Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

У сірій зоні

[10:51 07 декабря 2012 года ] [ Економічна правда, 6 грудня 2012 ]

Споживачі, які готові викласти за новий iPhone 8-12 тис грн, стають заручниками політики однієї чи кількох компаній, не маючи змоги отримати повноцінний та легальний товар, користуватися його перевагами і отримувати належну підтримку після придбання преміального продукту.

У світі точиться боротьба за споживача контенту.

Великі міжнародні компанії намагаються “прив'язати” людей смартфонами, планшетами та електронними книжками до свого контенту. Придбавши продукт, люди повинні залишатися з компанією на довгі роки.

В Україні ж така політика великих міжнародних компаній стала приводом для народження цілої низки ринків. Від ввезення та продажу товарів, які офіційно не потрапляють в країну, до їх сервісу. Причому не всі вони є легальними.

Йдеться про цілу низку пристроїв. Наприклад, славнозвісні iPhone чи планшети та електронні книги Amazon. Ні те, ні інше не продається в Україні легально.

Звісно ж, кожен бажаючий зможе придбати і новий телефон, і планшет, зайшовши на сайти інтернет-магазинів. Втім, бажання продавати ці пристрої в Україні офіційно в обох компаній нема.

Щодо планшетів та електронних книг, то тут позиці Amazon чи Google полягають в наступному. Придбання дешевого пристрою дає доступ до контенту, а сам контент стає інструментом створення лояльності.

Наприклад, ви можете придбати паперову книжку на сайті Amazon.de за 25 євро. З Європи вона доїде в Україну за тиждень. А та ж книжка, тільки вже Kindle Edition, коштуватиме 12 євро, і ви зможете просто завантажити її собі на планшет.

Тому сам пристрій коштує небагато, але коли ви захочете його змінити на новіший, доведеться обрати модель від того ж постачальника.

Тобто Amazon чи Google продає пристрій, не отримуючи прибутку, але створює базу лояльних споживачів на роки вперед. Така логіка транснаціональних фірм.

“Пристрої компанії Amazon навряд чи з'являться в Україні офіційно. Бізнес-модель Amazon розрахована на те, що споживач, купуючи недорогий пристрій, буде купувати до нього велику кількість контенту”, — говорить директор з маркетингу мережі гаджетів та аксесуарів “Цитрус” Віктор Шолошенко.

За його словами, українські споживачі до цього не звикли: зазвичай все це качається безкоштовно на торрент-клієнтах і інших популярних сайтах.

Ритейлери вважають привабливим продаж таких продуктів як Amazon Kindle в Україні. Сама ж компанія вважає інакше.

“Amazon поки що не розглядає Україну як перспективний ринок. Вони розробили kindle для себе і успішно продають його на своєму сайті”, — зазначає керівник бізнесу “Комп'ютерна техніка” мережі Comfy Іван Павлік.

Хоча офіційні продажі таких емоційних продуктів, додає він, позитивно позначилися б на розвитку галузі: зросли б ємність ринку і трафік ритейлерів.

Втім, у випадку з орієнтованими на контент продуктами загальноприйнятна модель розповсюдження техніки та електроніки не спрацьовує.

Компанії-виробники контенту на кшталт Amazon чи Google самі розповсюджують пристрої на цільових ринках, оминаючи ритейлерів. Тому з такими продуктами трапляються цінові казуси. Наприклад, з планшетом Google Nexus 7 від Google.

Цей пристрій неможливо придбати в магазині Google Play з України. В Україні його реалізовує компанія-виробник Asus. Тому замість оголошених на весь світ 99 та 199 умовних одиниць — 8 і 16 Gb — моделі коштують 250-300 умовних одиниць.

“Nexus буде офіційно продаватися в Україні тільки тому, що для Google його виробляє Asus, і вона добре представлена в Україні”, — кажуть в мережі Comfy.

Зовсім інша історія з одним з найпопулярніших телефонів — iPhone. Незважаючи на високу популярність, цей пристрій потрапляє в Україну здебільшого неофіційно. При цьому роздріб продавав би його з радістю, але такої можливості наразі нема.

Ритейлери перелічують цілу низку причин. “Ми зацікавлені продавати такий продукт, але тільки у випадку офіційних постачань на територію самими виробниками або дистриб’юторами”, — говорить начальник відділу IT-техніки мережі “Фокстрот” Олег Волга.

Дехто стверджує, що причиною відсутності даного продукту на ринку є цінова політика компанії Apple. “Техніка, яка постачається офіційно, в оптових поставках набагато дорожча, ніж в роздробі в Америці або Європі”, — говорить голова правління групи компаній “DiaWest-комп'ютерний світ” Анатолій Балюк.

