Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Без попередньої екологічної експертизи виділили землю під меткомбінат

[14:52 31 января 2006 года ] [ Вісник Кременчука, №4 (1268) ]

Це підтверджено відповіддю Держуправління екології та природних ресурсів в Полтавській області на інформаційний запит.

При підготовці позитивного висновку щодо земельної ділянки був використаний документ, статус якого обласні екологи-фахівці так і не змогли прояснити. Грубо нехтуючи правом громадськості на ознайомлення з екологічною інформацією, згадане управління відмовило у наданні самого документа. Наразі наше видання оскаржує відмову.

“На ваш інформаційний запит повідомляємо, що до Державного управління екології та природних ресурсів у Полтавській області ніяка документація з попередньої екологічної експертизи будівництва металургійного комбінату “Ворскла-сталь” не надходила”, — таку офіційну відповідь надало згадане управління.

Цитуємо далі: “При виборі місця розташування земельної ділянки під будівництво металургійного заводу ТОВ “Ворскла-сталь” замовило в Українському науково-дослідному інституті екологічних проблем міністерства охорони навколишнього природного середовища України (Харків) роботу “Проведення ОВНС до вибору і відводу земельної ділянки майданчика будівництва металургійного заводу на базі руд Кременчуцької магнітної аномалії на передпроектній стадії” (науковий керівник О.О.Дмитрієва.) Цей документ (31 сторінка) був використаний нами при підготовці висновку щодо вибору земельної ділянки, він не є обов’язковим у прийнятому переліку документів і його форма та зміст не регламентовані. Для ознайомлення саме з цим документом вам потрібно звернутися до його замовника або розробника”.

Оце так! То невже дослідження нібито солідного інституту робилося для проформи, а не для ознайомлення з громадськістю? Чи може статус документа настільки сумнівний, що його й винести на широкий загал соромно? І це при тому, що під час прес-конференції в облдержадміністрації 13 грудня 2005 р. начальник Держуправління екоресурсів Ігор Піддубний публічно заявив, що дослідження — документ відкритого характеру, і бажаючі можуть з ним ознайомитися . На практиці ж виявилося, що слова посадовця розходяться зі справою.

Наразі оскаржує неправомірну відмову Держуправління екоресурсів в Полтавській області у вищому органі — профільному міністерстві. Ми налаштовані відстоювати право на доступ до інформації до кінця, в тому числі і в суді.

Циитуємо лист до міністерства:

“Держуправлінням екології та природних ресурсів у Полтавській області був порушений термін розгляду інформаційного запиту, який відповідно до ст. 32 Закону України “Про інформацію” становить 10 днів. Відповідь ми отримали 17 січня, датована вона 13 січня (Копія відповіді додається). Фактично нам відмовили в ознайомленні з документом, який має відкритий характер.

Посадові особи Держуправління екології та природних ресурсів у Полтавській області демонструють незнання законів України та міжнародного екологічного законодавства, або брутально ним нехтують. Зокрема:

  • відповідно до ст. 50 Конституції України “кожному гарантується право вільного доступу до інформації про стан довкілля, про якість харчових продуктів і предметів побуту, а також право на її поширення. Така інформація ніким не може бути засекречена”;
  • відповідно до Орхуської конвенції, гарантуються “права на доступ до інформації, на участь громадськості в процесі прийняття рішень і на доступ до правосуддя з питань, що стосуються навколишнього середовища”, в тому числі “плани і програми, що впливають або можуть впливати на складові навколишнього середовища”.

Екологічна експертиза — законна вимога

На якій стадії вирішується питання екологічної експертизи промислових об’єктів?

З таким запитанням звернувся до головного архітектора Кременчука Віктора Труша. Посилаючись на низку законів (Земельний кодекс, Закон “Про планування та забудову територій”, “Про містобудування”), він розповів про загальний порядок процедур, що передують будівництву:

  1. Обгрунтування розміщення об’єкта — у ньому повинен бути екологічний висновок. (Стаття 151 Земельного кодексу України передбачає, що юридичні особи “зобов’язані до початку проектування погодити із власниками землі і землекористувачами та сільськими, селищними, міськими радами... місце розташування об’єкта, розмір земельної ділянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням комплексного розвитку території, який би забезпечував нормальне функціонування на цій ділянці і прилеглих територіях усіх об’єктів, умови проживання населення і охорону довкілля”).
  2. Отримання дозволу на проектування об’єкта та складання проекту відведення земельної ділянки.
  3. Розробка технічної документації на відведення земельної ділянки, експертиза документації та затвердження відповідною місцевою радою рішення про відведення земельної ділянки.
  4. Державний акт на землю або договір на оренду.

Наразі ж маємо справу з виділенням земельної ділянки під проектування і будівництво без екологічної експертизи.

Тетяна ДОНЧЕНКО

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.