Rambler's Top100
ДАЙДЖЕСТ

Голова правління “Укргазбанку” Кирило Шевченко: “Ми очікуємо бум на покупки електромобілів”

[10:09 13 июня 2018 года ] [ Бизнес Цензор, 12 червня 2018 ]

В інтерв'ю Голова правління “Укргазбанку” Кирило Шевченко розповів, чому державний банк займається кредитування проектів енергоефективності та купівлі електромобілів. Источник: https://biz.censor.net.ua/r3071037

Чому “Укргазбанк” зацікавився зеленою енергетикою? Як випускнику-екологу знайти роботу в банку? Скільки коштує встановити сонячні панелі і чи можна взяти під це кредит? Як купити Теслу?

Про це і багато іншого в інтерв’ю із головою правління “Укргазбанку” Кирилом Шевченком.

- На логотипі вашого банку з’явилась ще одна назва — “Еко-банк”. Що це? Яке відношення екологія має до банку?

— Давайте, з першу, згадаємо процеси, що відбуваються у світі сьогодні. Не секрет, що проблема із викидами є однією з найгостріших.

І статистика, яка стосується безпосередньо України, на жаль, невтішна. Нещодавно міністр екології і природних ресурсів наголосив, що за останніми даними ВОЗ в Україні кожні дві години вмирає три людини через забруднення довкілля.

Зрозуміло, чому так відбулося: за часів СРСР найбільшими забруднювачами були великі підприємства, які використовували дуже багато енергії з вугілля та газу.

І зрозуміло, що у Радянському Союзі не надавали великого значення питанню навколишнього середовища. Навіть з радянських фільмів ми пам’ятаємо труби, з яких завжди йшов чорний дим.

Нам, перш за все, показували, що країна має потужну енергетику. У тому маленькому містечку, де виріс я, межа між нашим містечком і сусіднім була дуже чітка — у нас сніг був чорний, а у них — червоний, бо там знаходився меткомбінат.

Після отримання незалежності, більшість промислових активів стала власністю фінансово-промислових груп, для яких охорона довкілля також не стояла на першому місці.

Тому для України питання захисту довкілля є найгострішим. У світі є дві червони плями — це Середня та Північна Африка та країни колишнього СЄВ, де йде найбільше споживання енергії та найбільше проблем із забрудненням.

Тому це питання всього нашого існування.

- Як в цьому сенсі працюють банки? Бо люди звикли сприймати банки виключно як фінансові установи.

— Тобто, як поєднуються довкілля та гроші? У 2015 році у світі була створена мережа зелених банків Green Bank Network. Їх основна мета — це фінансування проектів, що мають виключно позитивний вплив на довкілля.

“Зелені” банки працюють за трьома напрямками: перший — фінансування проектів з відновлюваної енергетики — енергія сонця, вітру, біомаса та мала гідроенергетика.

Другий напрям — це те, що стосується енергоефективних проектів. Якщо ви зміните лампочки на енергоефективні, ви будете менш витрачати електроенергії і, звісно, сплачувати менше.

В цілому, для держави, це значно знизить споживання електроенергії, а значить зменшаться витрати на ії виробництво, як слідство — зниження шкідливих викидів у повітря.

Третій — це фінансування великих проектів, спрямованих на захист довкілля. У нас є чудовий приклад. У минулому році “Укргазбанк” профінансував встановлення на домнах Запоріжсталі спеціального фільтраційного обладнання, яке знизило шкідливі викиди у повітря на 20%.

- Як це працює для громадян безпосередньо?

— Громадянин, який має будинок, може прийти до нас і взяти кредит на встановлення сонячних панелей або теплового насосу. Цей кредит ми надаємо на пільгових умовах.

Там немає жодних прихованих комісій. Пільгова ставка — менше 1% річних. Кредит надається на 5 років.

І це не тільки, аби отримувати власну енергію і не залежати від перебоїв у мережі, а й щоб заробляти за “зеленим” тарифом.

“Зелений” тариф дає можливість не просто економити, а протягом 5 років компенсувати вартість сонячної панелі.

При цьому, ми надаємо не тільки кредит, але й перелік перевірених компаній, які можуть допомогти нашим клієнтам. І це невеликий вклад, який у майбутньому буде приносити значний дохід.

- А наші університети, де ніколи немає гарячої води, можуть використати сонячні панелі і чи може держава допомогти у цьому?

— Ми можемо, як банк, надати не лише фінансову підтримку, а й технічну консультацію (це може бути як панель так і насос).

В “Укргазбанку” працює інженерний підрозділ, який проводить технічний аудит приміщень і може підказати як це зробити правильно із мінімальними витратами.

Далі все залежить від університету. Ми із задоволенням надамо кредит на встановлення обладнання.

Однак, якщо це держуніверситет, у нього є певні обмеження до залучення кредитів. Позаминулого року був прийнятий закон про ЄСКО-компанії. Подібні питання вирішується за рахунок цих компаній.

Голова правління Укргазбанку Кирило Шевченко: Ми очікуємо бум на покупки електромобілів 02

- Німеччина планує до 2030 року повністю перейти на електромобілі. І зараз, коли ти приходиш у салон, пропонують купити електрокар за пільговою ціною, для того, щоб людина відмовилась від бензинового автомобіля. Чи надає “Укргазбанк” кредити на придбання електромобілів?

— Ви знаєте, що наша країна займає п’яте місце у світі за темпами приросту електрокарів?

- Ні, не знаю. Після того, як в Україну завезли “євробляхі” і дивлячись на цей мотлох, я боюсь, що ми перетворюємо власну країну на міжнародний смітник.

