Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Вибоїн більше, ніж доріг

[14:46 10 июня 2011 года ] [ Урядовий кур єр, 10 червня 2011 ]

Місцева влада виявилася нездатною ефективно використати значні бюджетні кошти для потреб дорожнього господарства.

До відкриття Євро-2012 залишається вже менше року. Іноземні гості складатимуть враження про нашу країну не лише зі стану стадіонів і рівня загального сервісу. Перше, із чим вони ознайомляться, будуть дороги. На сьогодні їх стан не задовольняє нікого — ані простих громадян, ані владу. Тож учорашнє розширене засідання уряду за участю відповідальних посадовців обласних державних адміністрацій було присвячено саме цій болючій темі.

Без зайвої розкачки Прем’єр-міністр Микола Азаров одразу ж констатував: “Сьогодні стан наших доріг не відповідає сучасним вимогам”. Стосується це всього дорожнього комплексу, як державного, так і комунального. Хоча на їх ремонт та подальший розвиток і спрямовано значні кошти, вони використовуються неефективно.

Існують конкретні доручення Президента і уряду, ухвалено низку рішень, а позитивних зрушень досі не видно. Відсутні сприятливі умови для залучення інвестицій, державно-приватне партнерство залишається лише на папері, ніхто не чув і про концесійні проекти.

Небажання чи невміння?

Миколу Азарова вражає бездіяльність місцевої влади щодо ремонту вулиць і доріг комунальної власності: “Надворі літо, а повні переліки об’єктів затвердили тільки 20 областей, а роботи розпочали тільки 16 областей. Із 784 млн грн субвенцій, отриманих облдержадміністраціями, підрядники освоїли 57 млн лише в 11 областях”.

Назвав він і конкретні адреси безгосподарності. Це Донецька, Львівська, Луганська, Чернігівська області. Там не лише не розпочато ремонт і будівництво доріг комунальної власності за рахунок бюджетних субвенцій — не затверджено навіть повних переліків запланованих робіт. Недалеко від них пішли і в Кримській автономії, Сумській, Тернопільській, Житомирській, Запорізькій областях.

“Склалася парадоксальна ситуація, — з усього видно, нерви Прем’єра натягнулися у струну, — коли рішення прийнято, кошти виділено і фактично перераховано на казначейські рахунки, а зрушень немає, роботи не виконуються. Що це? Безвідповідальність, небажання, невміння?!”

І це при тому, що регіони отримали достатню самостійність у фінансових питаннях. Крім згаданої субвенції з держбюджету на потреби дорожнього господарства, на місцях можуть скористатися й власним ресурсом: отриманими коштами від першої реєстрації транспортних засобів, податком з їх власників, який за перехідними положеннями Податкового кодексу сплачується за минулий рік. Загалом це ще 300 млн грн.

У цілому, поділився невеселими думками Микола Азаров, місцеві бюджети для проведення згаданих дорожніх робіт акумулювали на початок літа 1,1 млрд грн. Це в півтора раза більше, ніж було торік. “На жаль, ні громадяни, ні уряд не бачать адекватних позитивних зрушень, — наголосив глава Кабміну. — А між селами, за деяким винятком, досі можна проїхати тільки на тракторах або зі швидкістю 20 кілометрів на годину”.

Вихід із ситуації він вбачає у наданні більших прав регіональним органам управління з обов’язковим посиленням відповідальності, а також — у створенні конкурентного середовища в сфері ремонту й утримання доріг. Діяти, переконаний Прем’єр, слід рішуче, не гаючи дорогоцінного часу.

Асфальтом до Пересопниці

За інформацією голови Укравтодору Володимира Демішкана, якою він поділився в ході традиційного урядового брифінгу, Президент поставив перед відомством завдання відкрити рух на 1500 км автошляхів загального користування. Станом на 8 червня відремонтовано 47 101 км, із них 10 843 км доріг державного і 36 258 км місцевого значення. Загалом, сезон ремонтних робіт на дорогах у розпалі, повідомив чиновник.

Водночас ремонт комунальних доріг буде завершено вже до кінця липня.

Для цього у березні з державного бюджету було виділено 714 млн грн. Нині добігають кінця необхідні тендери. Хоча їх проведення істотно й уповільнює проведення ремонтних робіт, але закон — є закон.

До Євро-2012 в Україні буде відремонтовано 600 км доріг за 2,6 млрд грн, а також частково за кошти залученого кредиту обсягом 3 млрд грн. Нині ж на рахунках Укравтодору 18,5 млрд грн.

Окрім озвучених планів на різних ділянках і в різних областях, остаточно говорити про які можна буде лише по завершенню робіт, позитивно сприймається таке: до 450-річчя Пересопницького Євангелія планується відкрити рух на 30 км під’їзду до села Пересопниця на Рівненщині.

