Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Знак “40” — найвигідніший інвестпроект!

[14:49 22 июля 2010 года ] [ Україна молода, № 133, 22 липня 2010 ]

Попри жарти: кошти на поліпшення дорожної інфраструктури окуповуються у співвідношенні 1:20

Автомобільна аварія — це не тільки горе, біль і чиїсь страждання. Європейські економічні аналітики свого часу порахували: загальні збитки від ДТП становлять від 3 до 6% ВВП держави. Як би це не звучало цинічно, але витрати, пов’язані зі смертями та травмами на дорогах, оцінюються на рівні 1—2% валового внутрішнього продукту — чим вищий рівень життя у державі, тим більше вона втрачає.

Розуміючи проблему, уряди країн світу витрачають на запобігання дорожнім аваріям 500 млрд. доларів щороку. Наші сусіди росіяни, скажімо, не шкодують 34 млрд. доларів, Туреччина — 14 млрд., найближчий західний сусід — Польща, якого за кількістю населення можна порівняти з Україною, — 10 млрд. Наша держава — удвічі менше: 5 млрд. доларів у рік.

Проблема навіть не у фінансовій кризі. Європейські експерти стверджують, що їхні держави отримують вагомий прибуток від цільових інвестицій у дорожню безпеку. Причому економічний ефект від таких інвестицій буває навіть більшим, ніж вигода від багатьох комерційних проектів. Отже, останній тренд: більшість розвинених держав щороку вкладає дедалі більші кошти в не просто рівні, а саме безпечні дороги.

Звичайно, оцінити економічну ефективність капіталовкладень у такій делікатній сфері досить непросто. Аналітики беруть до уваги збитки від втрати дієздатності людини, необхідність витрачати кошти на лікування та утримання інвалідів, а також непрямі збитки: несплачені податки, ненароджені діти... Тож результати досліджень у різних країнах суттєво різняться, але масштаб проблеми видно добре.

— Створення якісних доріг — це перше завдання, — заявив на брифінгу директор представництва Світового банку в Україні, Білорусі і Молдові Мартін Райзер. У звіті Світового банку, який фінансує розв’язання цієї проблеми, вказано: головні ризики ДТП в Україні — це неправильне проектування доріг. Найчастіше, це непередбачені переходи або доріжки для пішоходів. Становлять проблему також відсутність знань і навичок у тих, хто сідає за кермо, перевищення швидкості тощо. Результати першого національного соціологічного дослідження, проведені на замовлення Асоціації безпеки дорожнього руху та Міжнародного фонду “Єдиний світ”, показали: три чверті опитаних не задоволені ситуацією на вітчизняних дорогах.

Тим часом у Європі вже давно зрозуміли необхідність системного підходу і створили Національні центри безпеки руху в кожній європейській державі. Їхнє завдання — розробка стратегії і координація дії виконавчих органів. Голова координаційної ради Асоціації безпеки дорожнього руху Олександр Скибінецький наполягає на затвердженні державної програми забезпечення безпеки руху на 2010—2016 роки. Президент Асоціації Михайло Берлін пояснює: 70% ДТП стається з вини людей — найбільше аварій виникає через перевищення швидкості й керування авто у стані сп’яніння. “Це факт, але світова практика використовує сьогодні кардинально новий підхід до безпеки руху, — каже пан Берлін. — У комплексі розглядаються три компоненти динамічної системи: учасник руху, транспортний засіб і дорожня інфраструктура”. Тобто йдеться про зовсім інший підхід, ніж його прийнято застосовувати в нас: не звинувачувати в усіх гріхах водія, а спочатку створити для нього необхідні умови, а вже потім вимагати.

До речі, Світовий банк при партнерській участі ряду структур готовий надати Україні технічну й фінансову допомогу в реалізації планів із безпеки дорожнього руху: відповідно до резолюції ООН “Десятиліття дій за безпеку дорожнього руху”. Але донори спочатку вимагають від влади чітких планів дій, тобто затвердженої Національної програми, яка може дати відповідь на просте запитання: наскільки ефективно будуть використані кошти.

Юрій ПАТИКІВСЬКИЙ

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.