Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Поїзди почали скасовувати через непотрібність

[13:54 11 ноября 2011 года ] [ 20 хвилин (Вінниця), 26 жовтня 2011 ]

Менше поїздів і менше зупинок. Залізниця скасовує рейси і дрібні зупинки, щоб збільшити середню швидкість руху та позбутися маршрутів, які не заповнюються.

Експерти ж кажуть: таким чином хочуть пересадити пасажирів на швидкісні “Хюндай”, які запустять з нового року.

Вже наступного тижня швидкісних електричок та потягів, які прямують через Вінницю, стане менше. На вінницькому залізничному вокзалі пояснили скасування окремих рейсів зменшенням пасажиропотоку та потребою скоротити експлуатаційні витрати.

Непотрібними визнали пришвидшені електрички до Києва. Вони тепер курсуватимуть не щоденно, а по понеділках, п’ятницях та у вихідні. Це потяги №151 “Київ-Вінниця”, №152 “Жмеринка-Київ”, №153 “Київ-Жмеринка” та №154 “Вінниця-Київ”.

З другого листопада потяг №83 “Ковель-Одеса” буде курсувати вже не щодня, а тільки по парних числах. У зворотному напрямку потяг №84 “Одеса-Ковель” з третього листопада буде їздити по непарних числах.

Познімають з маршрутів і міжнародні поїзди. Потрапити до столиці Росії вінничани, починаючи з дев’ятого листопада, зможуть не щодня. Потяг №90 “Жмеринка-Москва” та №89 “Москва-Жмеринка” з 9 та 11 листопада відповідно ходитимуть тільки по непарних числах. А поїзди №46Л “Львів-Адлер” та 46С “Адлер-Львів” з четвертого листопада зовсім відмінять.

Нічних поїздів не лишиться

Скасувати 30 нічних маршрутів і зменшити на чверть усю кількість поїздів запланувала “Укрзалізниця” наступного року. У планах також — відмінити зупинки пасажирських поїздів на дрібних станціях.

— Якщо я їду до Києва, то, щоб приїхати вранці, сідаю на нічний поїзд. За день вирішую свої питання і пізно ввечері їду назад, додому, — каже вінничанка Світлана Климко, яка часто по роботі їздить у столицю. — Не уявляю, чим буду добиратися тепер, якщо відмінять нічні поїзди.

Про велике скорочення числа нічних потягів “Укрзалізниця” уже попередила пасажирів. Планується у наступному році скасувати 30 пар нічних поїздів. При цьому кажуть, що кількість денних збільшать. Але — лише на чотири.

— Так, плани такі є, але ми точною інформацією про масштаби скорочення ще не володіємо, — каже завідуюча квитковими касами залізничного вокзалу на станції Вінниця Людмила Кожухівська. — Які саме потяги відмінять, буде зрозуміло з нового розкладу руху поїздів. Розклад на 2012-2013 рік ще складається.

А експерти одразу відреагували на реформу залізниці. Кажуть, відмова від нічних поїздів створить незручності пасажирам. І якщо “Укрзалізниця” причину таких змін пояснює бажанням пришвидшити і оптимізувати рух та позбутися незатребуваних потягів з некомфортабельними вагонами, то експерти бачать глибше: відмінивши нічні поїзди, намагаються заповнити швидкісні “Хюндай”, які запустять з нового року.

Знімають состави, щоб додати швидкості

Через Вінницю у нічний час, з 24.00 до 5.00, проходять 18 поїздів. З них тільки до Києва ходять так, щоб можна було до ранку дістатися до столиці, сім потягів. Але на залізниці говорять, що не відмінять різко і усі.

— Повного переходу на денний рух поїздів в Україні не буде, — заспокоїли в головному пасажирському управлінні “Укрзалізниці” і сказали, що пасажир зможе вибирати, яким поїздом і коли — вночі чи вдень — йому їхати.

Так буде наступного року, коли тільки почнуть скорочення. Але поступово, за п’ять років, мають перевести залізничний рух виключно на денні потяги.

Президент поставив задачу — до 2016 року скасувати нічні рейси внутрішньоукраїнських поїздів і повністю перейти на швидкісний залізничний рух, щоб у будь-який кінець країни можна було дістатися за час від чотирьох до шести годин. І уряд готує новий закон “Про реформацію залізничного транспорту”. Заступник міністра інфраструктури Володимир Корнієнко не приховує, що вагони залізниці не відповідають бажаному рівню ні по швидкості перевезень, ні по рівню послуг. Він розраховує, що рух пасажирських поїздів буде денним:

— Наша географія це дозволяє. Основні наші перевезення — на відстані 600-800 км, які можна спокійно при підйомі швидкості до 200 км проїжджати за чотири години.

Раніше повідомлялося, що денні поїзди рухатимуться зі швидкістю до 160 кілометрів на годину.

