У 2011 році ми писали про бюджет-2012 як засіб насолоди влади. Проте, з того часу економіка так “покращала”, що суворий час вимагає суворих рішень. Звичайно, на собі влада не заощаджує, бо так можна і сенс життя втратити.
Як каже східна приказка, хто не годує коня, мусить мати добрий батіг. Саме ця невибаглива “філософія” й закладена у бюджет-2013.
З основного фінансового документа країни стає цілком очевидно, що головний ворог — всередині країни. 15,06 млрд грн виділено МВС. Це майже на півмільярда більше, ніж 2012 року і на 35% більше, ніж 2009 року (тоді було 11,17 млрд грн).
Відносно незначно, на 156 млн грн, збільшено бюджет СБУ — до 3,41 млрд грн. Проте, у 2009 році було 2,05 млрд грн, тож за ці роки зростання становило 66%.
Найбільше покращення у 2013 році очікується у Генпрокуратури. Її фінансування виросте на 20,7% — з 2,65 млрд у 2012 році до 3,2 млрд. Це одразу на 230% більше, ніж у 2009 році, — тоді було 0,967 млрд. От у кого справжнє покращення!
Хоча повноваження прокуратури за 2011 рік не раз скорочувалися. Зокрема, з 1 грудня прокуратура позбавлена частини функцій загального нагляду.
Вочевидь, бюджет розподілявся виходячи не з повноважень, а з того, хто президенту кум, товариш і брат. Істотно зріс бюджет Державної судової адміністрації — до 4,4 млрд грн, тобто “покращення” удвічі — у 2009 році було 2,2 млрд грн. Що й не дивно, дивлячись на абсурдні рішення судів та їх “непідкупний” імідж в очах населення.
А Верховний, Вищий господарський, Вищий спеціалізований та Вищий адміністративний суди “з'їдять” приблизно по 100 млн грн кожен. Податкова “злопає” 4 млрд грн народних грошей. І це без хабарів.
Влада розраховує, що судді і прокурори, з “теками” під пахвою, надійно захистять Україну. Бо на оборону влада виділила удвічі менше, ніж на “громадський порядок і безпеку”. Хоча, можливо, на випадок окупації у влади заздалегідь заготовлені оперативні плани — хто дезертирує вертольотом, а хто подасться у поліцаї.
У 2013 році на потреби Міноборони планується виділити навіть менше, ніж у бюджеті 2012 року, — 16,4 млрд грн. Армія України, що перебуває в коматозному стані, фінансуватиметься у п'ять разів менше за збройні сили Польщі, у десять разів менше за армію Туреччини, у 40 разів менше за збройні сили Росії.
92% витрат армії — видатки споживання. На розвиток озброєння піде 919 млн грн. Можна купити три застарілі російські винищувачі. І все.
Натомість влада добре захищатиме власні рубежі мисливськими рушницями. Фінансування ДУС — 1,286 млрд — зросло майже удвічі порівняно з 2009 роком. З них надання медичних послуг владі — 371 млн.
Хоча, для прикладу, субвенція з держбюджету місцевим бюджетам на придбання медикаментів і виробів медичного призначення для забезпечення всіх установ швидкої медичної допомоги — простим людям — коштує суттєво менше: 323 млн грн. Хто в такій конструкції “слуга народу”, а хто його господар — зрозуміло.
Збільшено витрати на підтримку санаторно-курортних закладів по лінії ДУС до 100 млн. А ще ж є санаторно-курортне управління Верховної ради — на 88 млн грн. Тоді як на удосконалення заходів протидії ВІЛ-інфекції та інших соціально-небезпечних захворювань виділено цілий 1 мільйон гривень (!) на всю Україну.
А санаторно-курортне лікування ветеранів війни, осіб, на яких поширюється чинність законів “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, “Про жертви нацистських переслідувань” та інвалідів коштує значно менше — 114 млн грн.
Бо це ж “реальні” гроші. Значно дешевше, ніж лікувати ветеранів хоча б так, як депутатів, вивісити червоний прапор на 9 травня. Оздоровлення і відпочинок дітей, які потребують особливої уваги, в дитячих оздоровчих таборах теж коштує утричі менше, ніж “оздоровлення” влади, — 128 млн грн. Як кажуть, щоб вони були здорові.
