Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Обережно, в метро — сучасне мистецтво!

[12:00 08 февраля 2008 года ] [ Україна молода, №26, 8 лютого 2008 ]

Група “Р.Е.П.” захопила “Спільний простір”.

З середи на верхньому ескалаторі станції метро “Арсенальна” частина лайтбоксів заповнена чорно­білими плакатами із соціальною символікою: обеліск, над яким висить парасолька, що захищає від цеглини; коляска, над якою навис великий гребінець; лебідь із далекого радянського минулого на телевізорі. Все абсолютно ясно, і стиль “радянська пропаганда” теж знайомий. Це мистецький проект “Патріотизм” відомої в Києві групи молодих художників “Р.Е.П.”. За порогом станції метро — вагончик, обклеєний фольгою всередині, з кількома екранами, на яких нонстоп демонструється відео. Це результат “мистецької збірної” — груп “SOSка”(Харків), Олександри Галкіної (Москва), “Профсоюза уличного искусства” (Москва), Вікторії Ломачко (Москва), групи “Psia Krew” (Київ). Усе разом — це кураторський проект групи “Р.Е.П.” “Спільний простір”, який підтримує артфундація “Ейдос” на гроші Єврокомісії в Україні. Сенс його в тому, щоб вихлюпнути сучасне мистецтво на вулицю, в метро, в побут і щоденний клопіт на бігу, показати непідготовленим людям, які в галерею по це не підуть.

На відкритті виставки у середу ввечері реакція непідготовлених людей була прогнозованою. “Мозги промывают”, — сказав один похмурий дядько іншому, почувши виступ представника Єврокомісії, який розповідав про те, що ніщо так не зближує Україну з Євросоюзом, як сучасне мистецтво. Дві жіночки, прочитавши на вагончику звернення Віктора Глущенка (Херсон) до Бога з приводу неврожаю абрикос, сказали: “Знов шось про Черновецького”, і пішли, не зайшовши всередину. Там на непідготовлену людину обрушувалось відео з 5 чи 6 екранів — від спеціально зафільмованих підвальних тортур до звичних вуличних картинок із міліціонерами, перехожими, які, не зверни на них увагу художники, так і залишаться пройденими і непоміченими.

Гуру контемпораріарту Олександр Соловйов (куратор з PinchukArtCentre), Єжи Онух (директор Польського інституту в Україні), Віктор Сидоренко (директор Інституту сучасного мистецтва), взявши одноразові стаканчики на вуличному фуршеті, кисло перекидалися репліками. Після офіційної частини і подяки їм особисто від виконавчого директора “Ейдоса” Катрін ЗінгерЗахар’євої посвячені моментально розійшлися.

Лайтбокси і вагончик стоятимуть біля метро “Арсенальна” і в самому метро до 12 лютого — на стільки вистачило грошей, щоб заплатити Київському метрополітену за оренду. Вуличні проекти — не дивина в європейських та інших адаптованих до провокацій сучасного мистецтва містах, чого там уже тільки не бачили. Фонд “Ейдос” цілеспрямовано намагається стати піонером цього напряму в Україні. Якої співтворчості слід очікувати від київських перехожих і пасажирів метрополітену — покаже найближчий тиждень.

Валентина КЛИМЕНКО

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.