Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Машина в умі, а велосипед — на балконі Машина в умі, а велосипед — на балконі

[12:16 29 декабря 2012 года ] [ Урядовий кур єр, 29 грудня 2012 ]

Українці не поспішають купувати нові авто.

Продаж нових легкових автомобілів наступного року в Україні становитиме 230—240 тисяч. Таку думку висловлюють експерти цього ринку. Торік порівняльне прогнозування становило більше. Тобто вітчизняні автолюбителі мали б придбати приблизно 250 тис. автомашин.

Проте за 10 місяців цього року реалізація легкових автомобілів збільшилася незначно — менше за очікування, які закладали в планових показниках автодилери і виробники. Отже, за попередніми підсумками, на кінець цього року продаж виготовлених в Україні автомобілів і завезених із-за кордону (нових) зросте не більш ніж на 5—8% прогнозу.

Приблизно стільки становитиме й реалізація в наступному році, як стверджують фахівці. Вони називають кілька причин, які не дали й не дадуть можливості справдитися оптимістичному прогнозу. Насамперед нестабільність економічного зростання, підвищення ставок автокредитів, девальваційні очікування покупців, невирішене питання про утилізаційний збір на авто з Російською Федерацією разом з можливими проблемами, що виникнуть із СОТ у плані введення утилізаційного збору на авто, які імпортуються з країн цієї організації.

Кому довіряти?

“Український ринок легкових автомобілів у 2013 році за збереження нинішньої ситуації, зокрема щодо курсу валют і податків, у кращому разі збережеться на рівні цього року”, — вважає директор компанії “Ніссан Україна” Андрій Нестеренко. А ось на вартість авто може вплинути введення Україною утилізаційного збору. Європейська асоціація автовиробників уже прийняла рішення, що в разі введення подібних правил вона вимагатиме від своїх урядів введення санкцій проти українського експорту.

У свою чергу вітчизняні автовиробники, частка яких у загальному обсязі авторинку постійно скорочується і становить 18,5%, гадають, що введення цього збору дасть їм можливість зберегти робочі місця, наростити виробництво і завантажити потужності. Нині цей показник становить не більш ніж 20%. А найбільші з виробників автівок — корпорації “Богдан” і “Укравтопром” — на кінець цього року навіть не планували їх виробництво.

Прогнозуючи обсяг продажу нових авто за підсумками цього року, в коментарі для ЗМІ директор департаменту “НІКО Менеджмент” Ярослав Вовк сказав, що, найвірогідніше, наступного року залишимося на рівні 2011-го, ймовірне зростання не перевищить усього 5%. Він також вважає, що головними чинниками, які вплинули на низький рівень продажу автомобілів, є дороге і малодоступне кредитування.

“Споживачі не відчувають достатньої впевненості в завтрашньому дні й не готові купувати за таких умов машини, люди чекатимуть більшої стабільності”, — твердить Ярослав Вовк.

Скільки коштуватимуть ключі від омріяної машини? Фото з сайту decarlada.ru

Фінустанови констатують…

Тим часом представники банківського сектору кажуть, що кредитування в цьому сегменті ринку розвивається непоганими темпами. “Наші оцінки оптимістичні: якщо проаналізувати ринок кредитування, то ставки справді вищі, ніж у 2011 році. Але при тому обсяги їх видачі такі самі, що й торік. Ринок утримався на потрібному рівні, бо попит зберігся. Багато клієнтів приходять з великим початковим внеском, тобто це ті, хто продав старе авто і готовий купити в кредит нове”, — таку думку висловив один із керівників кредитного департаменту провідного вітчизняного банку.

Говорячи про вартість кредитів, банкіри зазначають, що за довгостроковими позиками можливе впровадження банками плаваючих ставок, прив’язаних до індексу ставок за депозитами фізосіб і політикою Нацбанку в цій царині.

Перспективи розвитку автокредитування, а з ним і автопродажу пов’язані не лише зі ставками та вимогами до позичальників, а і з розвитком субсидованих автовиробниками кредитних програм. Сьогодні таку можливість пропонують кілька відомих автомарок. І їхні прогнози для наступного року тут дуже оптимістичні: 20% зростання видачі кредитів порівняно з нинішніми.

Наприклад, “Renault” в Україні 25% авто уже продає в кредит. “Близько 400 кредитів на місяць ми видаємо за двома брендами (Renault і Nissan). Такі кредитні програми — це майбутнє для клієнтів автокредитування, і в 2013 році ці обсяги можуть зрости”, — так прокоментували ситуацію для ЗМІ у RCI Financial Services України.

Можливо, така практика придбати автомашину збільшить показники реалізації. Водночас це один із небагатьох оптимістичних варіантів. Час вкаже, яким шляхом ідемо.

Віталій ЧЕПІЖКО

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.