Державна авіаційна служба України письмово повідомила російські авіакомпанії про заборону для них польотів до України з 25 жовтня. У списку санкцій Києва, насамперед за польоти до анексованого Росією Криму, потрапили “Аерофлот”, три його дочірні компанії (“Росія”, “Донавіа”, “Оренбурзькі авіалінії”), “Трансаеро” (яка нещодавно перейшла під операційне управління “Аерофлоту”), “Сибір”, “Уральські авіалінії”, “Газпромавіа”, Red Wings, усього 25 компаній, а також спеціальний льотний загін “Росія”, що займається перевезенням перших осіб держави, і 224-й льотний загін Міноборони Росії. Голова російського уряду Дмитро Медведєв 28 вересня доручив Міністерству транспорту Росії розглянути можливість введення відповідних санкцій щодо українських авіаперевізників. У вівторок російське Федеральне агентство повітряного транспорту повідомило авіакомпанії України про заборону на польоти до Росії також з 25 жовтня.
За даними російської Асоціації експлуатантів повітряного транспорту, за сім місяців поточного року російські авіакомпанії перевезли до України трохи більше 300 тисяч осіб, у тому числі близько 200 тисяч до Києва і понад 70 тисяч — до Одеси. При цьому обсяги авіаперевезень у зворотному напрямку компаніями з Росії були приблизно такими ж. Тепер українська влада забороняє також транзитні польоти російських авіаперевізників через територію України, якщо на борту є “товари військового призначення або подвійного призначення” або ж військовослужбовці.
“Нічого робити російським літакам з російськими триколорами в українських аеропортах”, — заявив на засіданні уряду прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк.
Із Росії до України, за даними авіаційного ресурсу flightmapsanalytics.com, літають чотири російські авіакомпанії. Зокрема, “Аерофлот” (у вересні планує виконати 270 рейсів до Києва і Одеси), “Трансаеро” (123 рейси до Києва і Одеси), “Ютейр” (94 рейси до Києва і Львова) і S7 (64 рейси до Києва і Одеси).
З України до Росії літають авіакомпанії “Міжнародні авіалінії України” (UIA, 156 рейсів до Москви, Санкт-Петербурга і Калінінграда), “Дніпроавіа” (60 рейсів до Москви) і “Мотор-Січ” (30 рейсів до Москви).
Українські експерти відразу припустили, що Москва відповість на санкції Києва “дзеркально”, заборонивши польоти в Росію найактивніших українських авіакомпаній — “Міжнародні авіалінії України” і “Дніпроавіа”. Не виключено, що російська влада може оголосити і про повне припинення авіасполучення з Україною, говорить партнер київської юридичної фірми “Анте”, що спеціалізується на авіаційному праві, Андрій Гук.
“У міжнародному праві є принцип “взаємності”. Якщо до вас застосовують якісь заходи відповідальності, країна може реагувати відповідно до цього права. Інша справа, що принципи складання санкційних списків України зрозумілі і пов'язані вони з незаконними польотами російських компаній до Криму, а ось принципи складання можливого російського списку, чесно кажучи, незрозумілі. І поки рано про це говорити. Цілком імовірно, що російська сторона застосує тотальну заборону без всяких списків”.
До українського списку санкцій не потрапила лише одна російська авіакомпанія, яка літає до Києва та Львова, але — не виконує рейсів до Криму, а саме “Ютейр”, додає Андрій Гук, однак якщо Москва введе тотальну заборону на польоти для всіх українських авіакомпаній, то Київ, звісно, заборонить літати і “Ютейр”.
Тоді події можуть розвиватися за так званим “грузинським сценарієм”, який діяв протягом декількох років після війни Росії з Грузією в 2008 році, нагадує директор української компанії “Стиль Авіа” Євген Хайнацький.
“Пасажири змушені були шукати нові шляхи, випробовуючи нові транзитні доріжки. Тоді, зокрема, українські авіакомпанії дуже потужно підхопили ці пасажиропотоки і почали возити пасажирів з Тбілісі до Москви через Київ, Одесу та інші аеропорти. Зараз багато пасажирів, очевидно, пересядуть на автомобільний і залізничний транспорт. Однак результатом цих заборонних заходів буде скорочення пасажиропотоку. Люди просто будуть відмовлятися від перевезень”, — говорить Хайнацький.
