Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Шість разів відміряли — результат той самий

[13:52 09 февраля 2010 года ] [ Україна молода, №24, 9 февраля 2010 ]

У другому турі екзит—поли показали схожі підсумки.

Під час другого туру виборів проводилося одразу шість екзит—полів. Така кількість — це певний перегин демократії. Та все ж варто підкреслити як позитив той факт, що всі без винятку опитування показали приблизно однаковий результат: по—перше, вони демонструють перемогу Віктора Януковича, по—друге, різниця між показниками кандидатів, за даними різних контор, не перевищує 1,5%. “Це велика точність”, — зазначила в коментарі “Україні молодій” науковий керівник Фонду “Демократичні ініціативи” Ірина Бекешкіна.

Станом на вчорашнє обіддя (коли в Центрвиборчкомі було опрацьовано 98,5% бюлетенів) найбільш близькими до офіційних результатів виглядали дані Національного екзит—полу, що проводили Фонд “Демократичні ініціативи”, Київський міжнародний інститут соціології та Центр Разумкова, а також дослідження, що проводилось на замовлення “Шустер студіо”.

Згідно з Національним екзит—полом, у другому турі за Віктора Януковича проголосувало 48,5 відсотка виборців, а за Юлію Тимошенко — 45,7%; “проти всіх” — 5,6%. Було опитано 16 332 респондентів на 300 виборчих дільницях; загальна похибка не перевищує 2,5%.

Слід відзначити, що в першому турі дані Національного екзит—полу якраз навпаки дали найбільший крен убік, порівняно з офіційними підсумками. Перед другим туром соціологи міркували над тим, щоб змінити методологію опитування. Але технологію залишили незмінною: інтерв’юери опитували кожного шостого виборця на вибраних дільницях.

“Ця методика більш тонка, вона не пов’язана з озиранням на явку: вона сама й “контролює” явку, — зазначила в коментарі “УМ” Ірина Бекешкіна. — У першому турі ми не могли повноцінно застосувати цю методику. Цього разу на дільницях працювало по три інтерв’юери, а минулого разу — по два”. Пані Ірина каже, що 17 січня соціологи не встигали опитати кожного шостого, особливо в містах середніх розмірів (не в обласних центрах). “У нас вийшов недобір по містах. Насамперед це стосується Сходу і Півдня”, — пояснила Бекешкіна.

Ще один крок до точності — у другому турі соціологи виконали план по кількості охоплених дільниць: інтерв’юери працювали на 300 ДВК, а в першому турі через недофінансування їхню кількість довелося скоротити до 240. Цього разу проблем із грішми не було.

Студія Шустера застосовувала схожу методику опитування, що й соціологи Національного екзит—полу. За даними дослідження “Шустер студіо”, Віктор Янукович отримав підтримку 48,7% виборців, а Юлія Тимошенко — 45,6% (“проти всіх” — 5,7%). Було опитано 20 000 осіб на 350 дільницях.

Телеканал “Інтер”, який замовляв екзит—пол і в першому турі, цього разу вирішив провести... аж два! Опитування Центру соціальних і маркетингових досліджень “Соціс” виявило в Януковича 49,6%, а в Тимошенко — 44,5% (проти всіх — 5,9%). Дані екзит—полу фонду “Громадська думка” (“ФОМ”) і Ukrainian Sociology Service продемонстрували схожі результати: у Януковича — 49,7%, у Тимошенко — 44,6%, не підтримали жодного кандидата — 5,6%. У першому турі ці три контори працювали на один екзит—пол. Що ж до репрезентативності, то “Соціс” опитав 20 тисяч виборців більш ніж на 600 дільницях, а дует “ФОМ” і USS — 15 тисяч респондентів на 300 ДВК.

Опитування на виході з дільниць замовляв ще один телеканал — ICTV. За даними дослідження, що провела соціологічна компанія GFK, Віктор Янукович набрав 49,3%, а Юлія Тимошенко — 45,3%. Всього опитано 21 635 виборців.

Шостий екзит—пол проводила компанія Research & Branding Group. Як завжди буває в R&B, Янукович переважає найбільше і майже перевалив за 50—відсотковий бар’єр. За Тимошенко проголосували 44,8%. Усього було опитано 10 000 виборців на 500 дільницях.

Володимир СЕМКІВ

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.