Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Огляд податкового законодавства за 16-20 листопада 2015 року

[09:25 22 ноября 2015 года ] [ TaxLink, 20 листопада 2015 ]

У Верховні Раді був зареєстрований Проект Закону “Про внесення змін до статті 133 Податкового кодексу України (щодо статусу неприбутковості кредитних спілок)” за № 3481 від 13 листопада 2015 року.

Народним депутатам пропонують звільнити кредитні спілки від оподаткування податком на прибуток

У Верховні Раді був зареєстрований Проект Закону “Про внесення змін до статті 133 Податкового кодексу України (щодо статусу неприбутковості кредитних спілок)” за № 3481 від 13 листопада 2015 року. Ним пропонується закріпити у податковому законодавстві за кредитними спілками статус неприбуткових організацій з відповідним подальшим звільненням від оподаткування податком на прибуток.

Для визначення доцільності та необхідності запропонованих змін необхідно визначити важливість власне такої фінансової інституції як кредитна спілка. У законодавстві кредитна спілка визначена як неприбуткова організація, яка заснована фізичними особами на кооперативних засадах з метою задоволення потреб її членів у взаємному кредитуванні та наданні фінансових послуг. Такий статус неприбуткових організацій кредитні спілки мали з самого моменту проголошення незалежності України. Кредитна спілка має своїм завданням фінансову взаємо підтримку своїх членів — пересічних громадян. На сьогодні кредитні спілки об’єднують більше мільйона громадян України і щорічно надають 300 — 400 тисяч кредитів. Проте, ненадання кредитним спілкам статусу неприбутковості за податковим законодавством матиме своїм наслідком, як зазначає асоціація кредитних спілок України, закриття щонайменше 100 установ, що матиме такі негативні наслідки:

  • Обмеження доступу до фінансових ресурсів місцевого населення;
  • Скорочення робочих місць.

Зважаючи на економічну важливість існування таких організацій як кредитні спілки, а також негативні наслідки припинення їх існування, напрошується висновок про необхідність їх державної підтримки, одним з найефективнішим важелем якої є надання пільг в оподаткуванні, і саме це обгрунтовує доцільність та суттєвість впровадження запропонованих змін.

Стосовно самих змін. Пункт 133.4 статті 133 Податкового кодексу визначає вимоги віднесення організації до переліку неприбуткових. Однією з таких вимог є встановлення в статуті організації заборони розподілу отриманих прибутків (доходів) між її членами, що, зважаючи на економічну специфіку кредитної спілки, не може бути нею дотримано, і, відповідно, автоматично переносить її у розряд прибуткових організацій для цілей оподаткування. Законопроектом ж пропонується доповнити вищезазначений абзац фрагментом: “…ця вимога не застосовується до кредитних спілок”, що дозволить поширити на кредитні спілки всі вимоги Податкового кодексу щодо неприбуткових організацій і звільнити їх від оподаткування. 

Кабмін пропонує Верховній Раді знизити вартісний поріг товарів, які можуть ввозитися на територію України фізичними особами без оподаткування

Кабінет Міністрів України вніс на розгляд до Верховної Ради Проект Закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей оподаткування податком на додану вартість операцій із ввезення на митну територію України товарів фізичними особами у ручній поклажі та/або у супроводжуваному багажі” за № 3470 від 13 листопада 2015 року.

Даний законопроект розроблений в рамках імплементації угоди про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Зокрема, угодою була передбачена імплементація до національного законодавства норм Директиви Ради ЄС про звільнення від податку на додану вартість і акцизів на товари, що ввозяться особами, які подорожують з третіх країн.

Як зазначено у пояснювальній записці, прийняття законопроекту дасть можливість виконати зобов’язання України, зафіксовані в Угоді про асоціацію між Україною та ЄС щодо наближення до законодавства ЄС у сфері оподаткування.

Законопроектом пропонується внести зміни до статей 191 та 196 Податкового кодексу, згідно яких:

 

Звільняються від оподаткування товари, що ввозяться на територію України фізичними особами у ручній поклажі та/або супроводжуваному багажі, сумарна фактурна вартість яких не перевищує:

На сьогоднішній день:

Пропонується:

Через повітряні і морські пункти пропуски (на сьогодні — тільки через повітряні)

1000 євро

430 євро

Через інші пункти пропуску

500 євро

300 євро

 Варто зазначити, що також був зареєстрований аналогічний законопроект, що вносить відповідні зміни до Митного кодексу. Ним також передбачено встановлення вартісної межі щодо ввезення громадянами товарів без оподаткування митними платежами у ручній поклажі та/або у супроводжуваному  багажі на рівні 430 євро замість 1000 євро через пункти пропуску, відкриті для повітряного і морського сполучення, та на рівні 300 євро замість 500 євро — через інші пункти пропуску.