Від взаємної заборони, зазначає колишній голова Державної авіаційної служби України Денис Антонюк, виграють авіакомпанії Білорусі, Латвії та Туреччини.
“Якщо все закриється, то виграє, в першу чергу, білоруська компанія “Белавіа”. Багато хто тоді буде літати до Росії через Мінськ. Виграє також Рига, через яку, напевно, буде зручно літати до Санкт-Петербурга. Виграє і Стамбул, через який можна буде літати в інші російські міста. Якщо ж таки не буде повного закриття авіасполучення між Україною і Росією, і від росіян залишиться, наприклад, авіакомпанія “Ютейр”, а від України — “Мотор-січ” або “Atlasjet Україна”, то сценарії будуть принципово іншими. Пасажири будуть користуватися прямими рейсами в умовах псевдомонополії, коли буде один-два перевізники, і вони зможуть літати тільки в один аеропорт у Москві і в один у Києві”, — каже Антонюк.
За словами Дениса Антонюка, від припинення авіасполучення між Україною і Росією, ймовірно, виграє і державна залізнична компанія України “Укрзалізниця”. Із січня по серпень цього року поїздами з України до Росії і назад скористалися близько півтора мільйонів осіб. Тепер ця цифра може збільшитися. Однак деякі експерти вже цікавляться у київської влади: чому, закриваючи свої аеропорти для російських авіакомпаній, що літають до Криму, вони не скасовують рейси до України російських пасажирських поїздів?
“Адже “Російські залізничні дороги” зараз точно так само незаконно виконують рейси Москва-Сімферополь по рельсах, як “Аерофлот” або “Трансаеро” у повітрі”, — написав у Facebook експерт авіаринку Сергій Кадученко.
Як вважає керівник російської консалтингової компанії Infomost Борис Рибак, в результаті дії санкцій великого збитку буде завдано і тій, і іншій стороні. Відповідні заходи Росії щодо українських авіакомпаній, за його словами, лише справа часу:
— Це погане рішення, яке, за всіма міжнародними уявленням, означає вкрай недружній дипломатичний хід. Припинення повітряного сполучення — це нехороша річ, пов'язана, звісно, зі станом війни між країнами. Мені здається, що необхідно шукати шляхи деескалації цього конфлікту.
Що стосується економічних втрат, вони всі побудовані на абсолютно дзеркальному паритеті. Ви не можете нічого зробити в односторонньому порядку. Скільки з одного боку — стільки й з іншого. Якщо з одного боку зменшили, значить, і з іншого боку зменшать. Теоретично обидві сторони повинні втратити однаково. На практиці, напевно, російські авіакомпанії втратять дещо більше. Кілька мільйонів доларів за рік.
— А що буде з пасажирами? Які будуть можливі варіанти сполучення між Росією та Україною? Усі пересядуть на потяги?
— Через Варшаву будуть літати, через Лондон будуть літати.
— Але ж це у фінансовому сенсі дуже сильно вдарить по гаманцях. Чи можна сказати, наскільки подорожчає такий переліт через Варшаву чи Лондон?
— Це може виявитися і не набагато дорожче, насправді, але, звичайно, довше. Все дуже по-різному. Хоча тарифи Москва-Київ були дуже низькі.
Володимир ІВАХНЕНКО, Іван ТРЕФІЛОВ
Так журналістам потрібно писати чому Україна ввела санкції іменно проти зазначених компаній. Бо для 99,99% росіян це виглядає іменно як пакость з боку нашої держави. Треба додавати великими буквами, що всі вони літали в український Крим без дозволу України. Якщо у нас заборонять Utair, то і я буду вважати це пакостю, а не санкціями.
Что скажете, Аноним?
[16:52 23 ноября]
[14:19 23 ноября]
[07:00 23 ноября]
13:00 23 ноября
12:30 23 ноября
11:00 23 ноября
10:30 23 ноября
10:00 23 ноября
09:00 23 ноября
[16:20 05 ноября]
[18:40 27 октября]
[18:45 27 сентября]
(c) Укррудпром — новости металлургии: цветная металлургия, черная металлургия, металлургия Украины
При цитировании и использовании материалов ссылка на www.ukrrudprom.ua обязательна. Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентства "Iнтерфакс-Україна", "Українськi Новини" в каком-либо виде строго запрещены
Сделано в miavia estudia.