Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Навіщо платити двічі

[15:45 19 февраля 2019 года ] [ Бизнес Цензор, 18 лютого 2019 ]

Про “євробляхи” та нові штрафи.

Я б ніколи не “сів” за цю статтю, якби не численні питання моїх знайомих-євробляхерів, щодо змін в законодавство України, які передбаченні Законом України “Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України”.

Вищезгаданим законодавчим актом вводяться нові “драконівські” штрафи для власників авто на іноземних номерах та для осіб, які фактично управляють таким транспортним засобом.

Будучи науковцем у галузі конституційного права, я вирішив поділитись із вами своїми роздумами, адже існує одне цікаве “але”:

“Якщо особа сплатила штраф за правопорушення, щодо прострочення термінів транзиту авто не номерах з іноземною реєстрацією, чи будуть до нього застосовуватись нові штрафи?”.

Данна стаття є баченням ситуації “на мій хлопський розум” (фразу вкрав у Миколи Вересня). Якщо проаналізувати положення законодавства України, необхідно наголосити на наступному.

Відповідно до частини 1 статті 58 Конституції України: “Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи”.

У своєму рішенні від 9 лютого 1999 року N 1-рп/99, Конституційний Суд України дійшов висновку, що до події чи факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

Тобто, якщо особа вчинила правопорушення за “старим” законом, то і відповідати вона має за “старими” штрафами. Особа, може бути притягнена до відповідальності лише за законом, який діяв в момент вчинення правопорушення.

Якщо діяння, на момент вчинення було законне, або штраф був менше, то відповідальність має бути за “старим” законом та “тарифами”.

Положення статті 8 Кодексу України про адміністративні правопорушення, також зазначають, що особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення, а закони, які встановлюють або посилюють відповідальність за адміністративні правопорушення, зворотної сили не мають.

Також, частина 1 статті 61 Основного Закону нашої країни визначає ще один важливий принцип: “Ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення”.

Отже, якщо особу вже було покарано за певне правопорушення, другий раз вона не може нести повторну відповідальність, не важливо за новим чи “старим” законом.

Міністерство юстиції України, виклало свою правову позицію (від 01.12.2003 р. №22-34-1465) в якій зазначено, що правопорушення припиняються притягненням винної у невиконанні особи до відповідальності.

Це означає, що правопорушення закінчило тривати в часі. Це важливо, адже зміни в законодавстві, які відбулися після факту притягнення до відповідальності, не можуть застосовуватись до такого правопорушення.

Отже, факт притягнення до відповідальності гарантує, що правопорушення не має триваючий характер, тобто воно вчинено і особа понесла відповідальність — крапка.

Давайте змоделюємо ситуацію, при якій, до набрання чинності вищезгаданим законом, який передбачає збільшення суми штрафів, особа була притягнена до відповідальності та сплатила штраф в розмірі 8500 грн, і продовжує далі їздити на своїй “блясі”.

Єдине зауваження — із відповідними доказами сплати штрафу. Ви можете спитати: “як таке можливо?”. Наводжу приклад із життя.

Громадянин України ввіз транзитом авто на литовських номерах. Прострочивши терміни, які передбачені статтею 95 Митного Кодексу України, він став правопорушником та винною особою, відповідно до положень статті 470 Митного кодексу України.

Через деякий час, винна особа пересікала кордон, але без “євробляхи”. При перетині кордону, працівниками митниці було виявлено правопорушення, були вчинені всі процесуальні дії, а особа була притягнена до відповідальності та сплатила штраф у розмірі 8 500 грн.

Що далі? Відповідно до вищезазначеного, особа не може бути повторно притягнена до відповідальності за вчинене правопорушення, за яке вона вже понесла відповідальність, за “старими” штрафними санкціями.

Звісно, ця ситуація не звільняє особу від нервів, пов'язаних із постійним поясненням працівникам правоохоронних органів всіх тонкощів даної ситуації, але це точно дешевше ніж нові штрафи в розмірі 170 000 грн.

Що ж робити, якщо Ви були притягнені до відповідальності та сплатили штраф за правопорушення (наприклад — прострочення терміну транзиту Вашої “бляхи”), як мінімум:

  1. Вивчіть Ваші права, щоб бути готовими до аргументації.

  2. Возіть із собою відповідні документи (хоча б копії) щодо притягнення Вас до відповідальності та сплати штрафу.

  3. Надрукуйте та возіть із собою витяг статей 58 та 61 Конституції України, рішення КСУ (від 01.12.2003 р. №22-34-1465) та роз’яснення Мінюсту (від 12.2003 р. №22-34-1465).

  4. Фіксуйте на реєстратор (чи інший засіб) дії працівників поліції, як доказ їхніх незаконних вимог чи діяльності. Источник: https://biz.censor.net.ua/m3111380

Сергій ПАНАСЮК, професор кафедри Українсько-американського університету Конкордія, доктор філософії у галузі права

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.