Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Важке автомобілебудування переживе легкове

[16:17 10 декабря 2008 года ] [ Економічна правда, 10 грудня 2008 ]

Про повну зупинку вітчизняного автопрому стали дружньо говорити вітчизняні автовиробники...

...після заяви першого віце-прем'єра Олександра Турчинова, що уряд, не бажаючи порушувати норми СОТ, не буде підвищувати ввізне мито на автомобілі.

Віце-президент Всеукраїнської асоціації автовиробників “Укравтопром” Юхим Хазан в ефірі “Радіо Ера ФМ” припустив, що через це “абсолютно всі вітчизняні виробники автобусів, легкових та вантажних автомобілів змушені будуть зупинити виробництво”.

Президент автомобільної корпорації “Богдан” Олег Свинарчук, під час того самого ефіру додав, що його компанія перебуває “на межі масових скорочень працівників”.

Утім, Юхим Хазан, близький більше до легкового автопрому, таки перестарався, пророкуючи зупинку галузі в цілому.

Автобусам тісно на складах

Корпорація “Богдан” (ВАТ “Луцький автозавод” та ВАТ “Черкаський автобус”) усе ще не втрачає надії пролобіювати підвищення імпортного мита. Але вже згодна й на інший варіант.

“Було б добре, якби уряд таки підвищив акцизний збір на ввезення автомобілів та кузовів замість підвищення мита”, — сказав прес-секретар корпорації Сергій Красуля.

Нагадаємо, Кабмін пропонує підвищити цей збір в 5-10 разів, як альтернативу встановлення 25% імпортного мита на автомобілі.

“Загроза повної зупинки все ще залишається. А поки всі наші підприємства працюють в одну зміну. Крім того, ми проводимо реструктуризацію управління, аби зробити його більш ефективним”, — повідомив Сергій Красуля.

За його словами, поки що на заводах корпорації обійшлося без масових звільнень. “Ми вважаємо, що уряд таки допоможе вітчизняному автопрому. Але якщо цього не станеться, звільнень не уникнути”, — заявив він.

Корпорація скаржиться, що через фінансову кризу впав попит на автобуси. Це стосується як вітчизняних, так і закордонних замовлень.

“Російський ринок стоїть так само, як і наш. Активно постачаємо продукцію ми в Бєларусь, на якій криза так не позначилася, адже вона не настільки інтеґрована у світову економіку”, — сказав Красуля.

Розповідають про спад виробництва й продажів і в холдингу ЛАЗ (до складу якого входять ЗАТ “Завод комунального автотранспорту” (колишній Львівський автозавод) та ЗАТ “Дніпровський Автоскладальний Завод” (ДАЗ).

“Як і всі інші, ми зіткнулися з проблемою втрати можливості придбання в нас техніки. У когось причини лежать у проблемах з кредитами й банківською системою, у когось — обережність, небажання інвестувати гроші у закупівлю в цей складний період” , — розповів “Економічній правді” директор з маркетингу ЛАЗу Еміль Салманов.

За його словами, відмов від уже замовленої техніки поки нема, але деякі клієнти “попросили відстрочку платежів за техніку, яку ми вже поставили, чи за машини, які наразі знаходяться у виробництві”.

Поки що холдинг не публікує відомостей щодо виробництва й продажу продукції. У той же час, як повідомив “Економічна правда” Еміль Салманов, “рівень виробництва і продаж знизилися на 30% у порівнянні з тим самим періодом минулого року”.

Якщо за весь минулий рік холдинг ЛАЗ виробив 471 автобусів й тролейбусів, то цього року він, за підрахунками “Економічної правди”, випустить приблизно на 140 одиниць менше. Тим не менше, ЛАЗ в умовах кризи поки утримує ціни на деякі моделі “на рівні початку весни”.

Нема достеменних відомостей щодо скорочення персоналу “Заводу комунального автотранспорту”.

“На заводах ЗКТ й ДАЗ проводимо роботу з оптимізації виробничих і людських ресурсів. На виробництві знаходяться лише ті люди, які необхідні для виконання тих чи інших задач. Оптимізовані також графіки роботи обладнання”, — каже Еміль Салманов.

Утім, як запевнила “Економічну правду” прес-секретар ЗКТ Олена Муляк, поки що керівництво “намагається уникнути скорочень”. Людей відправляють у відпустки, при чому частина з них “іде за графіком”.

Нагадаємо, що, за повідомленнями ЗМІ, власники ЗКТ, російські підприємці брати Чуркіни, мають ще й заборгованість у 7 мільйонів гривень перед працівниками.

У холдингу сподіваються отримати від держави “на підтримку виробництва” кредит. Конкретну цифру Еміль Салманов назвати не взявся. “Сума, необхідна для відновлення виробництва, щодня зростає. А в держави, напевно, щодня стає все менше можливостей дати ці кошти”, — пояснив він.

Проблеми зі збутом продукції має й холдинг “Еталон”, до якого входять Чернігівський, Бориспільський та Личаківський (Галицький) автозаводи.