Наша сила в аргументах

Глава уряду не міг не повернутися на кілька днів назад і не згадати про результати останнього засідання Комітету з питань економічного співробітництва українсько-російської Міждержавної комісії. Йому довелося визнати, що московські переговори “пройшли дуже непросто”.

З одного боку, “в атмосфері абсолютного взаєморозуміння й партнерства” обговорено багато питань взаємодії у ключових галузях економіки. “Україна і Росія перегорнули сторінку недружнього упередженого ставлення одна до одної, — резюмував Микола Азаров. — Україна повертає собі російський ринок. І зараз уже йдеться не просто про збільшення обсягів торгівлі, а про перехід до нової якості, до нових масштабних проектів”.

Про конкретні напрацювання наша газета повідомляла у вчорашньому номері. А у великій залі Будинку уряду Прем’єр-міністр так охарактеризував позитивний етап зустрічей у Москві: “Все це — очевидні вигоди для української економіки і українських громадян. Це надійна точка опори в глобальній економічній конкуренції, ускладненій такими нестандартними викликами, як подвійний стрибок цін на енергоносії, на продовольство, бюджетні кризи в європейських країнах”.

Можливо, від наступного пункту переговорів — зміни чинних газових угод — українська сторона очікувала значно більшого прогресу. Втім, поки що доводиться вдовольнятися таким здобутком: “Наші аргументи про граничну невигідність і несправедливість для України цієї угоди було почуто, — сповістив Микола Азаров. — І прийнято рішення доручити робочій групі Комітету з економічного співробітництва у питаннях енергетики в короткий термін розглянути всі спірні питання “газового контракту”. Розглянуто це буде в комплексі і в порівнянні. Зазначимо, що вперше російська сторона погодилась як порівняльну базу розглянути формули ціноутворення і умови постачання свого газу до інших європейських країн.

У зв’язку із цим глава вітчизняного уряду доручив Міністерству енергетики і вугільної промисловості ще раз докладно проаналізувати аналогічні контракти ВАТ “Газпром” з іншими країнами і переконливо довести: умови наших угод є найгіршими і не відповідають звичайним ринковим умовам ціноутворення.

“Наша сила в цих переговорах, — вже набагато впевненіше заявив Микола Азаров, — це сила аргументів. Вони мають бути бездоганними і неспростовними. Ми впевнені у позитивному результаті переговорів. Тому що це означатиме вигоду не однієї із сторін, а взаємний виграш. Адже питання справедливої обгрунтованої ціни на газ є питанням стабільного розвитку української економіки, що означає взаємовигідний розвиток також і економіки Росії.

Що розглянуто на засiданнi Уряду

Про Суспільне телебачення і радіомовлення України (проект закону);

Деякі питання сертифікації транспортних засобів, їх частин та обладнання (постанова Кабінету Міністрів);

Про затвердження переліку платних адміністративних послуг, що надаються Адміністрацією Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації (постанова Кабінету Міністрів);

Про затвердження переліку платних адміністративних послуг, які надаються Державною інспекцією сільського господарства, а також державними інспекціями сільського господарства в Автономній Республіці Крим та областях, мм. Києві та Севастополі, районах, та розміру плати за їх надання (постанова Кабінету Міністрів);

Про внесення зміни до Порядку митного оформлення товарів, що ввозяться на митну територію України та підлягають обов’язковій сертифікації в Україні (постанова Кабінету Міністрів);

Про схвалення Концепції та Програми розвитку Державної податкової служби та Державної митної служби України на 2011-2014 роки (розпорядження уряду).
 

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ

SpaceX запустила частную миссию к Луне. Как развивается космическая гонка миллиардеров Маска и Безоса?

[07:00 16 января]

[BBC News Русская служба, 15 января 2025]

Основатель Amazon Джефф Безос и его компания Blue Origin вот-вот запустят ракету New Glenn. Запуск должен был состояться еще в понедельник, но был отложен по техническим причинам — и, скорее всего, произойдет в ближайшие дни. Все это происходит на фоне успехов SpaceX Илона Маска: компания в прошлом году совершила прорыв, посадив часть гигантского корабля Starship прямо на стартовую площадку. А сегодня ракета Falcon 9 компании SpaceX отправилась к Луне вместе с двумя посадочными модулями, созданными частными компаниями из США и Японии. Они будут исследовать лунный грунт и изучать магнитное поле земли. Компании обоих миллиардеров были основаны более 20 лет назад. SpaceX значительно опередила конкурента за последние годы, но успешный запуск New Glenn может сократить отставание.

НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.