З початку року мережа “Привату” Ігоря Коломойськогота Геннадія Боголюбова тримали ціни на найвищому рівні в Україні — 53-50 грн/л бензину та дизпального. “Вище них ціни були тільки у преміум-мережі Socar”, — каже директор консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн. “Приват” не мав достатньо ресурсу, оскільки не зміг швидко переорієнтуватись на імпорт з Європи, каже власник мережі АЗС Prime Дмитро Льоушкін.
11 квітня мережа “Привату” знизила ціни на пальне одразу на 3 грн, до 47 грн за літр бензину А-95 і дизпального. За один день приватівські АЗС з преміумсегменту перейшли у середній, де знаходились останні роки перед війною.
“До війни вони, навпаки, тримали найнижчі ціни на ринку серед національних мереж, це була їхня фішка, — каже аналітик консалтингової компанії “НафтоРинок” Олександр Сіренко. — Вони були прайс-мейкером ринку, решта підлаштовувалась під їхні ціни. Зараз такого вже немає”.
У довоєнному 2021-му група “Приват” займала перше місце на ринку як за кількістю заправок, так і за об’ємами продажу пального у роздріб, каже в інтерв’ю Forbes СЕО ОККО Василь Даниляк. У 2022-му частка “Привату” на роздрібному ринку знизилась на 3 п.п., до 11%, за даними “Консалтингової групи “А-95”.
Загалом ринок просів на 35%, “Приват” втратив близько 40% продажів, каже Сіренко. Клієнтів переманили конкуренти зі співставними цінами, але якіснішим сервісом. За обʼємами реалізації у 2022-му групу випередили ОККО та WOG, які зайняли 18% та 13% ринку відповідно.
Джерело: “НафтоРинок”
Фото Нафторинок
Середні добові продажі однієї заправки групи “Приват” — 1000 л пального, за даними “Консалтингової групи “А-95”. Для прикладу: одна заправка ОККО продає на добу 8000-10 000 л.
До війни мережа “Привату” теж була неефективною, але це компенсувалось вертикальною інтеграцією: “Укрнафта” видобувала нафту, Кременчуцький НПЗ її переробляв на пальне, яке продавалось на АЗС групи. “Ці напівдержавні компанії дотували низькі ціни в мережі”, — каже Куюн.
Завдяки “Укрнафті” та Кременчуцькому НПЗ заправки “Привату” мали перевагу навіть перед постачальниками російського та білоруського пального, каже Сіренко.
У листопаді “Укрнафта” та Кременчуцький НПЗ були відчужені на користь держави. Тепер “Приват” змушений працювати, як і решта ринку, на імпортному пальному, каже Куюн.
“Приват” імпортує пальне з Греції та Туреччини, каже Сіренко. У березні Туреччина збільшила імпорт російського пального до семирічного максимуму, пише Bloomberg. Частина російського пального також перевалюється з російських на грецькі танкери поблизу узбережжя Греції, що дозволяє обходити санкції ЄС проти російських нафтопродуктів.
Проте факт імпорту з цих країн не може свідчити про те, що “Приват” імпортує російське пальне, каже Куюн. На кінець березня дисконт на пальне російського походження 100—200 $/т, каже віцепрезидент ОККО Юрій Кучабський.
Мережа “Приват” із 1062 заправками залишається найбільшою в Україні Фото Нафторинок
“Приват” включився у конкуренцію
“Різке зниження цін означає, що мережі групи “Приват” нарешті включились в конкуренцію за клієнта”, — каже Куюн.
Поточних цін “Привату” може виявитись замало щоб компенсувати відставння. Потрібні потужний маркетинг, упізнаваність та довіра до бренду, смачна кава та хот-доги. “На заправках цієї мережі навіть магазинів нема, а туалети на вулиці”, — говорить Льоушкін.
Мережа “Привату” потребує інвестицій у модернізацію. Оновлення однієї станції — це від $200 000 інвестицій, каже Куюн. Тобто на всю мережу треба від $200 млн без жодних гарантій, що ці інвестиції окупляться, додає він.
Для ще більшого демпінгу “Приват” немає ресурсів без “Укрнафти” і Кременчуцького НПЗ, каже Олександр Мельничук, директор зі стратегічного маркетингу та інновацій “БРСМ-Нафта”.
Альтернатива — продаж мережі конкурентам чи оренда, каже Куюн. “Там немає що купувати, хіба що місце”, — каже співвласник столичної мережі автозаправок KLO Ігор Чернявський. “Сітка не рівномірна, хаотична, магазинів немає”, — додає він.
Велика маржинальність на українському ринку пального поки що дозволяє “Привату” залишатись на плаву, не дивлячись на падіння продажів, каже Льоушкін з мережі АЗС Prime. Дизпальне на кордоні коштує 35-36 грн, на заправці — 47 грн/л, за даними консалтингової групи “А-95”.
Консолідованих фінансових показників заправок групи “Приват” немає у відкритому доступі. За розрахунками Льоушкіна, виторг мережі “Привату” торік до 50 млрд грн. “Це дуже приблизна оцінка, оскільки заправки групи були зачинені певний час”, — каже він.
Ольга ЧАЙКА
Что скажете, Аноним?
[18:20 17 апреля]
[18:05 17 апреля]
[17:25 17 апреля]
19:00 17 апреля
18:40 17 апреля
18:30 17 апреля
18:20 17 апреля
18:10 17 апреля
18:00 17 апреля
17:50 17 апреля
17:40 17 апреля
[20:15 02 апреля]
[11:55 10 февраля]
У президента появилась возможность переосмыслить цели войны и политический курс страны.
[11:35 23 января]
(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины
При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены
Сделано в miavia estudia.