Від сьогодні українські підприємці можуть подати скаргу бізнес-омбудсмену на орган державної влади, підконтрольну державі компанію чи чиновника в разі порушення законних прав. Цим бізнес-омбудсменом став колишній двічі міністр фінансів Литви і колишній єврокомісар Альгірдас Шемета.
Створити Раду бізнес-омбудсмена як консультаційний орган Кабмін вирішив своєю постановою ще в листопаді минулого року. Сьогодні ж на засіданні Кабінету міністрів оголосили про офіційний початок роботи цього нового органу.
Очолювати Раду й відповідно бути головним адвокатом українського бізнесу обрали колишнього двічі міністра фінансів Литви, колишнього єврокомісара з питань фінансового програмування і бюджету (2009-2010 роки), а потім — оподаткування, митниці, статистики, аудиту та боротьби з шахрайством (2010-2014 роки) Альгірдаса Шемету. Той, у свою чергу, обрав собі двох заступників із західною освітою: Тетяну Коротку і Ярослава Григорчука.
“Це людина, яка буде захищати інтереси бізнесу, це людина, яка буде отримувати скарги від підприємців на роботу органів державної влади, і це людина, яка матиме безпосередній вплив на Кабінет міністрів і всі держоргани з тією метою, щоб зняти додаткові бюрократичні обмеження, і щоб до України приходив інвестор”, — пояснив прем’єр-міністр Арсеній Яценюк.
Загалом штат Ради бізнес-омбудсмена складається з 15 осіб. Що ж до фінансування, то жодної копійки з держбюджету на новий орган не беруть. Фінансуватись структура буде виключно за рахунок міжнародних донорів. Єдина озвучена сума — це 1,5 мільйони євро на рік.
“На сьогоднішній момент донори надали бюджет на два роки. Але паралельно з роботою, яку ми зараз робимо, ми розробляємо закон, в якому передбачено можливість фінансування інституції державою та бізнес-асоціаціями”, — пояснив Шемета.
Скаргу ж на державний орган, підконтрольну державі компанію чи чиновника може подати будь-яка фізична чи юридична особа, яка займається підприємницькою діяльністю в Україні онлайн через сайт.
Бізнес-омбудсмен наголосив, що від приватного бізнесу прийматимуть скарги тільки на дії держорганів, а не приватного бізнесу. Крім того, офіс бізнес-омбудсмена — це досудовий орган, і він не розглядатиме суперечки, якщо їх паралельно розглядають у судах.
“Процедура передбачає термін. Тобто будуть розглядатись скарги, що надходять впродовж року після порушення. Також бізнес, крім скарги в офіс бізнес-омбудсмена, повинен здійснити хоча б один адміністративний крок, тобто хоча б оскаржити дію держоргану, подавши скаргу в цей же держорган”, — додав Шемета.
На безпосередній розгляд скарги виділяється три місяці.
Ініціатива по боротьбі з корупцією і створення в Україні офісу бізнес-омбудсмена проголошена ЄБРР в травні 2014 року і узгоджена в меморандумі про взаєморозуміння між урядом України та міжнародними організаціями — ЄБРР, Організацією економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР), а також з кількома українськими бізнес-асоціаціями — Американською торговою палатою в Україні, Європейською бізнес-асоціацією, Федерацією роботодавців України, Українською торгово-промисловою палатою, Українським союзом промисловців і підприємців.
До наглядової ради офісу бізнес-омбудсмена входить міністр економіки, представники Європейського банку реконструкції та розвитку, бізнес-асоціації України і представники громадськості.
Ірина СТЕЛЬМАХ
Что скажете, Аноним?
[22:36 07 ноября]
[19:16 07 ноября]
23:05 07 ноября
22:55 07 ноября
18:50 07 ноября
18:40 07 ноября
18:30 07 ноября
18:05 07 ноября
17:55 07 ноября
[16:20 05 ноября]
[18:40 27 октября]
[18:45 27 сентября]
(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины
При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены
Сделано в miavia estudia.