Нагадаємо, що раніше Кабінет Міністрів пропонував Верховній Раді змінити правила ввезення автомобілів без оподаткування в частині зменшення мінімального строку володіння до 6 місяців.

Передбачається, що Закон вступить в силу з 1 січня 2017 року.

 

Пропонується внести зміни до Закону щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій при наданні фінансових послуг

13 листопада 2015 року у Верховній Раді України був зареєстрований Проект Закону “Про внесення змін до Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування, та послуг” (щодо застосування розрахункових операцій при надані фінансових послуг” № 3480.

Даним законопроектом пропонується доповнити статтю 9 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування, та послуг” додавши до операцій, які не застосовують РРО та розрахункові книжки фінансові послуги, при цьому виклавши частину 2 даної статті таким чином:

Реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються:

2) при виконанні усіх фінансових послуг, у тому числі банківських послуг, крім операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, та операцій комерційних агентів банків з приймання готівки для подальшого її переказу.

Роз’яснення Державної фіскальної служби

З приводу

Позиція податківців

Назва Листа

Оподаткування ПДФО

Законодавством України не передбачено ведення державним органом єдиного реєстру про померлих фізичних осіб та публічного оприлюднення такої інформації з метою використання її, зокрема, юридичними особами, які знаходились в трудових або цивільно-правових відносинах з такою особою.

Отже, якщо податковий агент у період, коли померла фізична особа, відобразив дані суми в податковому розрахунку за формою № 1ДФ, то контролюючим органом надсилається повідомлення, що податковий номер фізичної особи закрито у зв’язку з повідомленням про смерть від відділів РАЦС.

Проте штрафні санкції, передбачені пунктом 119.2 статті 119 ПК України, в цьому випадку до податкового агента застосовуватись не будуть.

Лист ДФСУ № 23958/6/99-99-17-02-01-15 від 10.11.2015 р. “Щодо отримання інформації про смерть фізичної особи”.

Згідно з пп. 170.6.2 п. 170.6 ст. 170 ПК України  податковим агентом — оператором лотереї у строки, визначені ПКУ для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується (перераховується) загальна сума податку, нарахованого за ставкою, визначеною абзацом першим п. 167.1 ст. 167 ПК України (15 відсотків), із загальної суми виграшів (призів), виплачених за податковий (звітний) місяць гравцям у лотерею.

Щодо питання нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, то

Лист ДФСУ № 23497/6/99-99-17-02-01-15 від 04.11.2015 р. “Щодо нарахування, утримання та перерахування ПДФО, військового збору та єдиного соціального внеску від участі в лотереях”.

Податок на доходи фізичних осіб підлягає сплаті до відповідного бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) власних або орендованих приміщень (будівель), в яких працюють наймані працівники такого суб’єкта господарювання.

Лист ДФСУ № 24366/6/99-99-17-02-01-15 від 16.11.2015 р. щодо перерахування податку на доходи фізичних осіб за відокремлені підрозділи

Суми коштів, сплачені платником податку на користь банку за надані послуги з розрахунково-касового обслуговування, пов’язані з веденням господарської діяльності (відкриття, закриття, переоформлення рахунків, відкритих безпосередньо на фізичну особу — підприємця, надання виписок з рахунків тощо), включаються до складу витрат фізичної особи — підприємця на загальній системі оподаткування. При цьому, для фізичної особи — підприємця на загальній системі оподаткування не передбачено включення до складу витрат суму сплачених відсотків, які нараховані платнику податків за користування кредитними коштами, незалежно від того, що кредит отримувався для здійснення підприємницької діяльності.

Лист ДФСУ № 1061/Г/99-99-17-02-02-14 від 28.10.2015 р. щодо віднесення до витрат господарської діяльності фізичної особи — підприємця відсотки банку за користування кредитними коштами

 

Витрати, що формують собівартість реалізованих товарів, виконаних робіт, наданих послуг, які включаються до складу собівартості реалізованої продукціїв періоді їх виникнення, визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг. Оскільки виручкою фізичної особи — підприємця вважається дохід, отриманий у грошовій та негрошовій формах, то датою при формуванні загального оподатковуваного доходу є дата фактичного надходження коштів на банківський рахунок (у касу) або отримання інших видів компенсації вартості поставлених (або тих, що підлягають поставці) ним товарів, тобто застосовується касовий метод. Враховуючи наведене, фізична особа — підприємець, яка перебуває на загальній системі оподаткування, відображає у складі доходу виручку у грошовій та негрошовій формі, при цьому до складу витрат має право включати витрати господарської діяльності, пов’язані з отриманням зазначеного доходу, зокрема на рекламу та маркетингові послуги, за умови, що ці витрати пов’язані із реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг та підтверджені документально. Зазначені витрати включаються до складу собівартості реалізованої продукції (робіт, послуг) в періоді їх виникнення та визнаються витратами того звітного періоду, в якому визнано доходи від реалізації таких товарів, виконаних робіт, наданих послуг.

