Rambler's Top100
АНАЛИТИКА

Італійське літо на ПГЗК

[13:35 13 августа 2010 года ][Олександр КУРИЛОВ]

Другий тиждень страйку по-італійському на ВАТ “Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат”, під час якого робітники вимагають у власника підприємства Костянтина Жеваго підвищення зарплати та повернення пільг, остаточно загострив конфлікт між робітниками та роботодавцем.

Суперечка між працівниками гірничо-транспортного цеху ВАТ “Полтавський ГЗК” та власником цього підприємства, українським мільярдером Костянтином Жеваго, зайшла в глухий кут.

Розійтися шляхом мирних переговорів сторони вже навряд чи зможуть, натомість мільярдер узявся за наведення дисципліни на своєму підприємстві. Для початку привіз нових робітників з Кривого Рогу...

Через що конфліктують?

Кінофільм про те, чому нині страйкують і як працюють водії у кар’єрі ВАТ “Полтавський ГЗК”, вже набув неабиякої популярності. Відео з акцій протесту знаходяться у відкритому доступі в Інтернеті — на Ютубі.

Найбільш вражаючий фільм, виставлений на загальний огляд — репортаж про роботу водіїв 80-тонних вантажівок. На відео накладено важкий рок, і це робить кіно суворим — таким, яке є життя гірників. Під невеселу музику відеокамера показує розбиті БЄЛАЗи. Важкі автомобілі висять на схилах, або стоять розбиті вздовж доріг. Розбиті, бо в кар’єрі швидко величезною вантажівкою не поїдеш. Обов’язково хтось когось зіб’є. Твердження водіїв — їх примушують робити все швидко, бо увесь час підвищують виробничі норми.

Це вступна частина акції протесту гірників Комсомольська, в якій працівники вирішили робити все, не поспішаючи. Люди кажуть, що не будуть ризикувати своїм життям. Ще у вільному доступі в Інтернеті — кадри мітингів водіїв. Страйкуючі, яких небагато, у парку Комсомольська розповідають про зняті з них пільги.

“За останні три роки заробітна плата у гірників не змінилася, а якщо і зростала, то на 50 чи сто гривень. В середньому їхня зарплата — близько 3,5 тисяч гривень. Але три роки тому все коштувало значно дешевше. Нині рівень інфляції не врахований, а працювати стали вдвоє більше. Вимоги страйкуючих — підвищення заробітної плати вдвічі і встановлення норм виробництва, які можна виконати, не порушуючи правил безпеки”, — викладає загальні умови організатор страйку по-італійськи.

“Загалом конфлікт почався через позбавлення робітників пільг при пенсійному забезпеченні. Водії великих машин та фахівці інших професій мали можливість вийти на пенсію за першим списком. Та практично всіх їх цієї можливості нині позбавлено. До акції протесту приєдналися бурильники та бульдозеристи. Це позбавлення пільг стосується дуже багатьох, і власник підприємства вдарив по інтересах робітників дуже сильно”, — пояснює мотиви протесту представник профспілки “Народна солідарність” киянин Олександр Дробіков.

“Роблять не всі заміри, коли йдеться про шкідливість праці тих же водіїв. До того ж, достовірність висновків, за якими людей позбавляють пільг, знаходиться під великим сумнівом. Особливо такі — чим глибший кар’єр, тим менше в ньому радіоактивності. Але ми міряли рівень радіації, і там все більше норми. У законі чітко прописано — якщо доводиться працювати на глибині більше 150 метрів, то робітники мають право на перший список. Нині ж цю норму законодавства порушено. Натомість гірникам кажуть: так, норма є, але ми вам поліпшити умови праці, то першого списку не буде. Насправді ж умови роботи залишилися ті ж, а в законі не дано права роботодавцям знімати 1-ий список”.

Який він — страйк по-італійському?

Працівники гірничо-транспортного цеху ГЗК нині працюють дуже повільно. Вони не можуть зібрати під свої знамена всіх, а тому не можуть оголосити справжню забастовку. Для цього необхідно дві третини — шість тисяч працівників ВАТ “Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат”.

Коли так — то вони протестують безпосередньо на робочому місці. Але все роблять не поспішаючи.

