Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Чемпіонат як весілля

[14:48 05 апреля 2012 года ] [ Україна молода, № 51, 5 квітня 2012 ]

Експерти кажуть, що Україна отримає від Євро—2012 лише збитки, але головне — не це, а позитивні емоціїї.

Лишилося всього два місяці до визначної події в історії вітчизняного спорту та України взагалі — початку фінальної частини чемпіонату Європи з футболу. Вчора на базі Інституту Горшеніна в Києві провели “круглий стіл” із ключовою назвою—запитанням: “Чи стане Євро—2012 шансом для України?” Експерти говорили про готовність країни до чемпіонату, відповідність інфраструктури й сервісу очікуванням Європи, а також фінансові перспективи і наслідки турніру для держави та пересічних українців.

У інфраструктуру до Євро—2012 Україна вклала більше 4 млрд. дол. У середньому — по мільярду на кожне місто—господар. Це дороги, готелі, стадіони, аеропорти. За даними Бі—Бі—Сі, цьогорічний чемпіонат Європи коштуватиме у 40 разів дорожче, ніж Євро—2008, проведене спільно Австрією і Швейцарією, і в сім—вісім разів дорожче, ніж Євро—2004 Португалії. Відмінність — у різних початкових позиціях для підготовки. У тих самих альпійських країнах якісні шосе й готелі є “за умовчанням”. Для нас же ЧЄ—2012 став підставою тягнутися до стандартів західноєвропейської інфраструктури.

“Дохід від чемпіонату для України становитиме від 300 до 500 млн. дол., — прогнозує управляючий партнер інвестиційної компанії “Капітал Таймс” Ерік Найман. — І треба розуміти — це не прибуток, а тільки валовий дохід держави”.

“Якщо після чемпіонату Україна отримуватиме від спортивної інфраструктури 200 млн. дол. на рік, то чемпіонат можна буде вважати вдалим”, — каже у свою чергу Євген Червоненко. Він тепер працює в Міністерстві з надзвичайних ситуацій, а п’ять років тому, в часи Ющенка/Тимошенко, коли Україна лише отримала право проводити Євро—2012, очолював нацагентство з підготовки до Євро. Червоненко навів приклад Торонто, де центральний стадіон використовують 300 днів на рік — на ньому святкують весілля, проводять концерти, гонки, тому об’єкт активно дає прибуток. В Україні такого досвіду ще бракує, але в будь—якому випадку ЧЄ відкриє іноземцям новий туристичний маршрут. І можливо, їм захочеться ще раз сюди приїхати, уважніше роздивитись країну. І тут важливо не зіпсувати перше враження.

Як відзначив Артем Франков, редактор журналу “Футбол”, “на заході про Україну склалося враження, як про дику країну в плані цін. В Києві і у Львові ціни в готелях вищі, ніж у містах Західної Європи. Навіть мільярдер не хоче платити тисячі євро за добу, бо вміє рахувати гроші”.

“На жаль, ми не отримали інвестиційного буму під час будівництва НСК “Олімпійський” у Києві, — констатує екс—в.о. міністра фінансів Ігор Уманський. — Не отримаємо й туристичного буму — через негативний фон, який ми самі й утворюємо”. За словами економіста, розмови про збитковість турніру та очікування провалу потрібно відкласти вбік і налаштовувати збірну, вболівальників на позитив. Якщо збірна України не вийде з групи до “плей—оф”, то, окрім економічного розчарування, додасться емоційне несприйняття проекту.

“Внутрішній борг, зовнішній у нас обов’язково будуть, — додає Франков. — Але Євро пройде нормально. Приїдуть люди, вип’ють пива, і ми ніколи не дізнаємось, що могло бути краще, що цих людей могло приїхати утричі більше”. Артем Франков навів приклад чемпіонату світу 2010 року в ПАР: там про казуси з харчовими отруєннями, грабунками і рештою неподобств щодо гостей забули вже через кілька днів після початку турніру і зосередилися на футболі.

Велику надію експерти покладають на рекламну кампанію України в закордонних ЗМІ, особливо напередодні, у травні. Вболівальники, які прийматимуть спонтанні рішення приїхати до нас, мають отримати адекватне уявлення про український сервіс і ціни.

“Щоб залучити більше туристів, Польща зараз активно працює з асоціаціями вболівальників тих країн, чиї збірні гратимуть у Польщі, — каже керівник економічного відділу посольства Польщі Павел Гембський. — Україна теж може багато зробити в цьому напрямку”.

За словами голови Держагентства з туризму і курортів Олени Шаповалової, в’їзний потік іноземних туристів може зрости на 30—40%.

“Треба розуміти, що чемпіонат — це як весілля, його роблять заради свята, іміджу, емоцій. І якось некоректно, вклавши в нього гроші, ділити шкуру невбитого ведмедя — “а скільки нам подарують, а чи окупиться”?” — каже нардеп із Партії регіонів Олександр Зац, голова підкомітету ВР з питань підготовки і проведення фінальної частини Євро—2012 в Україні.

“Київ на 95% готовий зустрічати Євро, — заявив заступник керівника головного управління КМДА з питань підготовки до Євро—2012 Микола Малюга. — Після Дня Києва перекриють Хрещатик до вулиці Хмельницького — там будуватимуть фан—зону, сцену і ятки з сувенірами”.

Анна ЩЕПА

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.