Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Бюджетна резолюція на 2016 рік: “суцільна невизначеність”

[07:53 17 июня 2015 года ] [ Радіо Свобода, 16 червня 2015 ]

Наталія Яресько відзвітувала у Верховній Раді за бюджет-2014 і презентувала бюджетну резолюцію на 2016 рік.

Верховна Рада повернула на доопрацювання у комітет з питань бюджету основні напрямки бюджетної політики на 2016 рік. А все через їхню сирість, принаймні так стверджують депутати. Заплановані макроекономічні показники нереальні і нечіткі — критикували доповідь міністра фінансів Наталії Яресько парламентарі. Таку ж оцінку резолюції бюджету на 2016 рік дають і економісти.

На 18 сторінках Міністерство фінансів вмістило попереднє бачення бюджету на 2016 рік. Згідно з документом, основні напрямки бюджетної політики на 2016 рік — це виплати в повному обсязі субсидій, запровадження нової податкової системи, збільшення фінансування оборони і безпеки, продовження оптимізації у сферах освіти і медицини, а також посилення бюджетної децентралізації. Очікується також зростання ВВП на 2% і курс гривні до долара на рівні 22,5 гривень.

“Темпи зростання реального ВВП — 2%, індекс споживчих цін від грудня до грудня — 9%, індекс цін виробників — 12%, обмінний курс в середньому — 22,5 гривні за долар. Зазначені макроекономічні показники будуть уточнені з урахуванням результатів звітності за перше півріччя 2015 року”, — конкретизувала Наталя Яресько.

За словами керівника фінансового відомства, дефіцит бюджету спробують втримати у межах 3% від ВВП та надалі намагатимуться скоротити боргове навантаження на економіку за рахунок підтримки міжнародних партнерів.

Немає жодної цифри, яка б дозволила визначити соціальні стандарти — Шаповалов

На таку презентацію, не дуже схвально відреагували присутні у залі депутати. Їхні ремарки здебільшого зводились до одного: у бюджетній резолюції не вказано найважливіших показників для українців — розмірів зарплати та пенсії.

“Щодо змісту документа, який закладає основу для життя нашої країни на 2016 рік, то його можна охарактеризувати двома словами: суцільна невизначеність. У проекті немає жодної цифри, яка б дозволила чітко визначити основні соціальні стандарти: мінімальну заробітну плану та прожитковий мінімум, а без цього неможливо сформувати бюджетну та соціальну політику у наступному році. За стрімким потоком бюрократичних штампів та порожніх фраз губляться головні питання: куди йде держава, які галузі вона розвиває?” — критикував доповідь міністра Яресько депутат із групи “Воля народу” Юрій Шаповалов.

Із гострою критикою резолюції виступили і колишні регіонали.

“Настав час витягнути голову з піску і перестати розповідати не зовсім адекватні речі. Хто знає ту чудесну формулу, яка дозволить із падіння ВВП на 9% в 2015 році, дати ріст ВВП +2% у 2016-му?” — запитувала депутат від “Опозиційного блоку” Наталія Королевська.

На усі ці закиди міністр фінансів відповіла, що цю резолюцію її відомство і профільний комітет повинні були підготувати, бо це передбачено законом, а всі “розмитості” у ній через нестабільність ситуації у країні.

“Ми робимо це тому, що це закон України, і ми поважаємо закон. І дійсно, ви всі розумієте, що бюджет, який ви будете переглядати у вересні цього місяця буде набагато більш реальним, із більш суттєвими цифрами, ніж те, що ми можемо вам дати сьогодні. Ми сьогодні дали вам той прогноз, який можемо дати”, — пояснювала Яресько.

Відтак зазначений документ депутати 232 голосами направили на доопрацювання у профільний комітет парламенту.

Цифри взяті зі стелі — Гаврилечко

Експерт Фонду суспільної безпеки Юрій Гаврилечко очікування Мінфіну називає занадто оптимістичними. Зводяться вони здебільшого до задоволення запитів від МВФ, каже він.

“Цифри взяті зі стелі. Якесь зростання в наступному році ніяк не корелює з рівнем інфляції. Не зрозуміло, від чого збираються рахувати це зростання. Перший квартал цього року показав падіння ВВП на 17,6% порівняно з четвертим кварталом. У реальних цифрах це 365 мільярдів гривень. Якщо уявити фантастичну ситуацію, що ВВП не буде падати взагалі, то на кінець року ми отримаємо замість прогнозованих і закладених у бюджет на 2015 рік 1 трильйона 150 мільярдів гривень, менше ніж 1,5 трильйона. Якщо порівняти цифру, що дає Мінфін, а це більше ніж 2,1 трильйона гривень, то це ніяк не на 2% більше. Це набагато більше, ніж 1,5 трильйона. Тож в який спосіб це було розраховано, ніж те, що це було взято зі стелі, я не знаю”, — дав оцінку експерт.

До того ж Юрій Гаврилечко висловив припущення, що презентований документ не дуже зміниться до вересня і має шанси в такому ж вигляді знову потрапити у сесійну залу.

Ірина СТЕЛЬМАХ

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.