“Робітники почали працювати, притримуючись усіх норм техніки безпеки. Це значить, що під екскаватором завантажується не по п’ять машин одночасно, а лише одна. Самі водії не ганяють в кар’єрі з величезною швидкістю, хоча інакше норми зробити нереально. Бурильники стали менше бурити свердловин. Нині йдеться про 30-40 відсотків від норми. Тож вибухівку закладати нікуди, і звісно водіям нічого буде возити”, — таким, за словами профспілкового діяча, є їхній страйк.

Олександр Дробіков не приховує, що на людей тиснуть. Не всі це витримують і починають працювати, як і раніше.

Миру не буде — лише війна

Не можна сказати, що страйк водіїв та бурильників залишився без уваги влади. До протестувальників терміново прибув заступник губернатора Борис Галушко. Він визнав, що питання є і їх слід вирішувати за столом переговорів. Але… “Так, була комісія з області і приїжджав заступник губернатора. Його твердження — слід створити комісію, яка має розглянути конфлікт. Однак він вимагав припинити на час роботи комісії “італійський“ страйк. Та ми на це не погодилися”, — розповідає представник профспілки. За словами Олександра Дробікова, протестувальники заявили про можливість діалогу з керівниками підприємства. Єдина умова — таке спілкування має бути обов’язково за участі “Народної солідарності”. “В цьому випадку, якщо всі вимоги будуть розглянуті і підготовлена угода, то вона має обов’язково бути затверджена дирекцією та профспілкою” — каже організатор відстоювання пільг. Втім, на його думку, ніякого діалогу натомість не відбувається.

Ні власник підприємства, ні його керівники зі страйкарями не зустрічаються. Навпаки, роблять все, аби зупинити акцію протесту.

“Вони видали наказ про мінімальну швидкість руху автомобілів у кар’єрі. Це 20 кілометрів за годину. Також дозволили обганяти автомобілі в кар’єрі, що теж суперечить законодавству. А це вже пряма загроза життю водіїв”, — говорить співрозмовник. Інше — до страйку долучилася місцева прокуратура. Її представники запросили організаторів акції протесту на розмову. Звісно, ні про які пенсійні пільги у таких розмовах не йдеться. Навпаки.

Чого прагнули — досягли?

Страйкарі вже досягли першого результату — сьогодні з чотирьох печей, де виготовляють залізорудні котуни, працює лише одна. “Всі інші не діють, бо не вистачає сировини. Почалися збитки як державі, так і області. Та Костянтин Жеваго поки що не йде на контакт. Певно, він хоче працівників “передавити”, — співрозмовник каже, що таким є проміжний результат акції протесту.
Що означає для підприємства — “працює одна піч”, відомо всім. Працівники кар’єру залишають без роботи всіх інших робітників ВАТ “ПГЗК”. Вимушене безробіття для тих, хто не бере участі в страйку, не буде зустрінуте схвально.

Окрім водіїв БЄЛАЗів, на підприємстві ще безліч робітників. У кожного з них сім’ї. У кожного діти. До того ж ВАТ “ПГЗК” — основне підприємство Комсомольська, й передбачити, як реагуватимуть на безгрошів’я його мешканці, дуже складно.

Здається, у профспілці це розуміють.

“У столиці буде розбито наметове містечко, бо іншого виходу немає. Ми звернемося до Президента України Віктора Януковича. Такі перспективи страйку на “ПГЗК”, — каже керівник профспілки Олександр Дробіков. Однак коли саме страйкарі переберуться до столиці, він не знає. Вочевидь це станеться не раніше, як результати страйку боляче вдарять по всіх мешканцях Комсомольська. Тоді матерям, які годують дітей, буде дуже важко відповісти на запитання, чому їхні чоловіки сидять без зарплати й чому жінки не можуть купити молока дітям.

Коса пішла на камінь

Це останній штрих у боротьбі за свої права робітників одного цеху. Аби протистояти італійському страйку, до сусіднього Комсомольська звозять додатково водіїв БЄЛАЗів та бурильників. Такого повороту подій, коли до міста прибудуть штрейкбрехери, в профспілці не очікували.

“Вони не кажуть, звідки приїхали до Комсомольська, та ймовірно йдеться про працівників гірничої промисловості з Кривого Рогу. Наскільки мені відомо, близько тридцяти таких громадян вже прибули. Та якщо така ситуація й справді буде, коли робітників почнуть міняти на штрейкбрехерів, то звісно у водіїв БЄЛАЗів не буде іншого виходу, як їхати до столиці і вже там вдаватися до заходів протесту”, — так коментує несподіваний хід адміністрації комбінату профспілковий діяч.