ЗАТ “Бориспільський автозавод” буде змушений зупинити роботу до 1 лютого. А виробництво він скоротив ще у вересні, коли замість 146 (у серпні) було зібрано 104 автобуси.

Наразі перед торговим домом стоїть задача реалізувати продукцію, яка накопичилася на складах. При цьому в основному автобуси БАЗу продаються за готівку.

На подібні заходи може піти й ЗАТ “Чернігівський автобусний завод”. “Наші склади завантажені. До кризи в нас була черга наперед. Зараз наші клієнти мають бажання купити автобуси, але грошей в них нема”, — розповів “Економічній правді” один з топ-менеджерів підприємства.

“АвтоКрАЗ” усе ще на колесах

У той же час, у вітчизняному виробництві вантажних машин ситуація більш оптимістична.

Як повідомили у прес-службі холдингової компанії “АвтоКрАЗ”, незважаючи на фінансову кризу, виробництво не зупинено. А до кінця року планується зібрати до 200 автомобілів.

Усього ж за 10 місяців цього року зібрано 3360 автомобілів і машинокомплектів. У листопаді лише трохи більше 100 автомобілів і машкомплектів. Неважко підрахувати, що в середньому збирали на початку року на 60 автівок більше, ніж у жовтні.

Попит на автомобілі КрАЗ упав, адже за нинішніх умов покупці не можуть взяти кредити. Вплинув на реалізацію і застій у будівельній галузі, бо самоскиди та інша будівельна техніка складають чималу частку в асортименті підприємства.

Компанія була змушена перейти на чотириденний робочий тиждень і дещо скоротити персонал. Як повідомили, звільнили 141 працівника, або 2,1% (за колективним договором, скорочення може бути не більше 4%).

“Скорочення не торкнулося висококваліфікованих працівників і молодих фахівців. Звільнили працівників, які не були задіяні у виробництві”, — запевняє прес-служба компанії.

На підприємстві кажуть, що хоча реалізація деяких вітчизняних замовлень тимчасово припинена, але продовжується постачання автотехніки й запчастин до країн Латинської Америки, Африки і Близького Сходу. Укладено низку нових контрактів на постачання машин до Азербайджану, Узбекистану і Туркменії.

У “АвтоКрАЗі” сподіваються на замовлення від держави, адже оновлення автомобільних парків потребують як Міністерство надзвичайних ситуацій, так і військові.

У проекті бюджету-2009 видатки загального фонду на закупівлю та модернізацію техніки для Міноборони, МНС та МВС, попередньо, складають близько 1,1 млрд. грн.

Як раніше повідомляв міністр МНС Володимир Шандра, 85% техпарку МНС потребує середнього та капітального ремонту або списання. Проте, в основному пожежна техніка в Україні виробляється на базі російських КамАЗів та ГАЗів. Так, ДП “Пожспецмаш” (Прилуки, Чернігівська обл.) виробляє автомобіль порошкового гасіння та аеродромний пожежний автомобіль на базі КамАЗу.

Компанія “Титал” (Київ) — пожежні автомобілі комбінованого гасіння: на базі тих самих КамАЗів, а також — МАЗів, цистерни — ще й на базі ГАЗу. Тим не менш, аеродромний пожежний автомобіль “Титал” виробляє також на базі КрАЗ 6322.

“У нас досить багато розробок, власне, для МНС взагалі та пожежників зокрема. Наприклад, є машина для розмінування”, — запевнила прес-секретар “АвтоКрАЗ” Діна Стеганцева.

Більше сподівань все ж таки на Міністерство оборони, якому автопарк оновлювати теж необхідно. Начальник Генштабу Збройних сил України Сергій Кириченко повідомив, що міністерство наступного року планує придбати тисячу автомобілів виробництва ХК “АвтоКрАЗ”.

“Якщо цього року ми закупили до 50 авто, то наступного року плануємо закупити 1000 автомобілів. Автомобілі, які сьогодні виробляються на “АвтоКрАЗі”, необхідні для збройних сил. Нам потрібна вся техніка виробництва холдингу: від великих багатоносних автомобілів, які потрібні для забезпечення реактивних систем залпового вогню “Град”, “Ураган”, “Смерч”, до маленьких”, — підкреслив він.

Попередньо у проекті бюджету на 2009 рік на потреби Міноборони виділили близько 17,5 мільярдів гривень. При цьому частину — близько 1,015 мільярдів гривень — уряд хотів направити на переведення армії на контракт.

Тим не менш, наразі бюджет-2009 не затверджений, і сказати, які саме кошти отримає та чи інша структура, неможливо.

Відтак, незважаючи на складність нинішньої ситуації, вітчизняний автопром помирати не збирається. Найсильніші гравці використовують своє лоббі для того, аби держава допомогла щонайбільше. Слабші теж чекають на допомогу від держави, просто говорять тихіше.

Тож найгірше, що може чекати на автопром найближчими місяцями — це тимчасове згортання виробництва на деяких заводах. Але й це буде заходом тимчасовим.

Андрій МУРАВСЬКИЙ

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.