Україна забороняє будь-який авіаційний транзит російських компаній над своєю територією, заявив український прем’єр Арсеній Яценюк. Однією з цілей заборони він називає зменшення ризику російських провокацій у повітрі. У Росії ж цю заборону вже назвали “деструктивною”, а сам транзит територією України — “малоактуальним”. Експерти вважають українське рішення закономірним, але просять не переоцінювати його наслідки.
Український уряд заборонив транзитні польоти всіх цивільних російських літаків через повітряний простір України. Раніше така заборона стосувалася лише військових авіаперевезень Росії.
Про нову заборону заявив 25 листопада на засіданні Кабінету міністрів прем'єр Арсеній Яценюк.
Він нагадав, що Росія першою заборонила транзит української авіації у серпні. Україна сподівалася, що відбудуться переговори щодо того, щоб зняти заборону польотів для українських повітряних суден над Росією, але цього не сталося, пояснює Яценюк.
“Саме тому уряд України ухвалює рішення про введення заборони на всі транзитні прольоти для всіх російських авіакомпаній через авіаційний простір України”, — наголосив прем'єр.
“Заборона для військових літаків та літаків, які здійснюють військові транзитні перевезення, уже була здійснена. Зараз ця заборона стосується всієї цивільної авіації і всіх авіакомпаній Російської Федерації”, — пояснив український прем’єр.
Заборона російських польотів над Україною зменшить ризик провокацій, наводить прем’єр один з аргументів.
“Рішення про таку заборону ухвалюється, в тому числі, внаслідок суттєвого загострення військової та зовнішньополітичної ситуації. Росія може використати український авіапростір для здійснення провокацій”, — заявив Яценюк. І доручив Мінінфраструктури офіційно повідомити про це російській стороні і зробити всі необхідні технічні кроки для такої заборони.
У Росії назвали транзит через Україну “малоактуальним”
У Міністерстві інфраструктури України вже відреагували: на сайті відомства є повідомлення про те, що Україна закриває транзит для всіх російських авіакомпаній з 00:00 26 листопада цього року. Державіаслужба повідомить російській стороні про закриття повітряного простору України для цивільної авіації Росії, а Міністерство закордонних справ було доручено надіслати відповідну ноту до “Росавіації”, йдеться в повідомленні.
“Україні належить повний і виключний суверенітет над повітряним простором, що є частиною території України. Здійснюючи польоти до Криму, російські авіакомпанії порушують положення угоди між урядом України та урядом Росії про повітряне сполучення і співробітництво в галузі повітряного транспорту 1994 року, Конвенції про міжнародну цивільну авіацію 1944 року та Угоди про транзит по міжнародним повітряним лініям від 1944 року (ІКАО), у частині дотримання національних законів і правил”, — так пояснюють заборону в міністерстві.
У Мінінфраструктури нагадують, що у серпні 2014 року Росія зупинила видачу дозволів на проліт над її територією українських авіакомпаній. Після цього, у вересні, український уряд заборонив польоти в Україні двох десятків компаній, які нелегально літали до Криму. Ідеться, зокрема, про “Аерофлот” і “Трансаеро”. В результаті, пряме авіаційне сполучення між Україною та Росією повністю припинили з 25 жовтня, за ініціативою Кремля.
“Після катастрофи під Донецьком абсолютна більшість російських авіакомпаній відмовилися з метою безпеки від виконання транзитних польотів через повітряний простір України”, — йдеться в повідомленні “Росавіації”. Транзит Україною виконувала мала частина авіаперевізників, стверджує російське авіаційне агентство.У Російському федеральному агентстві повітряного транспорту (“Росавіація”) заявляють, що заборона України на повітряний транзит є “малоактуальною” для російської цивільної авіації.
