Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

“Олімпійський” стає найдорожчим стадіоном Європи

[09:25 10 мая 2011 года ] [ Комментарии, 10 мая 2011 ]

Одне місце на недобудованому “Олімпійському” вже коштує 6000$.

За гроші, які вже витратили на реконструкцію НСК “Олімпійський” можна було б збудувати півтори “Донбас-Арени” або два африканські стадіони.

Реконструкція Національного спортивного комплексу “Олімпійський” розпочалася 1 грудня 2008 року. Спочатку, тобто до початку реконструкції, вартість робіт оцінювалась в 1,5 млрд. гривень, а вже напередодні реконструкції — у листопаді — Кабінет міністрів України підвищив кошторис “Олімпійського” до 2,115 млрд. гривень. Протягом більш ніж двох з половиною років — доки триває реконструкція головного стадіону країни — його кошторис збільшився у 2,5 рази. В серпні 2010 року вартість робіт була збільшена до 3,006 мільярдів гривень, у лютому поточного року “Олімпійський” подорожчав на 1,3 млн гривень, а на початку березня Кабмін збільшив вартість реконструкції на 872,5 млн. грн. або на 29%. З урахуванням останніх змін в кошторисі будівництва, реконструкція стадіону, де буде проходити фінальний матч чемпіонату Європи з футболу, складає 4,6 мільярдів гривень, тобто трохи більше 400 мільйонів євро. Окрім того, на благоустрій Троїцького майданчику перед стадіоном витратять 104 млн. гривень, ще 402 млн. грн. на облаштування 1,5-кілометрової зони НСК та близько 110 мільйонів гривень на ремонт фасадів 360 будинків, які знаходяться біля НСК “Олімпійський”. Слід зазначити, що вагоме зростання в ціні “Олімпійського” — майже на мільярд — у серпні 2010 року — співпало з появою на стадіоні ще двох генпідрядників. “Київміськбуд”, який був до цього монополістом у виконанні робіт на стадіоні, потіснили “АК Інжінірінг” — компанія, яка працювала над реконструкцією “Донбас — палацу”, будівництвом бази ФК “Шахтар” та “Донгорбанку” — та компанія “Майстер-Профі” — компанія, що входить у зону інтересів компанії “Приват”. Наступне збільшення реконструкції, як бачимо, відбувалося поступово.

Не зважаючи на неодноразові публікації в ЗМІ щодо завищеної суми на реконструкцію “Олімпійського”, віце-прем`єр міністр — міністр інфраструктури Борис Колесніков неодноразово казав, що надалі збільшення вартості реконструкції вже неможливе, визнав, що новий стадіон було б побудувати дешевше, а також заявляв, що вартість реконструкції стадіону є нормальною в порівнянні з закордонними аналогами та навіть нижчою світових. Щодо останніх заяв, то ще наприкінці минулого року в ЗМІ з`явилась інформація, що реконструкція стадіону “Олімпійський” коштуватиме на 70 млн євро більше берлінської “Олімпії”, (проект робіт обох стадіонів належить одній й тій же німецькій компанії GMP Architekten). Німцям реконструкція “Олімпії” обійшлась у 242 мільйони євро, причому 31 мільйон євро витратили на освітлення та мультимедійне устаткування. Більш того, український стадіон матиме 68 тисяч місць — тобто менше, ніж берлінська “Олімпія”, яка розрахована на 74 тисячі глядачів.

Зараз кошторис робіт з реконструкції головного стадіону країни складає трохи більше 400 мільйонів євро. Вартість “Олімпійського”, який розмістить близько 70 тисяч вболівальників, у 1,5 рази перевищує вартість будівництва “Донбас-Арени” у Донецьку, вартість якої склала 3,2 млрд. гривень, та аналогічних спортивних арен в європейських країнах, де проходили міжнародні чемпіонати з футболу та в Південно-Африканській республіці, де в минулому році відбувся чемпіонат світу з футболу.

Так, ціна українського стадіону вже перевищила вартість найбільш сучасної та дизайнерські довершеної футбольної арени на континенті — мюнхенської “Альянс-Арени”, збудованої з нуля в 2002-2005 роках і вартість якої склала 340 мільйонів євро.

Інша сучасна футбольна арена — стадіон “Емірейтс” у Лондоні — відкрився у 2006 році. Він містить 60 тисяч вболівальників. Вартість будівництва склала 390 мільйонів фунтів — це близько 450 мільйонів євро.

Познанський стадіон у Польщі, що відкрився 20 вересня минулого року до Євро-2012, розрахований майже на 50 тисяч вболівальників обійшовся в 713 мільйонів злотих — або ж в 236,4 млн доларів.

Стадіон FNB в Йоханессбурзі — найближчий аналог “Олімпійського” — найбільший стадіон в ПАР на 89 тисяч місць. Реконструкція цього стадіону обійшлася в півтора мільярди південноафриканських рандів або ж в 211 мільйонів доларів.

Стадіон розрахований на 48 тисяч місць. Його будували з нуля. Вартість склала 270 мільйонів доларів.

Стадіон Пітера Макаби в місті Піттсбург ( ПАР) розрахований — на 46 тисяч місць. Будівництво обійшлося в 150 мільйонів доларів.

Олімпійський стадіон в Афінах, який було реставровано до Олімпійських ігор в 2004 році. Вартість робіт склала 265 мільйонів євро.

Паризький стадіон “Стад де Франс”, який відкрився в 1998 році спеціально до чемпіонату світу з футболу обійшовся в 290 мільйонів євро.

Як бачимо, шляхом простих арифметичних дій можна побачити, що за ті гроші, які вже витрачені на реконструкцію головного стадіону України в Києві, можна було б збудувати два африканські стадіони або ж півтора польських. А от місце вболівальника на головній футбольній арені країни стало більш ніж золотим — його вартість вже перевищила 6 тисяч доларів.

Світлана БАКУМОВЕЦЬ

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ

SpaceX запустила частную миссию к Луне. Как развивается космическая гонка миллиардеров Маска и Безоса?

[07:00 16 января]

[BBC News Русская служба, 15 января 2025]

Основатель Amazon Джефф Безос и его компания Blue Origin вот-вот запустят ракету New Glenn. Запуск должен был состояться еще в понедельник, но был отложен по техническим причинам — и, скорее всего, произойдет в ближайшие дни. Все это происходит на фоне успехов SpaceX Илона Маска: компания в прошлом году совершила прорыв, посадив часть гигантского корабля Starship прямо на стартовую площадку. А сегодня ракета Falcon 9 компании SpaceX отправилась к Луне вместе с двумя посадочными модулями, созданными частными компаниями из США и Японии. Они будут исследовать лунный грунт и изучать магнитное поле земли. Компании обоих миллиардеров были основаны более 20 лет назад. SpaceX значительно опередила конкурента за последние годы, но успешный запуск New Glenn может сократить отставание.

НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.