Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Чому світові тенденції оминають країну...

[12:34 18 августа 2008 года ] [ День, 16 августа 2008 ]

Вже два тижні українці мали б купувати дешевший бензин та дизпаливо

На світових ринках ціна нафти та нафтопродуктів падає. Але вартість пального на українських АЗС залишається без змін. Чому світові тенденції оминають країну, у якої майже половина нафти та готових нафтопродуктів імпортується? Відповідь на це запитання намагався знайти на засіданні експертно-аналітичної групи перший віце-прем’єр-міністр України Олександр Турчинов разом із найбільшими нафтотрейдерами країни.

“Я звертаю вашу увагу, що останнім часом тенденції вказують на те, що ціна на світових ринках зменшується, і досить швидко: в середньому ціна впала на 20%. У той же час ми не бачимо тенденцій, аналогічних світовим, на українському ринку. Ціни на дизельне паливо та бензин залишаються необгрунтовано високими... Ціни у нас працюють в одному напрямку (зростання)”, — говорить Турчинов.

Ще два тижні тому вартість пального на вітчизняних заправках мала б знизитися. Але нашим трейдерам нафтовий закон “не писаний”. Коли ж у світі зростає вартість барелю “чорного золота”, от тоді вони кричать в один голос: терміново підіймати ціну, бо зазнаємо збитків.

За словами міністра палива та енергетики України Юрія Продана, середньозважені оптові ціни на нафтопродукти в Україні перевищують світові приблизно на 6%. “З урахуванням їхньої якості, я думаю, ціна на нафтопродукти повинна бути нижчою від світової на 8—9%”, — рахує він.

Турчинов дає свої підрахунки: врахувавши 15% рентабельності для роздрібних трейдерів, дизпаливо має відпускатися автомобілістам за 6,1 гривні за літр, а бензин марки А-95 — на дев’яносто копійок дешевше від нинішньої ціни. Він закликав нафтотрейдерів знизити вартість пального на 12—15%, бо уряд не хоче використовувати адміністративний тиск та приймати непопулярні рішення для досягнення оптимальної ціни.

Може, й не хочуть цього урядовці, але, напевно, доведеться. Бо як тоді пояснити присутність на засіданні голови Державної податкової адміністрації України, заступника голови Антимонопольного комітету та багатьох інших цікавих персон. Напрошуються паралелі з весною 2008 року, коли за нафтових операторів ринку взявся Антимонопольний комітет. Чи вірна гіпотеза, дізнаємося вже найближчим часом, а доти правдивість урядових претензій підтверджують експерти.

“Враховуючи, що у Європі вже відбулося падіння цін, існують підстави вважати, що до кінця серпня ціни на автозаправочних станціях країни знизяться ще на 20—25 копійок за літр”, — говорить виконавчий директор компанії UPECO Сергій Куюн. Однак пророкувати, скільки надалі коштуватиме літр пального, важко. Зазвичай, протягом декількох попередніх років липень та серпень завжди були періодами активного зростання ціни на паливо. Це пояснювалося збиранням врожаю. “Цього ж року ринок (світовий) підніс декілька сюрпризів, як от 50%-не зростання цін (на нафту) за перше півріччя та її зниження, яке сьогодні відчувається”, — говорить Куюн.

Наталія БІЛОУСОВА

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.