Оператор зв'язку “Київстар” оприлюднив перші результати своєї роботи після фактичного об'єднання з компаніями Golden Telecom та “Українські радіосистеми” — торгівельна марка Beeline.
Підприємство, хвалячись статусом лідера ринку, визнало, що сконцентрувало у своїх руках більшу його частину.
Точніше, навіть не сам “Київстар”, якого формально уже не існує, а так звана Українська бізнес-одиниця — УБО — компанії “Вимпелком”, акціонерами якого є російська “Альфа-груп” і норвезький Telenor.
Схоже, саме “Альфа” керує “Київстаром”. Про це свідчать деякі непрямі дані, зокрема, перехід з європейського на російський стандарт обліку абонентів.
Про монополію “Вимпелкому”, зокрема, свідчить статистика його досягнень: він отримує більше половини мобільних прибутків і обслуговує більше половини мобільних абонентів України.
Зручно вмостилися
Директор “Київстару” з маркетингу Тарас Пархоменко зазначив, що частка абонентів Beeline у сукупній базі “Київстару” складає лише 10%. Отже, головний виграш оператора — не у нарощуванні частки ринку, а в інших факторах.
По-перше — отримання значного радіочастотного ресурсу. У багатьох регіонах України смуги частот, якими користувалися “Київстар” та “Білайн”, є сусідніми. Відтак їх власник має можливість запускати нові стандарти зв'язку — 3G та 4G.
В інших областях частоти розрізнені, тому “Київстар”, імовірно, добиватиметься упорядкування частотного ресурсу.
По-друге — значне зміцнення на ринку фіксованого доступу до інтернету. “Від Golden Telecom успадкований напрямок роботи з корпоративними замовниками. Від УРС — FTTB-мережа, орієнтована на масовий сегмент”, — зазначає аналітик консалтингової компанії Netton CG Роман Хіміч.
“Київстар” скоро буде гравцем номер два на ринку широкосмугового доступу після “Укртелекому”. Це єдиний з мобільних операторів, у якого є стратегія розвитку цього сегмента, а також єдиний, крім “Укртелекому”, у кого є магістральні мережі”, — відзначає аналітик інвесткомпанії Concorde Capital Єгор Самусенко.
Поки що за друге-четверте місця з “Київстаром” змагаються компанії Vega та “Воля”, але обидві ці структури є конгломератами куплених місцевих провайдерів, які до ладу поміж собою не об'єднані, уточнює експерт.
“Київстар” же — цілісна компанія, яка працює за єдиними правилами, і це допоможе їй розвиватися швидше за інших учасників ринку”, — додав Самусенко.
Оманлива дешевизна?
Тепер кожен крок монополіста виглядає ризикованим і підозрілим, але наразі компанія не потрапила у поле зору Антимонопольного комітету.
Видача дозволу АМКУ на об'єднання операторів після зауважень екс-глави відомства Олексія Костусєва про небажану концентрацію ринку свідчить, що власник об'єднаного оператора компанія “Вимпелком” домовилася з чиновниками.
Проте потенційно будь-яке подорожчання послуг може трактуватися як зловживання монопольним становищем, а зниження цін — як неконкурентні дії.
Поки що “Київстар” схиляється до другого варіанту. Так, за словами Пархоменко, намагаючись впоратися із скороченням кількості абонентів, його компанія улітку запустила дешевий тариф, який дозволив наростити абонентську базу.
“Такий тариф несе ризики для економіки оператора, оскільки передбачає дотування дзвінків на зовнішні мережі. Це призвело до того, що “Київстар” має позитивний баланс інтерконекту з усіма конкурентами, тобто сплачує їм за свій вихідний трафік. Така практика не може не підірвати прибутковість компанії. Чи є це антиконкурентною дією — питання для дискусії”, — міркує Хіміч.
На його думку, антимонопольному відомству слід регулювати роботу “Київстара”, але не втручаючись у конкретні тарифи, а звертаючи увагу на активність компанії, яка має суттєву ринкову міць.
Чи довго протримаються інші
Інші оператори справді втратили позиції після того, як “Київстар” об'єднався з УРС. Особливо постраждала, як видно з наведених діаграм, компанія “Астеліт” — торгівельна марка life:), 45% якої належить корпорації System Capital Management Ріната Ахметова, а решта — турецькому Turkcell.
Потенційно невдачі цього оператора могли бути пов'язані з тіньовим контролем “Альфа-груп” над турецькою стороною. Який підтверджується тим, що призначений на початку грудня виконавчий директор “Астеліту” Олександр Барінов раніше очолював “Українські радіосистеми”.
Однак аналітики не схильні називати цього менеджера ставлеником росіян. Проблеми у розвитку “Астеліту” спричинені іншими факторами, кажуть вони.
“СКМ не має стратегії конкурентної боротьби і знань у царині телекомунікацій. Є складнощі у стосунках СКМ і Turkcell, у тому числі перешкоди, які чинить “Альфа-груп”, користуючись впливом на турецьку сторону”, — вважає Хіміч.
Тож реальний вплив “Альфа-груп” на телекомунікаційний ринок України ще більший, ніж декларована ринкова частка “Вимпелкому”.
Зате справжнім її конкурентом, не рахуючи так само російського МТС, може стати партнер “Альфи” по “Астеліту” — СКМ, якщо правдиві версії щодо того, що єдиний претендент на купівлю державного “Укртелекому” діє в інтересах Ахметова.
Артем ЗАХАРЧЕНКО
Что скажете, Аноним?
[15:06 24 ноября]
[11:45 24 ноября]
[08:15 24 ноября]
15:45 24 ноября
12:30 24 ноября
12:00 24 ноября
11:30 24 ноября
10:00 24 ноября
[16:20 05 ноября]
[18:40 27 октября]
[18:45 27 сентября]
(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины
При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены
Сделано в miavia estudia.