Постоянный адрес: http://ukrrudprom.ua/digest/Degradatsya_bznesu_abo_velika_vaga_vdkatu.html?print

Деградація бізнесу або велика вага ''відкату''

Економічна правда, 29 червня 2011. Опубликовано 17:33 29 июня 2011 года
Навпаки, компанії, якій вдалося отримати великий контракт, отримує грандіозний “респект”. І неважливо, як вдалося цій компанії перемогти — на двоступеневих торгах чи десь у ресторані за розмовою з потрібним чиновником.

Одна з головних складових успіху будь-якого бізнесу — надійні точки збуту або напрацьована база споживачів.

Знаходити нові ниші досить непросто, якщо ти продаєш специфічний продукт, наприклад, такий як страхові послуги. Однак, усе набагато простіше, коли вдається домовитися з великим гравцем, який може вплинути ще і на своїх клієнтів.

От хоча б страхування пасажирів “Укрзалізниці”. Згідно з інформацією про тендери, упродовж останніх п'яти років цей сектор контролюють три компанії: СК “Раритет”, “Брокбізнес” і “ТАСТ-Гарантія”.

Остання компанія страхує пасажирів Одеської залізниці. При цьому контрольним пакетом страховика володіє сама Одеська залізниця.

Так, “Брокбізнес” страхує пасажирів Львівської, Придніпровської, Південної та Донецької залізниць. Більше 90% компанії володіє Брокбізнесбанк, який контролює народний депутат Олександр Буряк, член фракції БЮТ.

Ще одним постійним партнером “Укрзалізниці” є компанія “Раритет”, яка належить родині секретаря РНБО Раїсі Богатирьовій. Це підприємство, у свою чергу, турбується про пасажирів Південно-західної залізниці.

Начебто, немає ніякої крамоли. Однак, відповідно до законодавства вибір страховика здійснюється на тендерах через відкриті або двоступеневі торги. Договір страхування укладається з переможцем на термін не більше одного фінансового року, а перед початком наступного року знову оголошується конкурс.

Утім, щороку право страхувати пасажирів на державних залізницях виборюють одні і ті ж компанії. І ніхто уже цьому не дивується. Навпаки, компанії, якій вдалося отримати великий контракт, отримує грандіозний “респект”. І неважливо, як вдалося цій компанії перемогти — на двоступеневих торгах чи десь у ресторані за розмовою з потрібним чиновником.

Подібні схеми уже давно ефективно працюють, і не тільки за рахунок державних коштів.

В редакцію “Економічної правди” недавно надійшов лист, який свідчить про те, що конкурентна середовище і побажання звичайних споживачів давно уже нічого не варті. А головне для постачальника послуг — домовитися з потрібними людьми.

От так управляюча компанія київського ТРЦ “Дрім Таун” — ТОВ “ВІТА ВЕРІТАС” — ненав'язливо рекомендує своїм клієнтам скористатися послугами одного з двох страховиків — “Авангард” і “Української пожежної страхової компанії”. А що там думають самі орендарі з цього приводу? Схоже, обом сторонам домовленостей глибоко на це наплювати.

Дмитро ДЄНКОВ