Про це йдеться у проекті наказу міністерства, розміщеного на Федеральному порталі проектів нормативних актів, — повідомляє obozrevatel.com.
Відповідний лист морським агентам уже розіслав в.о. капітана морського порту Керчі. Отримав цю інформацію через ЗМІ та Київ.
Зокрема, повідомляється, що після установки мостових арок під ними можуть пройти судна, довжина яких не перевищує 160 метрів, ширина — 31 метр, надводний габарит — 33 метри. Осадка судна повинна бути не більше 8 метрів. Такі обмеження обурили українську сторону, адже Росія не погоджувала з Києвом заборони і обмеження для суден, які заходять в акваторію Азовського моря в українські порти через Керченську протоку. Позицію України в інтерв’ю DW пояснив заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк.
Ви вже прорахували можливі збитки, які Україні може нанести будівництво Росією моста і подальші обмеження судноплавства через Керченську протоку?
Обмеження введені односторонньо. Ніхто з України цього не погоджував. Україна вийшла з переговорів щодо будівництва Керченського моста ще в 2013 році. З нашого боку його зведення не розглядається взагалі. Ті параметри осадки, які самостійно встановлює Росія, можуть завдати значної шкоди нашим Бердянському і Маріупольському торговим портам на Азовському морі. Туди заходять судна з мінімальною осадкою 9,6 метрів, а максимальною — 14. Це великі кораблі типу “Панамакс”.
При цьому Росія встановлює максимальну осадку у 8 метрів. Це приблизно судно розміром як два корабельних буксири. Думаю, в період заборони судноплавства ми будемо мати проблеми, адже судна уже зафрахтовані на півроку вперед. Ми порахували, що збитки тільки за ці 23 дні складуть півмільярда гривень, які недоотримають наші державні порти. Що буде далі, коли вони побудують міст і ці обмеження будуть постійними? Відповіді поки немає.
Яких заходів вживає Україна?
Ми провели екстрене засідання в Міністерстві інфраструктури, невідкладно звернулися в МЗС, щоб дипломати підготували ноту протесту і вживали заходів щодо залучення міжнародної спільноти, щоб не допустити в односторонньому порядку введення обмежень при будівництві цього мосту. Також ми підготували звернення до Міжнародної морської організації (IMO) ООН, оскільки Росія грубо порушує безпеку судноплавства на морі.
У чому саме полягають порушення безпеки судноплавства?
Мова йде про льодову кампанію. Взимку Азовське море частково замерзає. Якщо Росія почне будівництво по судноплавному ходу, то лід на мостових палях буде затримуватися і будуть утворюватися льодові затори. Через це взимку рух по Керч-Єнікальському каналу, єдиному шляху для проходження Керченською протокою великих кораблів, буде закрито взагалі. А це ворота Азовського моря. Воно буде штучно перекрите: не буде ні входу, ні виходу з нього.
У Росії ж теж є порти на Азовському морі — Таганрог, Ростов-на-Дону. Зазначені обмеження будуть діяти і для кораблів, які заходять і в ці порти?
У нас металургійні комбінати везуть у Маріупольський порт сировину, звідти відправляють металопродукцію на експорт. Для цього задіюються великі судна типу “Панамакс”, які приймають на борт по 100 тисяч тонн. Російські порти на Азовському морі не переправляють особливо великих вантажів. Можливо, вони хочуть побудувати розвідний міст, але ми не бачили офіційного проекту. Він із нами не узгоджувався.
Який обсяг перевалки вантажів у Маріупольському та Бердянському портах?
У травні цього року Маріупольський порт відвантажив 979 тисяч тонн вантажів, Бердянський — майже 197 тисяч тонн. Основна частина вантажів іде на експорт. За місяць у ці порти було понад 110 суднозаходів. В основному це металургійна продукція, зернові культури, масло, глина.
Якщо відправка вантажів морем із Бердянського і Маріупольського портів буде перекрита, чи є можливість доставляти продукцію з приазовського регіону по суші?
Є залізнична гілка Камиш-Зоря-Волноваха, яка йде у бік Маріуполя. Можна продукцію металургійних комбінатів, агропромислового комплексу доставити до Чорного моря — в порти Херсона, Миколаєва, Ольвії, Одеси. Але наскільки це буде рентабельно? Яка ціна буде тієї продукції? Чи буде це вигідно підприємствам, які працюють зараз поблизу портів? Я думаю, це будуть шалені збитки для бізнесу і для наших державних портів.
Про будівництво Росією Керченського моста було відомо і раніше. Чому тільки зараз ви забили на сполох і почали рахувати збитки?
Ми ж не відстежуємо їх будівництво. Як тільки ми отримуємо інформацію про одностороннє введення обмежень, то оперативно реагуємо.
У вас є контакти з міністерством транспорту Росії?
— Які можуть бути контакти з державою-агресором? У нас немає ніякого контакту з російською стороною. Ми отримуємо інформацію зі ЗМІ. Офіційно Україну ніхто не ставив до відома. Усе робиться в односторонньому порядку з порушенням усіх міжнародних угод.
Складається враження, що зараз для України ситуація патова. Як ви бачите вихід із неї?
Ми розраховуємо на підтримку Міжнародної морської організації. Ми доповіли про ситуацію президентові і прем’єр-міністрові України. Думаю, що все буде вирішуватися шляхом переговорів на вищому рівні.
Что скажете, Аноним?
[22:42 14 октября]
[21:06 14 октября]
[20:13 14 октября]
20:00 14 октября
18:40 14 октября
18:30 14 октября
18:20 14 октября
18:10 14 октября
[18:45 27 сентября]
[09:45 17 сентября]
[14:35 10 сентября]
(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины
При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены
Сделано в miavia estudia.