На утримання резиденцій 2013 року піде 45 млн грн. Тож за останні три роки для кенгуру і земляних зайців у державних резиденціях створено рай.
На забезпечення перевезень вищих посадових осіб авіацією виділено 187 млн грн. Нашого VIP-льотчика вже ніхто у Європі та й світі не чекає, а він, знай, собі літає. Кожен день на Кіпр — “сало перепрятать”? Для прикладу, у 2009 році, коли ще не було міжнародної ізоляції, на польоти президента витрачалося удвічі менше — 96 млн грн.
У Міненерговугілля теж “покращення” — воно отримає 10 млрд грн, хоча раніше вистачало 6 млрд грн. Значна частина цих коштів очікувано буде розтасована по кишенях власників копанок, які здають своє вугілля за відкат як державне і продовжують створення марсіанських пейзажів в Донбасі ціною життів шахтарів.
“Державна підтримка вугледобувних підприємств на часткове покриття витрат із собівартості готової товарної вугільної продукції” профінансована аж 7,8 млрд грн.
Пропаганда “покращення” через Держкомтелерадіо коштуватиме 817 млн грн коштів платників податків.
Скорочення чиновників знову відбуватиметься без зменшення адмінвитрат. А це значить, що безробіття зросте, а здатність влади обслуговувати суспільство знизиться. Вочевидь, головний планований результат такої політки — збільшення хабаромісткості посад.
Це можна сприймати як симптом або як воєнну хитрість, але “Межигірський економічний тигр” полюбляє антинаукову фантастику.
Уряд планує 3,4% зростання ВВП у 2013 році. У 2012 році планував 3,9%, отримав — 0. Між тим, ціна помилки для бюджету — 4 млрд грн за кожен 1% ВВП.
Дефіцит бюджету явно применшений. Офіційно Микола Азаров нарахував до 3,2% ВВП — 50,432 млрд грн.
Проте, забув порахувати: дефіцит пенсійного фонду — офіційно 20, неофіційно до 40 млрд грн, державні гарантії на 50 млрд грн, ОВДП “Нафтогазу” на 8 млрд грн, державна позика на 5 млрд грн Аграрному фонду, на 1,4 млрд грн — ОВДП для Ощадбанку. Тож реальний дефіцит становить не менше 9% ВВП.
Оптимізму не додає й те, що дно боргової ями уже не дуже видно. Заплановані запозичення на 135,53 млрд грн, з них зовнішніх запозичень — 42,668 млрд грн, внутрішніх — 92,863 млрд грн.
На погашення держборгу у 2013 році планується витратити 81,068 млрд грн. Тож девіз “фінансової піраміди” влади: брати борги, щоб платити борги.
А девізом “національних проектів” може стати уже не “15 способів, як обдурити націю”, а й “як розсмішити світ”. Вслухайтеся у назви, за якими, переважно, не стоїть нічого, крім повітряних звітів закоренілого “грантоїда”: “LNG-термінал”, “Місто майбутнього”, “Якісна вода”, “Олімпійська надія 2022”.
До речі, про надію. Влада якось раптом припинила згадувати про “Євро-2012”. Вочевидь, через те, що на тлі останніх “покращень” народ може спитати: “Де гроші, Зін?”. І гроші немалі — десь 80 млрд грн разом з витратами державних монополій.
Проте найгірше, що цирк поїхав, а клоуни лишилися. Бо особливо смішні видатки на Національне агентство з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу. Треба сказати, клоуни ці недешеві — 1 млрд 36 млн грн.
А загалом у 2013 році влада запланувала здерти з країни 361 510 089 000 і ще 100 наших гривень. Аби народ їх більше не побачив?
Андрій ПИШНИЙ
Что скажете, Аноним?
[15:06 24 ноября]
[11:45 24 ноября]
[08:15 24 ноября]
12:30 24 ноября
12:00 24 ноября
11:30 24 ноября
10:00 24 ноября
08:30 24 ноября
[16:20 05 ноября]
[18:40 27 октября]
[18:45 27 сентября]
(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины
При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены
Сделано в miavia estudia.