Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

“Газпром” заправить українців

[12:44 22 декабря 2011 года ] [ Економічна правда, 22 грудня 2011 ]

“Газпром нафта” вирішила вийти на український ринок, щоб продавати в роздріб бензини і дизельне паливо. Експерти пророкують посилення конкуренції та швидке поглинання однієї або декількох великих мереж АЗС, що працюють в Україні. Поки що неясно, чи буде ввозитися пальне з Росії чи з інших країн.

В Україну прийде державна нафтова компанія Росії — “Газпром нафта”.

“Для оцінки можливостей і перспектив розвитку компанії на ринку паливного рітейлу України “Газпром нафта” прийняла рішення почати входження на цей ринок з проекту франчайзингу, — повідомили “Економічній правді” в прес-службі “Газпром нафти”. — На першому етапі мова йде про декілька АЗС, заново побудованих під брендом “Газпромнафта” (бренд пишеться разом, на відміну від назви компанії — “ЕП”). Ці станції будуть відповідати типовим форматам автозаправних станцій компанії і діяти в повній відповідності до стандартів обслуговування мережі АЗС “Газпром нафти”.

Нашим громадянам, як і російським, ця компанія більше відома як колишня “Сибнефть”, яка спочатку належала Борису Березовському, потім його опонентові Роману Абрамовичу, а лише потім була викуплена Групою “Газпром”.

Сьогодні російський монополіст контролює близько 96% нафтової компанії, а ще близько 4% її акцій обертаються на фондовому ринку.

Прихід цієї компанії в Україну не є раптовим рішенням. Він повністю вписується в стратегію розвитку до 2020 року, яка була затверджена ще три роки тому.

Зокрема, стратегія передбачає, що роздрібні продажі на ринках РФ і СНД зростуть за рахунок розширення обсягу реалізації через мережу АЗС (власних, франчайзингових та орендованих), а також через розвиток виділених бізнесів: реалізація авіаційного пального, мастильних матеріалів, бітуму, нафтохімії та бункерування.

“В області збуту нафтопродуктів стратегічними цілями компанії до 2020 року є: продаж 40 млн тонн нафтопродуктів через маржинальні канали збуту в Росії і за кордоном, зростання середнього прокачування АЗС на 20% і подвоєння частки супутніх товарів і послуг у виручці” , — повідомляють в компанії.

Прихід “Газпром нафти” в Україну більше політичне рішення, ніж економічне. За словами учасників ринку, опитаних “ЕП”, в Україні спочатку з'являться лише кілька заправок у Васильківському районі Київської області.

Судячи з того, що вони будуть будуватися на умовах франчайзингу, в Україну “Газпром нафта” прийде не самостійно, а через місцевого партнера. Хто виступить її партнером, нам поки що невідомо.

Навіть якщо відкинути політичну версію про посилення позицій “Газпрому” в Україні (особливо у зв'язку з газовими переговорами), то прихід “Газпром нафти” виправданий. На думку керівника консалтингової компанії UPECO Олександра Сіренко, російських операторів приваблює на українському ринку маржа операторів, яка виросла на третину в порівнянні з 2010 роком.

Після проекту під Васильковом послідують інші. “Роздрібний український ринок дуже перспективний: кількість машин на 1000 осіб в Україні значно нижча, ніж у Європі і навіть РФ, — вважає віце-президент з продажу, трейдингу і логістики ТОВ “ТНК-BP Коммерс” Олена Алєксєєва. — З точки зору роздрібної торгівлі цей ринок буде тільки розвиватися”.

Експерти не виключають, що після остаточного рішення “Газпром нафти” на ринку може відбутися ряд поглинань. Цю точку зору підтверджує те, що в 2010 році компанія купила роздрібну мережу в Казахстані.

На думку керівника компанії “А-95” Сергія Куюна, “Газпром нафта”, в разі позитивного рішення щодо повномасштабного виходу на ринок України, зробить це шляхом покупки великої мережі, що вже працює на ринку.

“Є ймовірність того, що одна або кілька великих роздрібних мереж найближчим часом змінять власника, — прогнозує Геннадій Рябцев. — Хоча покупка невеликих регіональних мереж є прийнятним варіантом”.

Хоча не варто виключати і ймовірності поступового створення мережі з невеликих гравців ринку. “Російська компанія може піти як шляхом поглинання регіональних мереж по 10 — 20 станцій, так і великих національні компанії, які присутні у всіх регіонах”, — вважає Сіренко.

“У разі входження в Україну “Газпром нафти” на ринку з'явиться новий сильний бренд, який посилить конкуренцію, вважає Сіренко. — Протягом останнього року компанія посилює свої позиції на російському ринку, змінюючи формат своїх АЗС і в даний момент проводить переобладнання заправних комплексів”.

Варто підкреслити, що в планах “Газпром нафти” немає пункту про купівлю або будівництво власного НПЗ в Україні. Хоча в стратегії зазначено намір наростити переробку за кордоном на 25-30%.

“Те, що компанія заходить в роздрібний ринок, а не в переробку, підтверджує, що українська переробка збиткова, — каже Алєксєєва. — І сусідні країни використовують український ринок для збуту власних нафтопродуктів, монетизуючи свої переваги”.

Поки не зрозуміло, звідки АЗС “Газпром нафти” завозитимуть бензини і дизпальне.

“Питання в тому, за рахунок чого будуть забезпечуватися обсяги: за рахунок власних нафтопродуктів або імпортних поставок?” — запитує Алєксєєва.

У гіршому випадку, вихід “Газпром нафти” на український ринок означає, що на ринку в надлишку з'явиться російський продукт.

Як відомо, російське пальне набагато нижчої якості, ніж білоруське, литовське або румунське, який зараз представлено на ринку України.

Також, якість російського продукту поступається пальному, яке виробляється на українських НПЗ. Проте російське пальне має перевагу — дешевизну. Не виключено, що “Газпром” зуміє добитися вигідних умов ввезення пального.

“Не виключено, що слідом за “Газпром нафтою” на ринок прийде і “Роснефть”, оскільки український ринок вигідний для росіян за рахунок реалізації низькоякісного продукту за вищою ціною, ніж в Росії”, — вважає заступник директора НТЦ “Псіхея” Геннадій Рябцев.

Втім, для ввезення нафтопродуктів існує поки що більш сильна перешкода, ніж українська митниця.

“Сам продукт буде не російський. У Російській Федерації діє експортне мито на нафтопродукти, що становить 90% від розміру мита на нафту, — говорить Рябцев. — Тому вони будуть купувати нафтопродукти в Литві, Польщі, Білорусії, Румунії “.

У цьому випадку, українським автомобілістам не варто боятися, що їм заллють низькоякісне пальне.

Є ще один варіант. У разі купівлі великої мережі не варто виключати, що російська компанія зможе використовувати давальницьку схему переробки нафти в Україні.

“Маючи сильні ресурси в Росії не варто виключати виробництва нафтопродуктів за давальницькою схемою на українських НПЗ, — говорить Сіренко. — Логіка підказує, що претендентів всього лише два. І обидва заводи мають можливість отримувати нафту по трубі або залізничним транспортом”.

Мережа АЗС “Газпром нафта” нараховує понад 1 600 станцій в Росії, СНД і Європі. У 2010 році реалізація нафтопродуктів через АЗС компанії на внутрішньому ринку зросла на 18% і становила 3,05 млн тонн.

Данило НЕСТЕРОВ

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.