Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Як ми звільнили вчительку і що з цього вийшло

[17:21 20 декабря 2019 года ] [ zaxid.net, 19 грудня 2019 ]

Історія, котра трапилася з нами нещодавно, нагнала на мене жаху чи не найбільше за останні роки.

Точніше, навіть не сама історія того скандалу, реакція чи причини, а власне усвідомлення того, що ми починаємо жити в іншому світі, котрий є новим для нас, і ми ще поняття не маємо, як давати собі в ньому раду. І я насправді навіть трохи радий, що це трапилося, бо тепер ми змушені усвідомити це та спробувати розібратись. Коротко хочу поділитися про уроки, які ми з цього винесли.

Мабуть, ви чули, що ми маємо вже дві школи та поставили собі за мету відкрити 100 шкіл в Україні.

Основна мета — зробити свій внесок і вплинути на освіту загалом. Так, це бізнес. Проте з великим соціальним впливом, і наразі ми туди лише інвестуємо. Насправді досить великі гроші. І ще більше — часу, людей, ідей та натхнення. Це — наш податок і спільний внесок у майбутнє країни, де ми хочемо жити.

Так от.

У вересні взяли ми одну вчительку на роботу. За рекомендаціями. Всі казали: дуууже хороший мовник. Справді, мовник був непоганий. Проте за певний час ми помітили, що у своїй роботі вона переходить межу в спілкуванні з учнями. Шарпає їх, і в принципі її поведінку часто можна розцінити як надто агресивну. Очевидно, за процедурою ми спробували зробити зауваження та пильнували. Бо всяке буває, та й дітки в класі теж активні smiley Проте, на жаль, це стало систематичним. Після того, як вона в пориві агресії сказала дітям поламати годівничку, яку зробила дівчинка на дизайні, ми прийняли рішення про негайне звільнення. М’яко кажучи, через професійні якості.

Жіночка не розгубилась і відразу сіла писати повідомлення у фейсбук. Мовник таки ж непоганий. Про те, що в самому центрі міста Львова її звільнили за те, що вона активно навчала та пропагувала українську мову та виправляла дітей, котрі розмовляли суржиком. І що, власне, нібито через те її звільнили, що в класі є діти “данєцкіх”, котрі пролобіювали це звільнення. Бо ж вони платять гроші. І далі приправила це все політичним трактатом з фразеологізмами, які найбільше зачепили б патріотично тривожних галичан, та може навіть і киян пострашили б. Про те, як русскій мір гуляє коридорами школи, що гроші не пахнуть, данєцкі захоплюють! Та й, в принципі, сам Путін вже неодноразово їй погрожував, як ще раз когось виправить.

Словом, просто набір слів, який у кожному мешканцю Львова пробуджує бажання вийти до Шевченка і стати на захист своїх цінностей.

Я здивувався, проте не сприйняв цього серйозно.

Розуміючи, що вчителька пішла ва-банк — і таки справді має проблеми із психікою та адекватністю. Бо ж ніби кого-кого, а вже нас звинувачувати в “русском мірє” — то справді смішно.

Ми написали свою позицію, де пояснили ситуацію, причини та попередили інші заклади освіти, аби були обережними — бо мовник таки справді сильний і місцями небезпечний. З логіки нормальної людини, це й мав би бути кінець історії.

Будь-яке професійне медіа перед тим, як писати про це, довідалось би позицію школи, та й забули б про це на старті. Бо історія не варта й малого пива.

Але так було б колись.

І не сталося тепер.

На додаток до цього. Одне чудо, яке, як виявилося, ще й на біду працює в нашій обласній адміністрації, (що найкумедніше — по інвестиціях), поширило миттєво цю історію в незліченні групи, котрі відстоюють права української мови. З точно таким самим формулюванням: звільнили зі школи через українську мову. У Львові їм то не пройде — терміново треба відстоювати вчительку! Не віддамо її в лапи данєцкіх.

Ще й з вимогою: нехай школа тут нам усім пояснить, чого вони це допустили. То так, як вийти на площу і прокричати, що в священника дружина курва — і най він тепер сюди прийде і всім нам то пояснить.

Очевидно, що з таким формулюванням це захотів перепостити кожен, хто був у всіх тих групах.

На нашу позицію уже не надто хто звертав увагу — вимагали фактів.

Вочевидь, ми не виставляли жодних відео чи документів, бо школа — це все ж територія приватності, дітей та їхніх сімей. Але то нікого не цікавило: тисячі перепостів підняли неймовірну хвилю обурення та хейтерства. Банальної людської злості, яка нарешті знайшла магніт, куди вихлюпнутися.

Найбільш здивовані були батьки, чиї дітки є у школі вже не один рік. І куди діти й надалі хочуть ходити.

Ми відписували ті всі відповіді — в десять рук, бо звикли працювати відкрито та публічно. Ця історія фактично паралізувала менеджмент школи на певний період.

Щохвилини хтось писав чи дзвонив з вимогою пояснити: як це ми посміли?! І це справді тисячі людей. Ми випустили ще декілька повідомлень з уточненнями — та великими заголовками, що це ФЕЙК, і почали готувати заяву до суду.

Після чого вчителька відразу взялася чи не щогодини зі всіх сторін виправляти та причесувати свій пост.

І помалу та вся історія почала переходити у фізичний світ.

