Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Чому “АероСвіт” склав крила?

[11:17 18 января 2013 года ] [ Урядовий кур’єр, 18 січня 2013 ]

Компанія збанкрутіла внаслідок кризи моделі бізнесу, в основі якої лежить монополія на ті чи інші сектори економіки.

Збитки від банкрутства “АероСвіту” для туристичних операторів можуть оцінюватися в розмірах 1—2 компаній до $50—100 тисяч. Це невеликі гроші. Тому банкрутство “АероСвіту” не зробить істотного впливу на туристичний сезон 2013 року. Таку думку висловив голова Всеукраїнської асоціації туроператорів України Ігор Голубаха на засіданні “круглого сто?лу” “Що відбувається на ринку авіаперевезень України” у представництві РІА Новості в Україні. За його словами, всі літні програми польотів, які складатимуть надалі, грунтуватимуться на парку літаків чартерних авіакомпаній, наприклад “Рози вітрів”, і парку МАУ, що задовольняють на сьогодні потреби туроператорів.

“Регуляторам було б корисно проаналізувати цю ситуацію і зробити управлінські висновки. Наприклад, створити фонд страхування пасажирів або інші страхові інструменти, щоб подібні банкрутства проходили цивілізовано”, — вважає експерт Національного інституту стратегічних досліджень при Президентові України, керівник міжнародного економічного департаменту Ірина Клименко.

Якби на вітчизняному ринку авіаперевезень існувало кілька компаній, вони могли б у разі корпоративної катастрофи для однієї з них оперативно справитися з цією проблемою. Країни, в яких працював “АероСвіт”, мають такі механізми регулювання, тому вони безболісно пережили вихід потужного вітчизняного гравця. А от по вітчизняних пасажирах, де рівень монополізації авіаперевезень оцінюють в 65%, це банкрутство вдарило боляче.

“Ситуація з “АероСвітом” — це не криза окремої галузі, а вияв кризи тієї моделі бізнесу, яка розвивалася в Україні і досягла піка свого розвитку — встановлення монополії на ті чи інші сектори (зокрема, бізнесмена Ігоря Коломойського на ринку авіаперевезень, Ріната Ахметова — на ринку металургії)”, — каже керівник центру політичного аналізу “Стратегема” Юрій Романенко.

Під впливом кризи ця модель починає тріщати. Тому, як вважають експерти, не можна допускати, щоб на зміну одному монополісту прийшов інший. Та обставина, що на сьогоднішній день в Україні простоюють побудовані під Євро-2012 об’єкти, зокрема аеровокзали та аеропорти, — це все більше підштовхує і регуляторів, і державу до того, що пора вводити “відкрите небо” і пускати сюди іноземних перевізників. Поява серйозної конкуренції в країні дасть змогу знизити ціну на авіаквитки.

Наприклад, у деяких країнах, в Іспанії, Великобританії і Угорщині, частка ринку лоукостерів (авіакомпанії економ-класу, що пропонують туристам мінімальні ціни на переліт) перевищує 50%. Нагадаємо, що переговори про вступ України до Єдиного повітряного простору з ЄС почалися наприкінці 2007 року. З 15 травня до 15 липня торік Україна ввела режим “відкритого неба” до фінальної частини чемпіонату Європи з футболу. Угода про “відкрите небо” є одним з пріоритетів у програмі зближення України з Євросоюзом.

Вікторія КОВАЛЬОВА

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.