Постоянный адрес: http://ukrrudprom.ua/digest/Brav_habar_shchob_vddati_v_Kiv.html?print

Брав хабарі, щоб віддати в Київ?

Україна молода, № 2, 6 січня 2011. Опубликовано 07:49 10 января 2011 года
Найближчим часом Скадовський суд розгляне справу корумпованого начальника порту.

Прокуратура Херсонської області передала до суду кримінальну справу щодо начальника держпідприємства “Скадовський морський торговельний порт” Костянтина Стадникова. За п’ять місяців розслідування правоохоронці зібрали достатньо доказів, щоб довести його вину. Як розповів “УМ” прес—секретар прокурора Херсонської області Федір Самойленко, у серпні минулого року Стадникова затримали співробітники СБУ на місці злочину при отриманні частини хабара, який він вимагав від бізнесмена. Потерпілий заявив, що ці гроші Стадников стягував за право роботи його судна на вигідному екскурсійному маршруті вздовж узбережжя Чорного моря.

У літній період скадовський курорт стає ласим шматком для охочих підзаробити на відпочивальниках, однак через кризу конкуренція між ними дуже жорстка. Але сам екс—начальник Скадовського морпорту свою провину заперечує. За його версією, йшлося про цілком легальну оплату за право працювати на його території. Нібито бізнесмен запропонував таку форму оплати, щоб не платити величезні податки. Вся заковика в тому, що документи в бухгалтерії держпідприємства не були оформлені належним чином, і довести щось офіційно Стадникову тепер вельми проблематично.

Костянтин Стадников устиг попрацювати в Скадовському морпорту всього п’ять місяців. До цього він був начальником дер­жавного підприємства “Адміністрація річкових портів”. Після своєрідного конкурсного відбору в квітні минулого року його затвердили на посаді начальника держпідприємства “Скадовський морський торговий порт”. “Своєрідного” з тієї причини, що Стадников виявився... єдиним претендентом на цю високу посаду. До нього більше п’яти років на ній працював Іван Орел, який пішов “за власним бажанням” через конфліктну ситуацію з керівництвом Мін­трансу. У плани міністерства входила реорганізація морпорту з подальшим його приєднанням на правах портопункту до “Херсонського морського торговельного порту”. І цю роботу повинен був узяти на себе Костянтин Стадников.

Однак бажаних результатів у цьому напрямку керівництво Мінтрансу так і не побачило. Проте відразу ж після приходу на посаду Стадникова на держпідприємстві почалися масові звільнення робітників. А з початком курортного сезону новий начальник придумав схему, згідно з якою кожен, хто захоче працювати в акваторії Джералгачiвської затоки, повинен заплатити до 50 відсотків прибутку як податок за право роботи на його території. Правоохоронці знайшли свідків того, як новоспечений начальник не раз заявляв, що його посада коштувала йому 150 тисяч доларів США і що йому ці гроші потрібно віддати в Київ “кому треба”. Крім того, правоохоронцям стало відомо, що Стадников у Скадовську щосили займався комерційною діяльністю. Зокрема, його особистий невеликий катер возив туристів на острів Джералгач. Останню крапку в цій історії має поставити суд.

Ірина КИРПА