До нас приходили різні об’єднання атошників, правий сектор та ще багато інших справжніх і не дуже, які йшли майже з вилами та колесами — і уявіть, яке було їхнє розчарування, коли вони потрапляли в нашу школу. Очевидно, що в класі тої вчительки не було жодного з переселенців, і данєцкіх теж.

Усі відвідувачі виходили й одразу писали повідомлення: “Не поширюйте фейк”.

Нам почали масово приходити погрози працівникам і на адресу школи. Хвиля ненависті просто зашкалювала по всій Україні. Усі знайомі, друзі та знайомі друзів дзвонили та писали, не вірячи в історію.

І все це — лише через один пост звільненої вчительки та промо чиновника, який своїми діями зробив більше комерційної шкоди, аніж коли-небудь бачив інвестицій.

Але найголовніше — інше.

Такого раніше не трапилося б — бо медіа були професійними, і просто перевіряли б брехню і котрим довіряли б люди. А тепер кожен сам собі медіа. Захотів — поширив, сподобався заголовок — перепостив.

Соцмережі дозволили в такий спосіб реалізовуватися кожному.

Дивіться, яку історію я поширив — бачите, який я патріот! Дивіться, яку картинку чи фразу я опублікував — гляньте, який я дотепний та розумний!

Тут є все: і самореалізація, і амбіції, і соціальна позиція, і навіть патріотизм. Усе, що можна поширити і лайкнути, робить нас ліпшими. І не важливо, чи це правда. Важливо, аби хтось лайкнув!

А як легко — прокоментувати! Це тобі не оксфордські дебати.

І не треба в чомусь розбиратися, написав будь-що — тут усі рівні.

Основне — що ніхто не бачить і в очі не треба дивитися.

І насправді — це наша нова реальність, яка набирає обертів неймовірними темпами.

Перші наслідки, в які ніхто не вірив і не розумів, — Трамп, Брекзіт і наш новий президент. Основне — розслабитись і не виходити з мережі.

І ця реальність жахлива — бо тебе можуть спалити на ранок і ти навіть не встигнеш довідатися за що. Просто хтось запостив твоє фото з розчавленим песиком чи рускім прапором на фоні.

У силу того, що цього року — рекордна кількість користувачів соцмереж, це стає глобальним надважливим питанням безпеки.

І тепер найголовніше: наші діти теж проводять там усе більше й більше часу. І вони там абсолютно беззахисні. Бо ніхто й ніколи не вчив їх, як тим користуватися і до чого це може призвести.

***

Для мене ця історія є неймовірною мотивацією зробити так, щоб діти в нашій та інших школах розуміли: єдина їхня зброя — це критичне мислення та здоровий глузд. На будь-яке повідомлення треба поставити собі запитання: Чому? Хто це написав? Знайти першоджерела. Зрештою, перевірити в медіа, яким довіряєш. Тепер це — як помити руки чи подивитися на світло на пішохідному переході.

На будь-який білборд про покращення життя, чи безкоштовний транспорт, чи обід — треба відкинути емоції та почати мислити.

Будь-яка неправда чи фейк створені, щоб маніпулювати нами.

А контрольовані люди — це втрата свободи та мрія диктатора.

Тому, як би пафосно це не звучало — лише пошук істини та постійне критичне мислення зроблять наших дітей по-справжньому вільними.

А серця — небайдужими smiley

І цього треба вчити — бо свобода, як пам’ятаємо, таки виборюється.

Тому ми зробили свої висновки — і тепер у нашій школі будуть уроки, присвячені фейкам і їх небезпекам. Ми будемо пояснювати дітям, що буває, коли хтось думає замість них.

І я дуже закликаю всі інші школи звернути на це увагу та включити це у свої навчальні програми, щоб готувати дітей до реального життя.

І, можливо, завдяки одному “хорошому” мовнику й одному горе-чиновнику ми уникнемо багатьох помилок у майбутньому.

Усе задля чогось стається. Основне — правильно це використовувати.

Юрко НАЗАРУК, ресторатор, співвласник компанії “Холдинг емоцій “!FEST””

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin
[2019-12-21 17:39:34] [ Аноним с адреса 192.99.41.* ]

198.16.74.* ] Да, хохлы знатные спецы по поиску дерьма. Что самое удивительное - все что найдут у себя повторяют.

[2019-12-21 15:48:36] [ Аноним с адреса 198.16.74.* ]

Лахтинским сказочникам на "" ..миф о том, что Русский Мир это не наше." -отвечу так. Конечно не наше ! Достаточно посмотреть, что есть "русский мир" на примере финских городов, которые вследствие оккупации попали под его влияние, чтобы сделать вывод, что "русский мир" не что иное, как геополитическая раковая опухоль. Вот ссылка, любуйтесь сами: https://censor.net.ua/photo_news/329914/russkiyi_mir_prinosit_razruhu_kak_jivut_finskie_goroda_v_rossii_posle_1940_goda_fotoreportaj

[2019-12-21 00:10:22] [ Аноним с адреса 93.78.45.* ]

Ресторатор дело базарит! Нужно своей кукухой жить и слать подальше тех кто навязывает своё мнение! Например, миф о том, что Русский Мир это не наше. А что наше? Американская война, афганский джихад, татарская резня или еврейская агрессия? Патриот - это человек делающий работу или поступки во благо своей страны и своих сограждан, чтобы жить было всем комфортнее. Только имбицилы сеют зло и вражду между согражданами и к соседним странам!

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.