Між тим щоденне перебування кожного нового робітника в тамтешньому готелі обходиться у 280 гривень. Крім того, кожний такий відряджений харчується безкоштовно тричі на день. У підсумку власник підприємства витратить більше коштів на нових робітників, ніж вимагають протестувальники.

Останнє — представники нової профспілки відкидають свою причетність до конкурентів власника комбінату і мільярдера К. Жеваго. “Це не пов’язано з бізнесом, але мова виключно про права робітників та дії профспілки, яка їх захищає. Це моя країна Україна, а власник комбінату більше живе за кордоном. То чому він тут буде керувати? Для того, аби люди зрозуміли, що вони господарі, то справді потрібні такі заходи. Просто так права робітникам не дають”, — така прикінцева думка співрозмовника. Третій тиждень страйку триває...
 

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin
 

Скопируйте нижеприведенный код в ваш блог.

Статья в вашем блоге будет выглядеть вот так:


Італійське літо на ПГЗК

Другий тиждень страйку по-італійському на ВАТ “Полтавський гірничо-збагачувальний комбінат”, під час якого робітники вимагають у власника підприємства Костянтина Жеваго підвищення зарплати та повернення пільг, остаточно загострив конфлікт між робітниками та роботодавцем.

http://ukrrudprom.ua/analytics/talyske_lto_na_PGZK.html

[2010-08-17 09:16:14] [ Аноним с адреса 93.73.75.* ]

Что за ахинею вы несете? ПГОК - одно из наиболее прибыльных предприятий украинского ГМК. Вы для начала поинтересуйтесь вопросом, где находится самой современное оборудование для добычи, и кто из собственников сколько денег инвестировал за последние годы.

[2010-08-16 22:28:11] [ Аноним с адреса 92.113.114.* ]

У господ Жеваго всё через зад все ихние шахты карьеры еле дышат. а они только капусту рубят им похрену Держгірпромнагляд за всё заплочено Обращаюсь к Вам пан Сторчак проведайте ПГОК.

[2010-08-16 22:28:01] [ Аноним с адреса 92.113.114.* ]

У господ Жеваго всё через зад все ихние шахты карьеры еле дышат. а они только капусту рубят им похрену Держгірпромнагляд за всё заплочено Обращаюсь к Вам пан Сторчак проведайте ПГОК.

[2010-08-14 12:24:57] [ Аноним с адреса 94.153.213.* ]

Производство в тоннах не выросло. Выросла цена в долларах за тонну )))

[2010-08-14 12:03:33] [ Аноним с адреса 77.52.59.* ]

сомневаюсь, что работать на ГОКе стали вдвое больше: производство ведь вдвое не выросло, а находится на уровне 2006-2007 года...

[2010-08-13 20:05:59] [ Аноним с адреса 93.73.75.* ]

Водители все ноют, ага. Их бы в ЦПО, к печам, где по 70 градусов и где реально первый список вредности. Это тебе не в "покемоне" с кондеем по карьеру взад-вперед ездить.

[2010-08-13 19:15:07] [ Аноним с адреса 91.207.88.* ]

193.26.27.* вы унылы

[2010-08-13 17:26:05] [ Аноним с адреса 94.153.210.* ]

А если требования полтавских забастовщиков удовлетворить - то тогда в Киев поедут митинговать криворожские штрейхбрейкеры, которым нечем будет кормить семьи ))))

[2010-08-13 16:49:14] [ Аноним с адреса 193.93.228.* ]

"...как и нет реальной профсоюзной организации..." Чистая правда, относящаяся и к организации, которую возглавляет гражданин Сергей Афонин.

[2010-08-13 15:06:11] [ Аноним с адреса 193.26.27.* ]

Страйк закончился, так как законных оснований для забастовки нет, впрочем, как и нет реальной профсоюзной организации, а есть группа экстремистов во главе с Кляшторным, которые отрабатывают политический заказ. Все имеющиеся претензии к порядку проведения аттестации,должны быть адресованы разработчикам нормативных документов об аттестации. Желающим изменить нормы и правила нужно обращаться к органам власти, ответственным за принятие законов и подзаконных актов. Полтавский ГОК не разрабатывает законы, положения и нормы, он лишь обязан их исполнять вне зависимости от того, насколько они совершенны.

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

АНАЛИТИКА
НОВОСТИ
ДАЙДЖЕСТ
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.