Насправді ж дистрибуція телефонів Apple в усіх країнах відбувається за участі найбільших телеком-операторів. І якщо це колись здійсниться в Україні, то тільки після укладання контрактів з “Київстар” та МТС. Учасники ринку вважають, що процес гальмують саме вони.

“Наш ринок ще не перспективний для компанії і посідає незначну частку в продажах. А українські оператори мобільного зв'язку ще не готові “підписуватися” на жорсткі вимоги Apple заради права ексклюзивних продажів”, — каже Шолошенко.

“Київстар” постійно розглядає різні перспективні напрямки бізнесу, однак говорити про будь-які результати переговорів з Apple поки не видається можливим”, повідомили у прес-службі компанії.

Втім, існує інше пояснення. Ринок України виглядає не таким вже й потужним порівняно з іншими. “Причина одна: для виробників ринок України непріоритетний, тому офіційні постачання поки не плануються. Пріоритет — у країн споживання великих обсягів: США, Британії, Австралії, Китаю, Японії, ЄС”, — вважає Волга.

Звісно, порівняно з Китаєм Україна програє. Однак навколо iPhone вже зараз сформувалося кілька галузей, і не завжди вони є легальними чи сертифікованими.

Наприклад — доставка пристроїв в Україну. За деякими оцінками, річна ємність ринку телефонів Apple оцінюється 50-100 тисячами пристроїв. За даними ж компанії “Київстар”, на кінець третього кварталу 2012 року в мережі зареєстровано 236 950 пристроїв на базі операційної системи компанії Apple.

Якщо припустити, що МТС має приблизно таку ж кількість iOS-користувачів, то в Україні легко набереться більше півмільйона пристроїв з урахуванням внеску інших операторів. З моменту появи цього пристрою на ринку минуло п'ять років, тож щорічний обсяг їх продажів в Україні перевищить 100 тисяч.

“Телефони купуються в інтернеті чи ритейлі у США чи Європі і надсилаються поштою або через кур'єра. В інтернеті “сірі” продукти коштують на 20% дешевше, ніж у роздробі”, — вважає Балюк.

Можна побачити багато повідомлень про горе-контрабандистів з 30-50 телефонами в багажі, але 100 тисяч пристроїв мають ввозитися не у валізах чи бандеролях. Якщо взяти середній діапазон цін на iPhone 4S, 4900-6300 грн, то картина може виглядати наступним чином.

За основу можна взяти вартість пристрою, незапрограмованого для жодного оператора — так званий neverlock, який може працювати з будь-якою карткою у США — 550 дол. Статті витрат, дуже умовно, виглядатимуть ось так.

Стаття витрат
“Білий”, дол
“Сірий”, дол
Вартість
550
550
Доставка
мінімум 30
Мінімум 30
Розмитнення
0,15
10
ПДВ
110
0
Роздрібна маржа
10%
5%
Загалом
790 або 6 400 грн
620 або 4 960 грн

Нерідко в Україну ввозяться телефони, запрограмовані для певного оператора. Тому цей пристрій треба перепрограмувати та здійснити так звану операцію jailbreak. Як стверджують експерти, після цього телефон не отримує оновлень. А відрізнити апарати neverlock та jailbreak візуально фактично неможливо.

Оскільки ця продукція офіційно не потрапляє в Україну, її підтримка не здійснюється. Відтак, крім ринку контрабанди і роздробу формується ринок сервісу. В Україні не лише перепрограмовують iPhone, а й ремонтують із заміною компонентів. Звісно, неофіційно.

В результаті споживачі, які готові викласти за новий iPhone 8-12 тис грн, стають заручниками політики однієї чи кількох компаній, не маючи змоги отримати повноцінний та легальний товар, користуватися його перевагами і отримувати належну підтримку після придбання преміального продукту.

Данило НЕСТЕРОВ

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ

SpaceX запустила частную миссию к Луне. Как развивается космическая гонка миллиардеров Маска и Безоса?

[07:00 16 января]

[BBC News Русская служба, 15 января 2025]

Основатель Amazon Джефф Безос и его компания Blue Origin вот-вот запустят ракету New Glenn. Запуск должен был состояться еще в понедельник, но был отложен по техническим причинам — и, скорее всего, произойдет в ближайшие дни. Все это происходит на фоне успехов SpaceX Илона Маска: компания в прошлом году совершила прорыв, посадив часть гигантского корабля Starship прямо на стартовую площадку. А сегодня ракета Falcon 9 компании SpaceX отправилась к Луне вместе с двумя посадочными модулями, созданными частными компаниями из США и Японии. Они будут исследовать лунный грунт и изучать магнитное поле земли. Компании обоих миллиардеров были основаны более 20 лет назад. SpaceX значительно опередила конкурента за последние годы, но успешный запуск New Glenn может сократить отставание.

НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.