Теперішні успіхи і майбутні плани найдорожчої компанії у світі розглядав The Economist. Forbes вибрав головне з тексту
На піку популярності доходи від айфонів складали дві третини від загальних доходів Apple, а в останньому кварталі цей показник впав до близько половини. Інженери компанії працюють над різними ґаджетами, які одного дня можуть затьмарити популярність смартфонів, але наразі Apple вже визначився із одним великим напрямом своєї діяльності. Все більше доходів і прибутків компанія отримує не від продуктів, а від послуг.
Історія компанії показує, що вона знає, як робити продукти: спочатку були компʼютери, потім айподи, далі вона дала нам айфони, які стали візитівкою Apple. У 2015-му продажі айфонів склали $155 млрд, що вдвічі більше за загальні продажі усього іншого, що виробляла компанія.
Проте, згідно із аналітичною фірмою IDC, світовий ринок смартфонів досяг стадії плато, і ця ж фірма прогнозує, що в наступні чотири роки зростання не буде. Айфон ще може поборотися за європейський ринок, де на нього припадає лише чверть проданих смартфонів (в Америці половина куплених смартфонів — це айфони), але часи карколомного щорічного зростання позаду.
У Apple є й інші ґаджети, які стали лідерами ринку, наприклад, AirPods і Apple Watch. Минулого року саме ці та інші аксесуари принесли Apple десяту частину його доходів. Також 2023-му компанія очікує запуск свого першого шолому віртуальної реальності.
Крім того, Apple робить інтерфейси для автомобілів і одного дня може почати будувати і самі автівки. Дехто в компанії передбачає, що робота Apple у сфері охорони здоровʼя може зрештою стати одним із найбільших досягнень компанії.
Стратегія на майбутнє
Наразі Apple продав 1,8 мільярда пристроїв у світі. Тепер же він продає іншим компаніям доступ до власників тих пристроїв, а також переконує самим власників купити підписки на послуги Apple. Як сказав головний фіндиректор Apple, продані ґаджети від Apple — це “потужний двигун для нашого бізнесу послуг”.
І ця стратегія працює. Минулого року послуги принесли Apple $68 млрд доходу — це 19% від загальних доходів компанії. А в останньому кварталі на послуги припало взагалі 24% загальних доходів.
Apple не розкриває деталі своїх заробітків на послугах, тому доводиться покладатися на аналітичні фірми. За даними Sensor Tower, найбільше серед послуг Apple заробляє на комісійних від свого магазину застосунків — минулого року це принесло компанії можливо $25 млрд.
Друге місце ймовірно займає плата від Google за те, щоб бути пошуковиком за замовчуванням на пристроях від Apple. У 2020-му це принесло компанії $10 млрд, а за цьогорічними розцінками Apple може отримати близько $20 млрд.
Дослідницька фірма eMarketer вважає, що рекламний бізнес Apple принесе компанії цього року майже $7 млрд.
Решту доходів приносять послуги за підпискою: найуспішнішими є добре відомі iCloud, Apple Music і Apple Care, а також більш нові Apple TV+, Apple Fitness, Apple Arcade і Apple Pay.
Компанія продовжує розвивати послуги за підпискою. Минулого листопада вона представила продукт для малого бізнесу Apple Business Essentials, який пропонує техпідтримку, управління пристроєм і тому подібне, а у червні оголосила про послугу “купуй зараз, плати потім”.
Apple повідомляє про 860 мільйонів платних підписників, що майже на чверть більше, ніж рік тому. Звіт за останній квартал показав, що валова маржа Apple з продуктів склала 35%, а з послуг — 72%. У 2021-му послуги принесли компанії 19% її доходів, але 31% валового доходу.
Експерти зазначають, що якщо Apple і далі розвиватиме свій бізнес послуг, то зможе додати $1 трлн до $2,6 трлн своєї ринкової капіталізації. В середньому користувач Apple витрачає $10 на послуги компанії (включно із покупками в AppStore), а це значно менше, ніж витрати на LinkedIn чи Peloton.
Продані ґаджети від Apple — це потужний двигун для нашого бізнесу послуг.
Лука Маестрі, головний фінансовий директор Apple
Поки що ринок ставиться до Apple як до компанії, що займається пристроями. Акції Apple продаються на 18% дешевше за акції техноплатформ, таких як Alphabet, і на 49% дешевше за стримінгові сервіси, як-то Netflix. Але схоже, що Apple хоче створити репутацію компанії із надання послуг.
Скоро компанія може почати продавати свої пристрої за підпискою. У березні Bloomberg повідомив, що Apple працює над тарифним планом підписок для iPhone, який пропонуватиме регулярні оновлення “заліза” за щомісячні внески.
Але бізнес послуг більш ризикований. Споживачі не звикли підписуватися на пристрої, хоча багато хто вже платить за установки на смартфони, а це не так відрізняється від підписок. Та й підписки повинні бути такими, щоб від компанії не відвернулися ритейлери і оператори, завдяки яким Apple продає 85% своїх айфонів.
Крім того, не можна забувати про регуляторів, які прискіпливіше ставляться до сфери цифрових послуг, особливо у Європі. На додачу до цього, Тім Кук попередив, що у наступному кварталі доходи від послуг можуть впасти через “хмару”, що нависла над цифровою рекламою.
Пристрої вірогідно завжди будуть головним бізнесом для Apple. Але із майже двома мільярдами ґаджетів на руках існує не до кінця використана можливість продавати людям послуги, якими вони можуть користуватися на улюблених пристроях. А те, що люди продовжать купувати витончені продукти від Apple, не викликає сумнівів.
Что скажете, Аноним?
[12:15 25 ноября]
[10:10 25 ноября]
21:00 25 ноября
16:00 25 ноября
14:30 25 ноября
14:00 25 ноября
13:30 25 ноября
12:30 25 ноября
12:00 25 ноября
[16:20 05 ноября]
[18:40 27 октября]
[18:45 27 сентября]
(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины
При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены
Сделано в miavia estudia.