“Заборона, введена Україною, є малоакутальною для вітчизняної цивільної авіації та вкотре підтверджує абсолютно деструктивну позицію київської влади в питаннях повітряного сполучення”, — кажуть в “Росавіації”. Утім, рейси, які раніше пролягали з Москви на південь Європи, в Ізраїль та близькосхідні держави, тепер будуть тривалішими, а відповідно, і дорожчими, бо доведеться облітати українське небо, стверджують експерти.
Заборона російських польотів є наслідком агресії Кремля — Вінський
Заборона України на транзитний рух російських літаків над її територією — це політичне рішення, яке є закономірною реакцією на російську агресію, таку думку висловив Радіо Свобода колишній міністр транспорту та зв’язку Йосип Вінський.
“Це питання виключно політичного характеру. Заборона повітряного транзиту є свідченням подальшої ескалації конфлікту. Власне, це є результатом агресивних дій Росії. Війна, яка фактично триває між двома державами, на певному етапі означає розрив відносин. В даному разі ми спостерігаємо розрив відносин у сфері авіасполучення. Україна відповідає на російську агресію тим, чим має змогу”, — наголошує екс-міністр.
Між тим, інформаційний ресурс Aviation News & Analytics прогнозує подальше скорочення авіаперельотів в українському небі, яке почалося у 2014 році, а відтак і падіння прибутків “Украероруху” приблизно у 20 разів.
Натисніть для збільшення
Подібні прогнози робить і екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава, який обіцяє цьому підприємству втрату 150 мільйонів доларів прибутку на рік через відсутність російського авіатранзиту. Для Росії ж, уточнює Кава, заборона буде менш відчутною.
За словами ж Йосипа Вінського, це падіння прибутків є неспівмірним з втратами України від російської військової агресії.
“Звісно, українське підприємство “Украерорух” втратить частину прибутків через відсутність російського транзиту. Але російські бойові дії вже завдали більших втрат. В умовах війни економічні аргументи відходять на другий план. До того ж, “Украерорух” втратив набагато більше після анексії Криму, коли сімферопольська станція цього підприємства, яка обслуговувала рейси над південною частиною України, була втрачена”, — визнає екс-міністр.
“Це проміжне рішення в ланцюжку протистояння з Росією” — Фесенко
Тим часом, політолог Володимир Фесенко закликає не переоцінювати вплив на перебіг українсько-російського конфлікту “авіаційних” заборон.
“Це проміжне рішення в ланцюжку політико-воєнно-економічного протистояння двох років. Не можна сказати, що це рішення матиме самостійні наслідки. Обидві сторони майже вичерпали важелі тиску одна на одну. Причому з припиненням авіасполучення Україна вжила заходів після Росії. І скажу парадоксальну річ: якщо не буде військового загострення між Україною та Росією, то поступово, за посередництва західних партнерів, обидві держави відмовлятимуться від взаємних обмежень”.
Натомість політтехнолог Тарас Березовець вважає авіаційну заборону українського уряду в поєднанні з відмовою від російського газу вдалим кроком, який саме зараз буде найбільш болючим для російської сторони.
“Яценюк довго вичікував, але зрештою підсунув Путіну “гібридну свиню” в найбільш невдалий момент (для Кремля — ред.). Після збитого російського Су-24 перегляд російських каналів був бальзамом на душу”, — пише Березовець у соцмережах.
Наразі з українських аеропортів до Росії не літає жоден авіарейс. До прикладу, жодної російської авіакомпанії та жодного рейсу до Росії станом на 25 жовтня не було в аеропорту “Київ Бориспіль”.
Між тим, українці, які змушені з якихось причин летіти до Росії, розповідають, що летять до столиці Білорусі й там пересідають на російський літак.
Євген СОЛОНИНА
Что скажете, Аноним?
[21:35 14 ноября]
[20:07 14 ноября]
12:30 15 ноября
11:00 15 ноября
10:30 15 ноября
10:20 15 ноября
[16:20 05 ноября]
[18:40 27 октября]
[18:45 27 сентября]
(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины
При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены
Сделано в miavia estudia.