Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Небезпечні маршрутки: хто нас возить?

[07:06 22 июля 2011 года ] [ Українська правда, 21 липня 2011 ]

Машрутки вже стали звичним явищем в житті українських міст. Щодня аби дістатися до роботи чи на навчання ми користуємося цим видом транспорту, однак мало хто з нас замислюється над тим, чим може закінчитися ця поїздка.

Навіть якщо не дивитись офіційну статистику, достатньо переглянути кілька випусків телевізійних новин, щоб зрозуміти — саме маршрутки частіше за інший громадський транспорт стають “героями” ДТП, причому часто — їх винуватцями.

Як повідомили “Українській правді. Життя” в Державтоінспекції, з початку року в Україні з вини водіїв автобусів зареєстровано 158 ДТП. В них загинули 16 людей та ще 320 отримали поранення. Причому водії відбулися малою кров'ю — до адміністративної відповідальності за порушення Правил дорожнього руху притягнуто більше 39 тис. водіїв автобусів, у тому числі 241 за керування в нетверезому стані. Рішенням судів 34 водіїв позбавлено права керування.

Не менш показова статистика і в столиці. За даними столичного управління ДАІ, з початку року поточного року за участю автоперевізників у Києві скоєно 30 (у минулому році — 55) ДТП, в яких одна людина загинула (у 2010-му — 6) та 30 (у 2010-му — 84) травмовано. З вини водіїв пасажироперевізників Києва станом на 1 липня 2011 року скоєно дев'ять ДТП, в яких одна людина загинула та 13 — отримали травми.

Також у червні столична ДАІ зафіксувала 3 800 порушень законодавства з боку водіїв автобусів. Найбільш розповсюдженими стало відхилення від встановленого маршруту, порушення правил зупинки під час висадки пасажирів та перевищення швидкості. Ба більше — 85 водіїв виходили на маршрут без необхідних документів, а 14 взагалі сіли за кермо в нетверезому стані. Однак покарання за ці порушення — ті самі адміністративні протоколи.

За даними ДАІ, частіше за усе водії, в погоні за грошима перевищують швидкість і зупиняються, де заманеться. Водії зізнаються — про обережність на дорозі забувають, бо в кожного є план — в день мають заробити орієнтовно тисячу гривень залежності від маршруту. Тому і поспішають, аби підібрати якомога більше пасажирів.

Також в ДАІ нарікають на те, що часто водії сидять за кермом по півдоби без відпочинку. Юристи кажуть, що за процедурою водії кожного ранку повинні проходити медогляд — лікар має дати висновок, що водій тверезий і відпочив, тож може сідати за кермо. Однак самі водії визнають, що ця процедура перетворилася на формальність, медогляд проходять одиниці, а за кермо сідають вже втомлені, бо попередня зміна закінчилася пізно, а нова почалася рано. Таким чином, іноді водій може працювати по 10 годин без перерви. Про обережність і уважність годі і говорити.

Ще одна проблема українських маршруток — відсутність кондуктора. Виходить, що водій має слідкувати за дорогою і одночасно давати здачу. Юристи навіть жартують, що в результаті еволюції у водія з'явилася третя рука. Але стає зовсім не смішно, коли така “універсальність” водіїв стає причиною аварій та загибелі людей.


Порушували, порушують і будуть порушувати

Втім, в Асоціації приватних перевізників “Столиця” усі звинувачення відкидають. За словами її очільника Валерія Липецького, правила порушують усі водії, а не тільки водії маршруток. “Маршруток в Києві в рази менше, ніж автомобілів. Тож якщо говорити про відсоток порушень, то їх буде ще менше”, — каже він.

Липецький зазначає, що окрім людського фактора на якість перевезень вливає і технічний стан автобусу: “Машина зношується, треба вчасно робити ремонт, міняти запчастини. Однак зараз на це немає грошей. При діючих тарифах і цінах на паливо дуже важко підтримувати нормальний технічний стан машини, а від цього залежить безпека”.