У селян відберуть зупинки

З офіційного повідомлення відомства знаємо, що до кінця року планують списати 202 пасажирських вагони, термін експлуатації яких перевищує 41 рік. Ці вагони курсували переважно у складі нічних потягів. Тобто, відміняючи нічні поїзди, залізниця вирішує дві проблеми — позбувається зношеного (86% потягів далекого прямування, з даними пасажирської служби залізниці, застаріли і підлягають списанню) і забезпечує пересадку пасажирів на швидші поїзди “Хюндай”. Дорожчі, тому прибутковіші.

Нагадаємо, що для залізниці купили у Південній Кореї десять швидкісних поїздів, які з наступного року стануть на маршрути, щоб пов'язати міста прийому чемпіонату Європи з футболу. Сьогодні уряд розглядає можливість закупівлі ще 25-30 поїздів “Хюндай”.

Якраз для того, щоб заповнити ці поїзди пасажирами, як кажуть експерти, залізниця скорочує нічні потяги, говорячи, що позбавляється маршрутів, які не заповнюються.

Ще у планах залізниці, які не на користь пасажирів, відмінити зупинки пасажирських поїздів на невеликих станціях. Коли кажуть про це, уточнюють: йдеться про такі станції, де за місяць квитки купують один-два пасажири.

— Нам обіцяють зробити поїздів менше, але швидших і без зайвих зупинок на малих станціях? Це вигідно тільки для мешканців мегаполісів. Виходить, селян свідомо пересаджують на маршрутки, — каже користувач залізниці Аркадій Глиба і далі розмірковує про відміну нічних поїздів: — Можна доїхати до потрібного міста звечора і переночувати до ранку у готелі. Залізниця знов дає заробити іншим. А мала б, навпаки, тягнути клієнтів собі. Не розумію такої реформи. Краще б туалетами зайнялися, щоб не були як гадючники…

Зносилися, а шукають інші причини

На шляху до скорочення нічних маршрутів і відміни дрібних зупинок запровадили ще одну нову систему. З першого листопада у касах вокзалів почнуть проводити повагонний продаж квитків. Кажуть, це робиться для того, щоб не їздили маршрутами напівпорожні вагони. Чи очікують негативної реакції на це? Так.

— Якщо у незаповненому вагоні немає того місця, яке хотів пасажир, йому касири пропонували таке в іншому вагоні, — каже Людмила Кожухівська. — Так було досі. Тепер не продаватимуть квитки у наступний вагон, якщо у попередньому не всі місця розпродані. Як пасажири будуть на це реагувати, побачимо після першого листопада.

— Які б ми зміни не запроваджували, все одно невдоволені знайдуться, — передбачає реакцію людей на відміну нічних поїздів начальник пасажирського сектору Жмеринської дирекції Олег Мазур. — Але якщо немає вагонів, то чим їздити? Залізо старіє, а ми маємо турбуватися про безпеку людей. Термін експлуатації — 27 років, а не 40. Відремонтували вже все, що змогли. Вагони стоять, деталей нема. А ті “Хюндай”, про які ви говорите, це — крапля в морі. Відвозять людей на “Євро-2012”, і будуть далі ходити маршрутами. Але проблеми вони не вирішать.

Фантастичні плани перетворять у реальність

У наступному році скоротять кількість потягів на чверть — в основному за рахунок скасування нічних маршрутів. Ще зменшать кількість станцій, на яких зупиняються пасажирські поїзди. Все для того, щоб з Києва до Львова потягом можна було дістатися за 4,5 години, а до Донецька — за 5,5 годин.

З проекту графіку руху поїздів на 2012-2013 роки:

— Для “оптимізації графіку руху поїздів” і “скорочення експлуатаційних витрат” в УЗ мають намір зменшити річний оборот пасажирських поїздів на 25 відсотків — зі 160 до 121 пари. Крім того, планується скасувати 30 нічних маршрутів, а кількість денних збільшити з 18 до 22.

Перевізник розглядає можливість скорочення 75 цілорічних маршрутів:

N79/80, 165/166 і 167/168 проходженням Дніпропетровськ-Київ;

N120/119 Донецьк-Київ;

N88/87 Луганськ-Київ;

N338/337 Донецьк-Москва;

N161/162 і 163/164 Харків-Київ;

N169/170, 98/97, 360/359 Київ-Львів;

N623/624 Київ-Кам'янець-Подільський;

N4/3 Київ-Москва;

N13/14 Ужгород-Харків;

N396/395 Одеса-Київ.

— Найменш ефективно використовується рухомий склад на Придніпровській і Одеській залізницях — тут малий потік пасажирів і великий простій на станціях прямування.

У зв'язку з цим пропонується змінити маршрут 13 пасажирських складів, скасувавши 1686 зупинок, зокрема, на маршрутах

N37/38 Донецьк-Київ,

N72/71 Запоріжжя-Київ,

N76/75 Кривий Ріг-Київ,

N12/11 Київ-Сімферополь,

N106/105 Одеса-Київ,

N43/44 Івано-Франківськ-Київ.

Скорочення часу стоянки дозволить вивільнити 55 складів (774 вагони) і збільшити середню швидкість пасажирських поїздів до 55,6 км/год (зараз 55 км/год).

Наталія ГОНЧАРУК

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.