​Лист ДФСУ № 10011/Д/99-99-17-02-02-14 від 27.10.2015 р. щодо заповнення книги обліку доходів і витрат фізичною особою — підприємцем на загальній системі оподаткування

Оподаткування платою за землю

Якщо фізична особа відноситься до категорії осіб, що мають право на пільги щодо сплати земельного податку, та використовує земельну дiлянку (оформлену або неоформлену) за кожним видом використання в межах граничних норм, зазначених в статті 281 ПКУ, то їй надано право на звiльнення вiд сплати земельного податку.

Лист ДФСУ № 40312/7/99-99-17-04-02-17 від 04.11.2015 р. щодо надання пiльг зi сплати земельного податку фiзичним особам

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки (пункт 286.2 статті 286 ПК України).

 

Підтвердження розміру площ земельних ділянок, що перебувають у власності юридичних осіб або у користуванні, розподілу серед власників землі та землекористувачів та розміру нормативної грошової оцінки, яка визначається з урахуванням коефіцієнта функціонального використання земельної ділянки, здійснюється відповідними територіальними органами Держгеокадастру за місцем розташування земельних ділянок.

Отже, для отримання інформації, необхідної для обчислення і справляння плати за землю, необхідно звернутися до територіального органу Держгеокадастру за місцем розташування земельної ділянки.

Лист ДФСУ № 23718/6/99-99-15-03-02-15 від 06.11.2015 р. “Щодо сплати земельного податку платниками, які користуються пільгами з цього податку та надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини”.

Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства (пункт 288.1 статті 288 ПК України).

Розмір орендної плати встановлюється орендодавцем у договорі оренди у відсотках до нормативної грошової оцінки.

Нормами Кодексу не передбачено пільг зі сплати орендної плати за землю.

Поряд з цим, платник податків має право на одержання відстрочення, розстрочення сплати податків або податковий кредит в порядку і на умовах, встановлених Кодексом (підпункт 17.1.5 пункту 17.1 статті 17 ПК України).

Згідно з підпунктом 191.1.24 пункту 191.1 статті 191 та підпунктом 20.1.29 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право приймати рішення про розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу, а також про списання безнадійного податкового боргу у порядку, передбаченому законодавством.

Розстроченням, відстроченням грошових зобов’язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов’язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру пені, визначеному пунктом 129.4 статті 129 ПК України (пункт 100.1 статті 100 ПК України).

Платник податків має право звернутися до контролюючого органу із заявою про розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу (пункт 100.2 статті 100 ПК України).

Лист ДФСУ № 23719/6/99-99-15-03-02-15 від 06.11.2015 р. “Щодо сплати орендної плати за земельну ділянку, розташовану на території проведення антитерористичної операції”.

Юридичні особи, які користуються пільгами земельного податку, та надають в оренд земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, земельний податок за площі, надані в оренду, сплачують на загальних підставах з дати укладання договору оренди будівель, споруд (їх частин).

Лист ДФСУ № 25626/10/28-10-06-11 від 18.11.2015 р. щодо земельного податку

Єдиного податку

Платник єдиного податку, який здійснює господарську діяльність за декількома адресами, веде одну Книгу, в якій щоденно (за підсумком робочого дня) відображає суми отриманих доходів у грошовій формі (готівковий та/або безготівковий), матеріальній та нематеріальній формі від усіх місць здійснення господарської діяльності. На підставі даних Книги платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію платника єдиного податку у строк, встановлений для річного податкового (звітного) періоду, в якій відображаються обсяг отриманого доходу, щомісячні авансові внески.

Лист ДФСУ № 10121/Д/99-99-17-02-02-14 від 29.10.2015 р. щодо ведення книги обліку доходів платниками єдиного податку другої групи

У разі використанні платіжних терміналів при здійсненні розрахунків за товари (послуги) доходом фізичної особи — платника — єдиного податку вважається вся сума, що надійшла на розрахунковий рахунок.

Лист ДФСУ № 10524/К/99-99-17-02-02-14 від 12.11.2015 р. щодо визначення доходу платника єдиного податку — фізичної особи

Пільг

  1. положеннями розділу IV Кодексу не встановлено повного звільнення від сплати податку на доходи фізичних осіб жодної категорії платників, незалежно від їх соціального статусу, майнового стану тощо.
  2. сільські, селищні, міські ради встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб. Пільги з податку, що сплачується на відповідній території, з об'єктів житлової нерухомості для фізичних осіб визначаються виходячи з їх майнового стану та рівня доходів.

Лист ДФСУ № 24205/6/99-99-17-03-03-15 від 12.11.2015 р. щодо пільг зі сплати податків, зборів, мита та інших платежів до бюджету учаснику бойових дій відповідно до податкового та митного законодавства

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.