Гори землі, три ескаватори, два трактори, два дорожніх катки і з десяток вантажівок. Таким є сьогодні місце будівництва майбутнього электрометалургійного комбінату “Ворскласталь”, на якому навколишні селяни втрачають свої надії на покращення життя. Втім, втрачають не лише літні люди — молоді хлопці, які охороняють будівельний майданчик те ж не в захваті від своєї роботи.
Над мешканцями Полтавщини, які працюють на будівництві метзаводу “Ворскласталь”, пожартували.
Головне серед цього величезного будмайданчика, який розкинувся на території в 200 гектарів, видно одразу — гори землі, озера води і розкидана по полю будівельна техніка. До запланованого результату — упорядкованого будівельного майданчика — ще далеко. Головний підрядник спорудження нульового циклу ВАТ “Одесатрансбуд” не встигає до осені підготувати місце під будівництво.
Перш за все не готове на майданчику місце для проживання самих будівельників — спеціальні будинки, в яких має розміститися 2 тис. працівників, яким споруджувати корпуси меткомбінату. Друге — не під всі майбутні споруди виробництва фахівці з “Одесатрансбуду” встигли насипати триметровий насип. Ну і звісно — місцеві болота, які ще відкачувати і відкачувати, а воду вивозити.
“Можливо б працювали й швидше, якби не кадрова чехарда. Робітники звільняються кожної вахти по півсотні осіб і кожну нову вахту на будову приходять нові люди”, — пояснив “УкрРудПрому” один із місцевих старожилів-будівельників. Водієм на цьому будівництві співрозмовник працює протягом останніх чотирьох місяців.
“У “Одесатрансбуду” величезні проблеми з піском, яким насипають нульову відмітку на будівництві. Пісок беруть з нового Еристівського кар’єру, але у ньому занадто багато води. По такому насипу ні вантажівки не їдуть, ні катки — всі застряють. До того ж, цей пісок необхідно купувати у власників кар’єру”, — пояснив будівельник.
Інше з його слів — це розчарування в обіцяному. Усі робітники — ті, хто возить сюди піщану суміш, і ті, хто її трамбує спеціальними катками — чекали більшого. Врешті-решт очікування мали підстави — у кожного робота вахтовим методом — по 15 діб. За кожен день працівникам обіцяють вахтову надбавку — 30 гривень.
“Такий приклад для нас — водій КрАЗу, який відпрацював фактично всю вахту — п’ятнадцять днів, по десять-дванадцять годин кожного дня отримує лише 1200 гривень. Звісно, хібе це нормальна оплата праці?”, — запитує пересічний робітник “Одесатрансбуду”.
“Документації ніякої не ведеться. У відомостях — лише прізвище та сума грошей. Можливо Жеваго і виділяє гроші, та до робітників вони не доходять. А щастя на будівництві шукають усі — перш за все, з навколишніх сільских районів. Люди приходять, вахту попрацюють і звільняються. Через будівництво проходять сотнями і завершення цьому потоку людей немає”, — точка зору співрозмовника, попри те, що на майданчик почали завозити залізобетонні конструкції, до попереднього фінішу ще дуже далеко.
“Хоча, знаєте, нещодавно на майданчик пригнали “мани” та “мерседеси” з-під Білої Церкви, де на такому ж будівництві оголосили забастовку, то можливо тепер справи підуть швидше”, — розмірковує робітник.
За висновками всіх, з ким довелося поговорити — на будівництві “Ворскласталі” обіцяли багато, а насправді, якщо відробляти по 10-11 годин у кабіні вантажівки, то більше 1,5 тис. гривень не заплатять.
Як часто з’являються кадрові проблеми, можна судити по колоні вантажівок, якими возять пісок. Якщо КрАЗи стоять, то всі водії, яким закрили за вахту по 600 гривень заробітної плати, розрахувалися з роботи. Якщо вантажівки знову поїхали, то на будівництво прийшли нові люди, які свою зарплату ще отримають. І теж втечуть.
“Робітники між собою ще нормально, але з начальством розмовляти неможливо. На будь яке слова відповідь лише одна — я вас звільняю. Так у нас сталося з дільницею будівельно-дорожніх машин. Її начальника взагалі звільнили ні за що — він добивався зарплати робітникам. Тепер ні зарплати, ні нормального керівника. Висновок один — всіх обдурили”, — зазначають “УкрРудПрому” будівельники.
А загалом будівництво триває, і якщо до кінця року з нульовим циклом комбінату не встигнуть, то його продовжать споруджувати вже взимку, коли вода у місцевих болотах вимерзне. Врешті-решт, тут серед поля до майбутньої зими готуються. Котельня, якою будуть обігрівати будинки вахтовиків вже працює — її труба тут димітиме до того часу, поки труби майбутнього меткомбінату не почнуть видавати справжній металургійний дим.
А поки що часи розчарувань у місцевих жітелів тривають. Наступне, що їх очікує — в колодязях навколишніх сіл поступово зникає вода. З десяток потужних насосів, які відкачують з місця розробки майбутнього Єристівського кар’єру по 6 тис. кубометрів води щогодини, свою справу роблять...
Вочевидь, залишається лише позаздрити прозорливості підлеглих Костянтина Жеваго. Наразі для переважної більшості фельдшерсько-акушерських пунктів у навколишніх селах зусиллями гірників Полтавського ГЗК вже придбано електрокардіографи. І прилади селянам ще знадобляться. Особливо — коли зрозуміють, що ніхто не поспішає виконувати обіцяне на будмайданчику “Ворскласталі”. Тобто, коли в їхніх колодязях зовсім щезне вода, а водопровід, як і раніше, існуватиме лише в проекті, коли на всю потужність димітимуть труби нового меткомбінату, а людям за роботу на підприємстві платитимуть копійки: жінкам по 500 гривень, чоловікам — по 1300 гривень.
Як в такій ситуації обійтися без кардіографа від Костянтина Жеваго?
Скопируйте нижеприведенный код в ваш блог.
Статья в вашем блоге будет выглядеть вот так:
ЗАТ “Ворскласталь” — найбільше розчарування мешканців сіл, прилеглих до будівельного майданчика металургійного виробництва. Їм обіцяли зарплату, але не дали. Згодом у них відберуть воду. Потім — повітря.
Что скажете, Аноним?
[16:20 05 ноября]
[18:40 27 октября]
[18:45 27 сентября]
13:00 21 декабря
12:30 21 декабря
12:00 21 декабря
11:30 21 декабря
11:00 21 декабря
10:30 21 декабря
10:00 21 декабря
09:30 21 декабря
[21:42 21 декабря]
[13:43 21 декабря]
Абхазия столкнулась с самым суровым за последние 30 лет энергетическим кризисом.
[10:10 21 декабря]
(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины
При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены
Сделано в miavia estudia.