— Я абсолютно згоден, що Україна не має приймати увесь цей непотріб. Тому що ці євробляхі не відповідають екологічним нормам. Вони не проходять відповідний контроль.

У нас зараз використовується стандарт Євро-5, а завезені “євробляхі” мають стандарти і Євро-3 і Євро-4 — це катастрофа для довкілля.

Наприклад, якщо за стандартом Євро-5 забороняється викиди азотних речовин то за стандартами Євро-3 і Євро-4 заборона не передбачена.

“Укргазбанк” профінансував на півмільярда євро проектів “зеленого” банкінгу. Ефект щодо скорочення викидів майже на 900 тис. тонн на рік. Це те саме, що прибрати з доріг майже 400 тис. автомобілів.

Ми намагаємось скоротити забруднення довкілля від автівок з двигунами внутрішнього згорання, а до нас заїжджає півмільйони “євроблях”, які вже давно відпрацювали свій строк і не відповідають екологічним стандартам.

Однак, цього року ми очікуємо бум електрокарів, адже були знижені податки на їх ввіз до нашої країни.

Електрокари — це світова тенденція. В “Укргазбанку” ми розробляємо спеціальні програми і маємо партнерські програми з Теслою. У нас можна взяти кредит під 0,01 %.

- Але ж знаємо, що брати кредит у банку, це іноді досить складно. Особливо останні 10 років. Ти повинен доказати, що є платоспроможною людиною. Чи вимагаєте ви підтвердження і в цьому випадку?

— Так, вимагаємо. Ми повинні знати з яких джерел цей кредит буде погашено. Ми, як державний банк, вимагаємо підтвердження офіційних джерел доходу.

Для нас, як банкірів, це наша соціальна відповідальність.

- А скільки коштує зараз електрокар? Не беремо Теслу. Чи може середня сім’я дозволити собі таке авто?

— Сьогодні коло виробників дуже широке. Найпопулярнішим автомобідем є Nissan Leaf, який коштує біля $12 тис.

Наш банк може запропонувати вам на вибір декілька моделей електрокарів. Більше того, “Укргазбанк” має мережу автозаправок, де за 20 хвилин можна зарядити авто.

- І як часто треба заряджати? На скільки вистачає зарядки?

— У Nissan Leaf до 200 км пробігу. Від “Укргазбанка” по вулиці Велика Васильківська встановлена наша станція і для клієнти нашого банку можуть заряджати автівку безкоштовно.

До речі, я не бачив, щоб вона простоювала. Таких зарядних станцій для електромобілів у нас біля 20.

- А у себе в гаражі можна заряджати?

— Можна. Але там ви витратити 8 годин від звичайної розетки.

- Кого із спеціалістів ви залучаєте до ваших еко-програм?

— У нас є окремий інженерний підрозділ, який робить експертизу. Там працюють зовсім не банкіри, а люди з інженерною освітою, які знають все про сонячні панелі, зелену енергетику, знають як все це монтується і використовується.

Другий підрозділ більше пов’язаний з екологією. Це унікальний підрозділ. Такого немає у жодному банку. Тому що перш ніж почати фінансувати проект, ми маємо оцінити його вплив на довкілля і який буде соціальний ефект.

У цьому підрозділі працюють люди з екологічною освітою. Вони, працюючи у нас, вже добирають необхідний досвід у фінансових питаннях.

Тобто студентам спеціальності “Екологія” треба мати на увазі, де можна працевлаштуватись після закінчення вузу, де знайти цікаву роботу.

Нам потрібні молоді, амбітні, у хорошому сенсі цього слова, люди, бо попит на зелені проекти зростає і ми постійно шукаємо таких людей.

- Який алгоритм дій щодо отримання кредиту на електрокар?

— Клієнт приходить у будь-яке відділення “Укргазбанку” і отримує весь спектр послуг. Що безперечно, полегшить вибір.

Щодо встановлення сонячних панелей, то спеціалісти з інженерного відділу допоможуть обрати виробника з якісним обладнанням ф ще й зекономити.

До речі, коли у 2017 ми починали еко-програму, кількість підключень була біля 1000. За рік — зросло втричі, але цього замало. Ми намагаємося популяризувати еко-напрям і навіть створили власну еко-картку з кукурудзи і цукрової тростини.

Голова правління Укргазбанку Кирило Шевченко: Ми очікуємо бум на покупки електромобілів 03

На вигляд вона нічим не відрізняється від традиційної пластикової. Строк користування — три роки. А потім, на відміну від пластику, вона легко утилізується — без шкоди для довкілля.

Це унікальний продукт, у тому числі й для Європи. Для усіх власників таких карток ми висаджуємо дерево. Я сподіваюсь, що свідомих людей, яким небайдуже яким повітрям дихають вони і їхні діти, буде ставати все більше.

Андрій БОНДАРЕНКО

Добавить в FacebookДобавить в TwitterДобавить в LivejournalДобавить в Linkedin

Что скажете, Аноним?

Если Вы зарегистрированный пользователь и хотите участвовать в дискуссии — введите
свой логин (email) , пароль  и нажмите .

Если Вы еще не зарегистрировались, зайдите на страницу регистрации.

Код состоит из цифр и латинских букв, изображенных на картинке. Для перезагрузки кода кликните на картинке.

ДАЙДЖЕСТ
НОВОСТИ
АНАЛИТИКА
ПАРТНЁРЫ
pекламные ссылки

miavia estudia

(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины

При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены

Сделано в miavia estudia.