Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Григоришин хоче від Коломойського більше грошей

[10:25 03 декабря 2008 года ] [ Економічна правда, 3 грудня 2008 ]

“Запоріжжяобленерго” хоче змусити місцеві заводи платити більше за електроенергію.

Вони значно знизили споживання енергії, тому тепер не підпадають під 1 категорію споживачів, що дозволяла їм сплачувати на майже 0,15 гривень за кВт-год. менше.

Проте для переведення до ІІ категорії споживачів самої лише цієї причини замало.

Як стало відомо, ВАТ “Запоріжжяобленерго” шукає можливості переведення ВАТ “Запорізький завод феросплавів” (група Приват) з першої категорії споживачів електроенергії до другої.

Незважаючи на те, що більш ніж 60% ВАТ “Запоріжжяобленерго” належить НАК “Енергетична компанія України”, контролюється воно Костянтином Григоришиним (Bikontia Enterprises Limited, якій належить 18,67% акцій підприємства, — входить до групи “Енергетичний стандарт”).

“Інші випадки по галузі нам не відомі, але Запорізьке обленерго звернулося НКРЕ з проханням перевести о другої групи споживачів Запорізький феросплавний “, — повідомив виконавчий директор Української асоціації виробників феросплавів та іншої електрометалургійної продукції “УкрФА” Сергій Кудрявцев.

Такий крок з боку генеруючи компаній дуже зрозумілий, адже важка промисловість споживала майже половину усієї продукції, тому падіння попиту з їх боку боляче вдарить по кишені електрогенерації.

Згідно з І класом напруги, тарифи для споживачів (без ПДВ) складають 43,58 коп./кВт-год. Якщо феросплавні заводи перейдуть до ІІ класу, то сплачуватимуть уже 58,46 коп./кВт-год.

“На тариф І класу мають право підприємства, які споживають електроенергії більш ніж 150 млн. кВт. на місяць. Наразі ж феросплавники через спад виробництва продукції стільки енергії не потребують. Скажімо, у Запорізького феросплавного виробництво минулого місяця впало вже десь на 80%”, — повідомив співрозмовник.

“Враховуючи тенденцію зниження обсягів споживання електроенергії низки споживачів, ВАТ “Запоріжжяобленерго” звернулося до НКРЕ з проханням надати роз'яснення щодо застосування тарифів відповідного класу напруги в розрахунках за електроенергію з такими споживачами”, — роз'яснив ситуацію директор ВАТ “Запоріжжяобленерго” Віктор Носулько.

За його словами, протягом останніх років обсяги споживання електроенергії ВАТ “Запорізький завод феросплавів” перевищували 200 млн. кВт-год на місяць. У жовтні ж цього року завод спожив 106 млн. кВт-год., а в листопаді — 1,7 млн. кВт-год.

Бажання “Запоріжжяобленерго” змусити ЗФЗ платити за енергію більше цілком зрозуміле: разом із Запорізьким алюмінієвим комбінатом вони споживали половину його продукції.

Проте, як пояснили у НКРЕ, самого лише зменшення споживання електроенергії для переведення до ІІ категорії споживачів замало.

Згідно з постановою НКРЕ “Про Порядок визначення класів споживачів” (N1052 від 13.08.98). до І класу відносять споживачів, які: 1) отримують електричну енергію від постачальника електричної енергії в точці продажу електричної енергії із ступенем напруги 27,5 кВ та вище; 2) приєднані до шин електростанцій (за винятком ГЕС, які виробляють електроенергію періодично), а також до шин підстанцій електричної мережі напругою 220 кВ і вище, незалежно від ступенів напруги в точці продажу електричної енергії електропостачальною організацією споживачу; 3) є промисловими підприємствами із середньомісячним обсягом споживання електричної енергії 150 млн. кВт./год. та більше на технологічні потреби виробництва, незалежно від ступенів напруги в точці продажу електричної енергії електропостачальною організацією споживачу.

“Для того, аби перевести підприємство до ІІ категорії, необхідно невиконання усіх 3-х пунктів. Якщо не виконується один з них, з І категорії споживача не переведуть” — сказав начальник відділу регулювання відносин ліцензіатів із споживачами НКРЕ Ігор Городиський.

Отож схоже, що виробники феросплавів занепокоїлися даремно. Хоча їхнє занепокоєння теж зрозуміле: перехід до ІІ класу — збільшення собівартості продукції. І це при тому, що на неї вже впливає підвищення залізничних тарифів.

“У постанові Кабміну №925 від 14 жовтня “Про першочергові заходи щодо стабілізації ситуації, що склалася в гірничо-металургійному та хімічному комплексі”, ми якось випали з переліку тих категорій, для яких заборонено піднімати тарифи на залізничні перевезення. З 17 листопада тариф зріс — феросплавні заводи відмовляються від перевезень”, — розповів Сергій Кудрявцев.

“Це при тому, що ми забезпечуємо саме металургів, які отримують пільги на перевезення”, — бідкається він.

За даними УкрФА, із введенням нових тарифів витрати самого лише Запорізького феросплавного заводу за місяць зростають на 30% (470 тисяч гривень) — до 2 мільйонів гривень.

“До одержання відповіді від НКРЕ ніяких дій чи заходів щодо зміни тарифів для металургійних підприємств ВАТ “Запоріжжяобленерго” не вживає”, — запевнив керівник “Запоріжжяобленерго” Віктор Носулько.

Андрій МУРАВСЬКИЙ

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.