Водночас представник перевізників зауважує, що їздити зараз в маршрутках стало безпечніше, а загальна кількість порушень і постраждалих в ДТП за участю маршруток, в цьому році у порівнянні з минулим зменшилась.

“10 років тому їздити в маршрутках було набагато небезпечніше, ніж зараз. Тоді були зовсім інші машини. Зараз і ми, і ДАІ працюємо над покращенням якості перевезень. Тож рівень безпеки перевезень підвищується”, — стверджує Липецький.

Заборонити усіх

Однак юристи налаштовані менш оптимістично. За словами адвоката Київської обласної кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури Олега Веремієнка, в його практиці було кілька справ, героями який були постраждалі в ДТП за участю маршруток. Такі дорожньо-транспортні пригоди відбуваються тому, що фактично перевізників ніхто не контролює, а законодавство застаріло і дозволяє перевізникам порушувати та уникати покарання, заявив він “Українській правді. Життя”.

Адвокат згадує кілька справ з практики. Суди по них тривають вже кілька років. “У нас суди — найвищий пілотаж. Треба багато свідків, експертиз, це дуже тривала за часом і грошима процедура. Тож в суди українці, які стали жертвами ДТП за участю маршруток, звертаються не часто”, — каже Веремієнко.

Єдиний вихід з ситуації він бачить в кардинальних мірах: “Якщо на маршрутки немає жодної управи, їх треба заборонити і вигнати з міста”.

Що робити після ДТП?

Усім постраждалим юристи радять для початку зібрати докази, що вони перебували в маршрутці під час ДТП.

“Треба мати докази, знайти свідків, які підтвердять, що постраждалий був у цій маршрутці. Це можуть бути пасажири, талон з номером та серією, яка є у перевізника. Також треба сфотографувати або зняти на відео місце пригоди, можна навіть на мобільний телефон. Потім це стане доказом”, — каже Веремієнко.

Адвокат наголошує на тому, що постраждалий має зафіксувати, хто приїздив на місце ДТП з ДАІ і з якого саме відділку. Це, за його словами, необхідно для того, щоб потім можна було звернутися із заявою в ДАІ, аби пасажира визнали потерпілим.

Також Веремієнко радить збирати усі чеки з аптек, лікарень та зіпсовані речі, які можуть стати в суді доказом того, що пасажир дійсно постраждав в результаті ДТП.

Зібравши цю доказову базу можна звертатися до юристів, аби вимагати покарання для винуватця ДТП і відшкодування збитків. Втім, назвати суму, яку постраждалі можуть отримати, адвокат не зміг.

“Фіксованих цін по компенсації в Україні немає. В США життя людини, яка загинула в ДТП, — це медична страховка. Тож там можуть виплатити близько $200-250 тис. У нас про такі суми навіть не йдеться — платять в кількадесят разів менше”.

Ольга РИБАК

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ

SpaceX запустила частную миссию к Луне. Как развивается космическая гонка миллиардеров Маска и Безоса?

[07:00 16 января]

[BBC News Русская служба, 15 января 2025]

Основатель Amazon Джефф Безос и его компания Blue Origin вот-вот запустят ракету New Glenn. Запуск должен был состояться еще в понедельник, но был отложен по техническим причинам — и, скорее всего, произойдет в ближайшие дни. Все это происходит на фоне успехов SpaceX Илона Маска: компания в прошлом году совершила прорыв, посадив часть гигантского корабля Starship прямо на стартовую площадку. А сегодня ракета Falcon 9 компании SpaceX отправилась к Луне вместе с двумя посадочными модулями, созданными частными компаниями из США и Японии. Они будут исследовать лунный грунт и изучать магнитное поле земли. Компании обоих миллиардеров были основаны более 20 лет назад. SpaceX значительно опередила конкурента за последние годы, но успешный запуск New Glenn может сократить отставание.

НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.