести до вимирання компаній, які створюють більшу частину нашого улюбленого контенту.

Одне можна сказати напевно: зміни, які впроваджує Google, незабаром матиме величезний вплив на те, що ми бачимо, коли заходимо в інтернет.

пошук у гуглі

Автор фото GETTY IMAGES